טסלה בישראל- סיפור הצלחה



מאפס למאה, כך אפשר לתאר את ההצלחה של טסלה בישראל. הרבה זמן חיכו הישראלים שטסלה תגיע לארץ ואחרי עיכובים, גם בשל הקורונה, החלו השנה למכור את הדגמים שלה כאן והתור בהזמנות יכול להעיד על מידת ההצלחה. איך הפכה טסלה לסיפור הצלחה? מסתבר שהכול מתחיל דווקא בלקוח.

קרדיט תמונה: Martin Katler

"ליום ההולדת שלי אני רוצה טסלה", אמרה לי ידידה לפני כמה ימים. מדובר באישה שיש לה משכורת ממוצעת ומשפחה עם שני ילדים והאמת שהופתעתי מהדברים שהיא אמרה אבל לא בגללה אישית אלא בגלל שהבנתי עד כמה הצליחה טסלה לחדור לתודעה הישראלית כמוצר טוב ואיכותי, כמעט בלי שיווק ופרסום בולטים, אם בכלל.

טסלה החלה לשווק את הרכבים שלה בישראל בחודש פברואר האחרון ונראה שאלפי הרכבים שנמכרו כבר, מעידים על מגמה מסוימת בקרב הצרכנים הישראלים. ראוי לציין שלא מדובר ברכב זול במיוחד, אבל הביקוש גבוה ונראה שטסלה הופכת להיות מעין סמל סטטוס חדש בשוק הרכב המקומי. אז מה הסוד שלה בעצם?

כנראה שאין ממש סודות. החברה גלויה עם משתמשי הדגמים שלה וקשובה לצרכים שלהם בכל העולם. כך היא שיפרה את הרכבים מתוצרתה לאורך השנים וגרמה למיליוני משתמשים להיות מרוצים ולהפוך את הרכבים הללו לפופולריים מאוד. כל זה מתכתב היטב עם נוחות התפעול של הרכב, כולל  העובדה שיש עדכונים טכנולוגיים שמתבצעים דרך המחשב המרכזי ברכב און-ליין, דבר שחוסך ביקור במוסך.

מעבר לכך, מדובר ברכב חשמלי שאינו מזהם ואינו מרעיש ויש לא מעט ישראלים שמודעים לסביבה ולהשלכות של זיהום האוויר כאן וישמחו לנסוע ברכב ירוק יותר. לזה אפשר להוסיף את הטכנולוגיה המתקדמת של רכבי טסלה- מבטיחות גבוהה ועד למצלמות וחיישנים שעוזרים לנסיעה בטוחה יותר. כמובן שיש גם מערכות מולטימדיה, ניווט, בקרת אקלים ועוד אבזורים רבים לנוחיות מקסימלית בזמן הנסיעה.

ביצועי הרכבים החשמליים של טסלה גם הם גבוהים, הן בעוצמת המנועים והן בהאצה, מהירות הנסיעה ואחיזת הכביש. גם טווח הנסיעה של הרכבים לטעינה חשמלית אחת הוא גדול יחסית וכמו כל דבר, משתפר כל הזמן. לא פלא שרכבי טסלה הפכו למבוקשים בכל העולם ונמצאים בראש טבלת המכירות העולמית. כאן בישראל, מודל 3 של טסלה הפך לפופולרי מאוד בזמן קצר יחסית ונמצא בראש הטבלה למכירות פרטיות, גם ביחס לרכבים שאינם חשמליים

מעבר לרכבים עצמם, ישנה גם התשתית. מדובר בעמדות טעינה חשמליות שנמצאות במקומות ציבוריים ונגישים לרכבים. טסלה הקימה כמה עמדות כאלה משלה בישראל וכעת היא מרחיבה את הפריסה של עוד עמדות ברחבי הארץ. המטרה של טסלה היא ליצור רשת של עמדות טעינה לנוחות הנוסעים מבלי שיצטרכו לדאוג לטווח הנסיעה. העמדות הללו הן מהירות ולא דורשות זמן טעינה רב, דבר שמאפשר נסיעה רצופה וארוכה יותר, בזמן קצר יותר.

אולם מעבר לכל הנתונים הטכניים ולביצועים של רכבי טסלה, מדובר כאן גם במשהו שהוא גם מעבר. כמו הסלולרי הבא והמתקדם עם הפיתוחים החדשים והנכונים עבור הצרכן, כך טסלה נראית בעיני הציבור- רכב חשמלי חדשני שיש בו כל מה שהנהג הישראלי רוצה ואוהב. זה מתחיל כבר בחוויית הקניה דרך אתר החברה, חוויה שהיא פשוטה וקלה ומזכירה הזמנת בגד או גאדג'ט כלשהו. עצם העובדה שהרכישה מתבצעת און-ליין בזמן קצר יחסית, יוצרת תחושה שהרכב שלנו כבר ואין צורך בהתעסקות עם יבואן, משרדים ותהליך בירוקרטי.

בהמשך, מדובר ברכב נוח ופשוט שהפונקציות בו נשלטות ממסך מחשב מרכזי באופן ברור ונעים, כך שלא צריך להתאמץ או לבזבז זמן מיותר בלחפש דברים, בייחוד תוך כדי נסיעה. התחושה לכל אורך הדרך היא שהפשטות ונוחות התפעול של הרכב נועדו לשרת את הנהג ולא ההיפך.

בסך הכול, רכבי טסלה מייצגים את כל מה שעתיד התחבורה הולך להיות בקרוב: קניה פשוטה, נסיעה נוחה ואיכותית יותר, טכנולוגיה מתקדמת וכמובן שמירה על הסביבה. בכל העולם וגם בישראל מאמצים את המודל הזה והקהל מצביע ברגליים, דבר המתבטא בכבישים יותר ויותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה