טיפים לשמירת זר פרחים



כל כך משמח ומרגש לקבל זר פרחים לכבוד יום ההולדת, לקראת חג וגם ללא כל סיבה מיוחדת. ישנו מישהו או מישהי שחשבו עלינו, ניגשו לחנות פרחים או פנו לאתר של חנות פרחים, בחרו את הזר שירגש אותנו כל כך ודאגו ששליח יביא לנו את הזר עד אלינו. אחרי שמקבלים זר כל כך יפה איך שומרים עליו לאורך זמן ונהנים מהמראה הרענן שלו בביתנו?

קרדיט תמונה PIXABAY

חנויות רבות מאפשרות לנו להזמין עבור אדם יקר ואפילו עבור עצמנו זרי פרחים מרשימים בהתאם למה שאנחנו מחפשים. מומלץ לפנות לחנות פרחים באזור היעד, האזור שאליו יגיע הזר על מנת לחסוך בעלויות המשלוח ויאריך את חיי הזר. למשל אם אתם גרים בחדרה אבל הזר מיועד למישהו הנמצא באזור ירושלים, בחרו חנות פרחים בירושלים שידאגו למסור את הזר לאדם המקבל בתנאי משלוח מתאימים לזרי פרחים, מי שיקבל את הזר ייהנה מזר טרי ואיכותי וכך גם יוכל ליהנות ממנו לאורך זמן.

טיפים לשמירת חיי הזר בביתכם:

  • כלי נקי – אגרטלים שאינם בשימוש רב צוברים עם הזמן אבק ולכלוך. חשוב לנקות את האגרטל במים חמים וסבון לפני ששמים בו את הזר שקיבלנו, כך המים שתשימו לפרחים יהיו מים נקיים ויאריכו את חיי הזר. דבר נוסף, מומלץ להשתמש באגרטלים מזכוכית ולא ממתכת.
  • סידור הזר באגרטל – לאחר קבלת הזר אל תכניסו אותו ישירות לאגרטל, על מנת להאריך את חיי הזר יש לחתוך עם סכין חדה את קצוות הגבעולים בזווית 45 מעלות. חיתוך זה אופטימלי לפרחים לקבל את המים הנמצאים באגרטל.
    טיפ נוסף, אל תגזרו את הגבעולים במספריים, הם מועכים את הגבעול.
    לאחר חיתוך הקצוות יש לדאוג להוריד את העלים הנמוכים שבגבעול (אלו שעלולים לשבת בתוך המים). עלים במים הם מצע לחיידקים, לכן על מנת למנוע הצטברות של חיידקים שמחלישים את הפרח יש להוריד את העלים הנמוכים (כאן ניתן להיעזר במספריים או מזמרה).
  • חומר עזר לשימור – לא חייבים לרוץ ולקנות אבקות לשמירת חיי זר הפרחים שלכם אם אין לכם אחד בבית(למרות שמומלץ). אפשר לשים מעט אקונומיקה ומעט סוכר במים על מנת שיזינו את הפרחים ויאריכו את חייהם.
  • מיקום הזר – חשוב למקם את הזר במקום שאינו סופג שמש ישירה. קירבה לחלון שטוף שמש או מול המזגן המפזר חום בחורף יאדו את המים בפרחים ויחלישו אותם. בנוסף, הקפידו לשמור מרחק בין זר הפרחים וקערת הפירות שעל השולחן. הפירות פולטים גז אתילן המזרז את נבילת הפרחים.
  • החלפת מים – חשוב להחליף את המים לזר פעם בשלושה ימים בערך. מלאו את האגרטל כרבע מגובהו במים פושרים בלבד ולא קרים.

הטיפים הללו מתאימים לכל זר פרחים שתקבלו, לא משנה אם הזר נקנה בחנות פרחים בחדרה או חנות פרחים בירושלים כדי לשמור על זר פרחים לאורך זמן בביתכם פשוט בצעו את הטיפים הללו ותהינו מזר פרחים יפה למשך שבועיים ואפילו יותר

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה