טיפים לשיקום אחרי ניתוח בירך



לצערכם הרב, הגעתם למצב שבו אתם נאלצים לעשות ניתוח החלפת מפרק הירך. ניתוח לא קל שלעצמו, אבל יחד עם זאת גם מומלץ ורצוי לעשותו אם יש צורך ואכן ממליצים עליו. ניתוח מפרק ירך נעשה במקרים של שהסחוס נהרס ויש צורך להחליפו, ואין עוד אפשרות אחרת. אין זה ניתוח פשוט, אך יחד עם זאת, ישנם מצבים בהם הוא נחשב לדבר היחידי היחיד שיכול לעזור לכם, במיוחד כאשר ניסיתם אפשרויות טיפוליות אחרות שלא הועילו.

קרדיט תמונה FREEPIK

הניתוח הזה יכול להעלים לחלוטין את הכאבים, לשפר משמעותית את התנועות של מפרק הירך ובכך לשפר את איכות החיים שלכם, אז אם הגעתם למצב שזו הדרישה, אל תחכו יותר מדיי.

לאחר הניתוח עליכם לעבור שיקום ארוך, וכן גם השיקום לא קל ודורש מכם עבודה, אבל כדי לייעל לכם את איכות החיים ולהחזיר את עצמכם במהירות לחיים הרגילים עליכם לשתף פעולה. עליכם להקשיב לצוות המטפל, לעבוד איתם יחד ובעיקר אתם צריכים למצוא את המוטיבציה על מנת לחזור לתפקוד מלא לאחר הניתוח.

ניתוח החלפת מפרק הירך הוא ניתוח מוכר ונפוץ, הוא מבוצע על ידי רופאים מומחים בתחום ולאחריו יש צורך לעבור שיקום של כמה שבועות.

לאחר הניתוח עצמו יש התאוששות בבית חולים, כמו כל ניתוח. לאחר מכך אתם לרוב משוחררים הביתה, אך לעיתים אתם צריכים להגיע למכון שיקומי, שם תתחילו או תמשיכו את תהליך השיקום. כמו כל החלמה לאחר ניתוח, גם כאן נדרשים הרבה כוחות פנימיים כדי להצליח לחזור לחיים. אם תקשיבו, ותמלאו אחר ההוראות, תצבעו את תרגילי השיקום כמו שצריך, תאמינו לנו, אתם תחזרו לתפקוד מלא, וכל זאת, בתוך מספר שבועות מהרגע שנותחתם. לאחר תהליך השיקום ולאחר החלמה מלאה, אתם יכולים להתחיל שוב לבצע תרגילי כושר גופני, שיעזור לכם לחזק את השרירים סביב מפרק הירך.

גם ברגע זה, עליכם לשים דגש ולב במיוחד, אתם צריכים להתנהל בצורה חכמה ולפעול לפי הנחיות הצוות. אומנם מותר לכם פעילות יומיומית רגילה, הכוללת הליכה, פעולות ספורט שונות, אולי חדר כושר ואפילו שחייה, אבל לא רצוי לעסוק בפעילויות קשוחות מדי שיצרו לחץ ועומס על המפרק. למרות שלכל אחד מכם יש תוכנית אימונים אישית, העוזרת לשפר את ההחלמה ואת הביצועים של המפרק החדש שקיבלתם.

ד''ר דניאל לוין, מכהן בשנים האחרונות כרופא בכיר במחלקת אורתופדיה ב’ ומנהל את השירות לכירורגיה של מפרק הירך, בבית חולים רמב”ם. הוא גם משמש כמרצה בפקולטה לרפואה של הטכניון ומרצה לאורתופדיה בחוג לפיזיותרפיה של אוניברסיטת חיפה. הוא שימש בעבר כמזכיר החברה הישראלית למפרק הירך. ד״ר לוין בוגר הפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ‘רוסריו’ בארגנטינה ובעל ניסיון רב בתחום.

תיכנסו ותקראו עוד על הניתוח באתר של ד"ר לוין

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה