טיפים לקניית רכב בתקופת משבר הקורונה



כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
קניית רכב היא משימה משמעותית בכל זמן, אך בזמן משבר הקורונה היא כרוכה בהתמודדויות ואתגרים נוספים. עם זאת, גם בתקופה המיוחדת הזו, עדיין ניתן ולעיתים אף יותר משתלם לבצע רכישת רכב. בכתבה זו נציג בפניכם מספר טיפים שיסייעו לכם לצלוח את המשימה בצורה המיטבית בהתאם לצו השעה ולמגבלות המצב.

תהליך קניית רכב דורש מחקר, הפעלת שיקול דעת והבנה מעמיקה

קניית רכב זהו צעד חשוב אותו יש לבצע באופן שקול בהתאם לשלבי תהליך הרכישה. כשמתכננים לרכוש רכב, צריך לבצע את הבחירה ואת המהלך כולו תוך הפעלת שיקול דעת בכל המישורים: הצורך והשימוש האישי, התקציב, הזמן שתצטרכו להקדיש למחקר ולחיפוש, וכמובן פרמטרים שונים הקשורים ברכב עצמו כמו בטיחות, אמינות, נוחות, צריכת דלק, הוצאות נלוות ועוד. כיום, בלב משבר הקורונה, נוספים למהלך הזה שיקולים נוספים הקשורים בהגבלות השונות וביכולות הכספיות שנפגעו אצל חלק גדול מאיתנו.

חשוב להבין שניתן לרכוש רכב גם בתקופת הקורונה, אך כדאי מאוד לעשות זאת תוך התייחסות למספר נושאים, לפני הקנייה ובמהלכה. קבלו את הטיפים שיאפשרו לכם להתניע:

 

דברים חשובים שיש לבדוק במידה ורוכשים רכב משומש

בכל מקרה בו רוכשים רכב משומש, חשוב מאוד לבדוק את מצבו הטכני, וכעת בתקופת הקורונה הדבר חשוב עוד יותר. בעקבות הגבלות התנועה שנכפו על כולנו, וכן לנוכח העובדה שאנשים רבים נמצאים בבית בחל"ת ולא יוצאים למקומות העבודה, נוצר מצב שרכבים רבים עומדים בחניות של בעליהם כאבן שאין לה הופכין. לפיכך, חשוב לבדוק היטב אם הרכב מתוחזק כראוי ואם המערכות שלו תקינות. כמובן שבד בבד עם כך יש לבחון את הקילומטראז', חלקי הפח, אבזור הרכב ועוד, וכן לוודא איזה טיפולים הרכב עבר והאם הוא מצויד במסמכי הבעלות כנדרש.

 

אבזור ובטיחות, כי היום יותר מתמיד "העיקר הבריאות"

בימות השגרה כולנו מקפידים להדגיש על כל צעד ושעל "העיקר הבריאות", ואילו כיום המושג הזה מקבל משנה תוקף ומשמעות עמוקה יותר. בדיוק בהקשר הזה של שמירה על שלומנו ועל בריאותנו הפיזית, במסגרת קניית רכב חשוב להקפיד ולבחון את מערכות הבטיחות השונות שלו. רכבים חדשים מצוידים כיום בטכנולוגיות בטיחות מתקדמות - ממערכות בלימה אוטונומיות ועד בקרות תנועה משוכללות וחיישני אזהרה רגישים. בין מערכות הבטיחות החשובות ניתן למנות מערכת ABS המונעת אובדן שליטה על הרכב, מערכת ESP לשמירת יציבות הרכב ומסלול הנסיעה, חיישני רוורס, כריות אוויר, חיישני חגורות בטיחות במושבים קדמיים ואחוריים ועוד. זכרו כי התפשרות על בטיחות הרכב היא התפשרות על בריאותכם. כמובן שלצד בחינת מערכות הבטיחות חשוב להתייחס גם לשאר הפריטים בהם הרכב מאובזר.


אל תוותרו על נסיעת מבחן

בתקופת הקורונה יש איזו נטייה להתפשר ולוותר על צעדים שונים בכל התחומים, בעיקר כשהדברים כרוכים ביציאה מהבית. עם זאת, כאשר רוכשים רכב, לא ניתן להסתפק רק בהמלצות של חברים או בתמונה מפתה מהקטלוג. חשוב מאוד לקחת את הרכב לנסיעת מבחן כדי "להרגיש" אותו, לוודא שהוא נוח וקל לתפעול, ששדה הראייה הקיים בו מתאים לכם ומספק אתכם ועוד. רכב חייב להתאים לבעליו, כי רק כך הוא ישרת אותו בצורה האופטימלית.


עלות הרכב וההוצאות הנלוות – פרמטר חשוב בתקופה המאופיינת בשבריריות פיננסית

קניית רכב מהווה צעד כלכלי משמעותי, לרוב השני בהיקפו לאחר רכישת דירה, לפיכך היא חייבת להיעשות תוך היערכות פיננסית הולמת. המשבר הכלכלי שהביאה עימה מגפת הקורונה דורש מכל אחד ואחת מאיתנו להיות אחראים יותר מהרגיל במישור הפיננסי. לפיכך, אם בכוונתכם לרכוש רכב בימים אלו, עשו זאת תוך חשיבה על התנהלותכם הפיננסית הכללית. בבחירת הרכב קחו בחשבון גם את כל העלויות שמעבר לעלותו הראשונית: ביטוח, צריכת דלק, תיקונים נדרשים וכיו"ב. בתקופה כה רגישה ושברירית מבחינה פיננסית, כדאי להימנע מהוספת הוצאות גדולות, שיחרגו מהיכולות האישיות של כל אחד, ויוסיפו לחצים ודאגות.

צילום : pixabay

בעת הקנייה, שמרו על כללי הבטיחות והזהירות בהתאם להנחיות הקורונה העדכניות

בין אם אתם עומדים לרכוש את הרכב בפועל בסוכנות רכב או מול אדם פרטי, יש חשיבות רבה לשמירה מוקפדת על כללי הבטיחות והזהירות במקום. כך לדוגמה, במידה ומדובר בסוכנות רכב, חשוב לברר שהצוות הפועל במקום ממוגן בכפפות, מסכות, אלכוג'ל, וכן שכולם עוברים מדידת חום בתחילת המשמרת. גם בעת השהייה בסוכנות וגם במהלך העברת בעלות מול אדם פרטי, יש להקפיד לשהות במקום מאוורר, לשמור על מרחק 2 מטרים זה מזה, לשטוף ולחטא ידיים לאחר מגע עם המסמכים ולנקוט בכל אמצעי זהירות כנדרש בהנחיות העדכניות לאותה עת.

שתהיה לכם קנייה בטוחה ובריאה.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

* מס' רישיון 54414

* יש לעקוב אחר הנחיות משרד הבריאות

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה