טעויות נפוצות שחשוב שכל בעל עסק יזכור להמנע מלבצע



לטעות זה אנושי, אבל לשאוף להימנע מטעויות זה חשוב. עבור בעלי עסקים חשוב מאוד להכיר כל מיני טעויות נפוצות שיכולות להזיק מאוד. כאשר לומדים מטעויות של אחרים, זה יכול לחסוך לכם זמן, כסף, עוגמת נפש ואפילו הסתבכות עם החוק.

קיבלתם תשלום? הוציאו חשבונית

בזמן האחרון פורסמה עוד הסתבכות של איש עסקים בכיר אשר היה סבור כי העלמת מס זו דרך לגיטימית להרוויח יותר. מאמצי האכיפה של רשות המיסים הוגברו מאוד בשנים האחרונות ולכן שווה לחזור על מה שחייב להיות מובן מאליו. קיבלתם תשלום? מחובתכם לבצע מיד הפקת חשבוניות. אל תשכחו, אל תדחו למחר, את תנסו לשחק משחקים. ואם כבר מדברים על זאת, נמליץ לכם להשתמש בתוכנה מקוונת שמאפשרת לכם הפקת חשבוניות אונליין. לא צריך לסחוב פנקס חשבוניות, לא צריך להתחיל למלא פרטים שונים בעט. ממלאים בתוכנה במהירות ושולחים במייל. זה הכל.

ביטוח לעסק – יותר ממה שחשבתם

מלבד החשיבות של הפקת חשבוניות (ראו כאן) כדאי לזכור את חשיבות הביטוח לעסק. בעלי עסקים רבים טועים בהבנתם את מושג הביטוח לעסק. ביטוח מסוג זה לא חייב אך ורק לכסות את מבנה המשרד. פיצוי במקרה של שריפה או פריצה זה חשוב, אבל יש להכיר גם סוגי ביטוח נוספים. למשל, יש ביטוח של בעלי מקצוע מפני תביעות של אחריות מקצועית. זה חשוב לרופאים, למעסים, לעורכי דין ולרבים אחרים שמעניקים יעוץ או שירותים. יש ביטוחים נוספים שמכסים נושאים נוספים, הרלוונטיים לעסקים מסוימים למשל ביטוח מלאי עסקי.  

אשראי – לא רק בבנק!

בעלי עסקים שצריכים מימון לעסק פונים מן הסתם לבנק. נשמע הגיוני, נכון? אבל גם אם לפעמים זה יתאים, לפעמים זו טעות. הדבר שכדאי לעשות הוא לבדוק מגוון פתרונות מימון, גם בבנקים אך גם ממקורות אחרים. יש עסקים שיפיקו הרבה מאוד תועלת אם יגישו בקשה להלוואה בערבות מדינה, למשל. זו הלוואה שיכולה להתאים גם לעסקים קטנים ובינוניים וגם ליזמים. יש גם קרנות מימון ואפילו מקורות אשראי ללא ריבית. תמיד כדאי לבצע סקר בנושא זה ואם צריך, יש יועצי מימון שיכולים לסייע.

פרסום בעיתון? אולי זה לא רלוונטי

טעות נפוצה שחשוב שכל בעל עסק יכיר היא פרסום לא אפקטיבי. המון המון בעלי עסקים מפרסמים את העסק במקומות הלא מתאימים. לא כל מי שגובה מכם הרבה כסף לצרכי פרסום אכן מספק לכם תמורה שמועילה לכם. למשל, עסק מקומי קטן לא צריך לפרסם בעיתון מודפס בעל תפוצה ארצית. עידן האינטרנט מאפשר פרסום יותר ממוקד, יותר יעיל ולא פחות חשוב, גם כזה שאפשר למדוד במונחי עלות תועלת. אם אתם עדיין לא יודעים מהם "לידים" או מה זה קידום אתרים או קידום בגוגל, זה הזמן להכיר את מה שנקרא חברות פרסום וניו מדיה. כך מוציאים פחות על שיווק אבל מקבלים הרבה יותר תמורה.

לא קופאים על השמרים

עסק שרואה שישנם הכנסות יכול להיות מרוצה. נכון? זה נכון, אבל לא מספיק. בסביבה כל כך דינאמית ומשתנה, גם עסק רווחי יכול להפוך מהר לבלתי רלוונטי. תמיד חשוב להיות עם היד על הדופק. לדעת מה עושים המתחרים, לחפש עוד דרכים להשיג הכנסות. התרחבות עסקים איננה רק למצוא עוד לקוח בתחום שבו אתם עוסקים היום. לפעמים זה אומר לחפש גם מקורות נוספים, מנועי צמיחה אחרים. למשל, אם יש לכם מאפיה, אל תסתפקו במכירות לחמניות ועוגות. הציעו גם קפה לדרך ואולי גם כריכים מוכנים לעוברים ושבים.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה