טעינת רכב חשמלי ורכבים חשמלים מה צפוי לנו?



כלי רכב חשמליים צוברים פופולריות רבה עד מאד וזה נוכח בכבישי ישראל.

קרדיט תמונה: charging-isreal.co.il

בשנים האחרונות רכבים אל נתפסים כחלופה ידידותית יותר לסביבה לרכבי מנוע בעירה פנימית. ממחקר שערכנו מצאנו כי שרכבי EV כבר קיימים למעלה מ80 שנה, אך ההתקדמות האחרונה בטכנולוגיית הסוללה היא זו שאפשרה את השינוי המיוחל.

רכבים חשמליים מייצרים אפס פליטת חום וזיהום, מה שאומר שהם אינם פולטים כלל פחמן חד חמצני, תחמוצות חנקן או חלקיקים לאטמוספירה שזה ממש מבורך. סביבה נקייה יותר ושיפור איכות האוויר, במיוחד באזורים מיושבים בצפיפות כמו בערי ישראל.

בנוסף ייתרון מוחשי הוא עלויות תפעול נמוכות יותר: יתרון נוסף של רכבי EV הוא שהם זולים יותר לתפעול מרכבים ממונעים על ידי בנזין וסולר.

כמה עולה להטעין רכב חשמלי?

החשמל זול יותר מבנזין, ורכבי רכב חשמליים גם עובדים בצורה יעילה יותר מה שאומר שהבעלים יכולים לחסוך כסף בעלויות הדלק לאורך זמן. מה שאומר שעלויות התחזוקה נמוכות יותר, והסבירות לתקלות ולשירות במוסכי הארץ זול יותר ומופחת משמעותית.

עלות של קילו וואט חשמל עולה כ 52 אג' לכן השאלה כמה עולה להטעין רכב חשמלי מתחיל  בחישוב של כמות החוסר של טעינה בסוללה ולעלות הקילו וואט במטען הציבורי או הבית ותעשו את המפלה של כמות קילו וואט שחסרה כפול העלות לקילו וואט

טווח נסיעה שרק יגדל עם השיפור בסוללות: בעבר, אחת המגבלות הגדולות ביותר של רכבים חשמליים הייתה טווח הנסיעה המוגבל שלהם. עם זאת, זה השתנה בשנים האחרונות, עם כניסתה של טכנולוגיית סוללות מתקדמת יותר. לרכבי רכב חשמליים מודרניים רבים יש טווח של 450 ק"מ עבור טעינה בודדת, וזה די והותר לנסיעות היומיות של רוב הנהגים בישראל.

זיכוי מס ותמריצים: ארץ ישראל מציעה זיכוי מס ותמריצים גם בשנת 2023 והמגמה ממשיכה אך בפחות עידוד, אך מורגש הצורך לעודד ולאמץ את רכבי החשמל. תמריצים אלה יכולים לעזור לקזז את עלות הרכישה הראשונית של רכב חשמלי בהטבות מס במס הכנסה, מה שהופך אותו למשתלם יותר עבור הצרכן הממוצע שמחליט האם לרכוש רכב חשמלי או בנזין.

האם רכב חשמלי עדיף בצריכת הדלק?

עלויות דלק נמוכות יותר: אחת ההוצאות הגדולות ביותר עבור בעלי רכב היא דלק בעיקר בירושלים ואו תל אביב שיש פקקים ונסיעה כזו זוללת דלק. בעוד שהעלות הראשונית של רכב חשמלי עשויה להיות גבוהה יותר מרכב רגיל, העלות של תפעול רכב חשמלי נמוכה בהרבה בטווח הארוך.

ביצועים משופרים בהחלט: בנוסף ליתרונות הסביבתיים והכלכליים, רכב חשמלי מציע ביצועים משופרים בהשוואה לרכבים עם מנוע בערה פנימי. אספקת המומנט המיידית של מנוע חשמלי מספקת חווית נהיגה שקטה ומהנה ומניסיון של שיחות עם לקוחות רבים לחיצה על דוושת הגז מגיבה וזריזה יותר, במיוחד בתנועת עצור וסע. יתר על כן, היעדר רעשי מנוע ורטט מביאים לחוויית נהיגה שלווה ונוחה יותר.

ניתן לבצע טעינת רכב חשמלי בקלות או לא?

טעינת רכב חשמלי מצריכה תשתית טעינה פרוסה ברחבי הארץ ואו טעינה ביתית: אחת הדאגות הגדולות ביותר עבור רוכשים של רכבים חשמלים בארץ הוא הזמינות של תשתית טעינה. אמנם זה היה חשש לגיטימי בעבר עד לפני כמה שנים בישראל אך המפה של הטעינה ברחבי הארץ משתנה כל הזמן, וזה כבר לא נושא משמעותי. מספר עמדות הטעינה גדל במהירות, ויצרניות רכב רבות מציעות פתרונות טעינה ביתיים, כמו עמדות טעינה מהירה שיכולות להטעין את הרכב החשמלי תוך מספר שעות. בנוסף, ערי תא והפריפריה משקיעות ברשתות טעינה מהירה עבור תושבי הערים גם בחולון ובנס ציונה ועוד, מה שמקל על טעינת רכב חשמלי בנסיעות ארוכות.

תמריצים וסובסידיות: מדינת ישראל עדיין לא גובה כסף עבור כל ק"מ שנוסעים שזו סובסידיה ממשית וסובסידיות כדי לעודד את אימוץ רכבי החשמל בישראל. תמריצים אלה מעידים על העידוד של המדינה, בנוסף גם הנחות על ציוד טעינה ואגרות מופחתות של 500 ₪ לרכב חשמלי.

תמריצים אלו של מדינת ישראל עוזרים לקזז את העלות הראשונית של רכב חשמלי ולהפוך אותו למשתלם יותר עבור הצרכן הממוצע.

הכתבה נכתבה בעזרת בעזרת טעינה בישראל charging-point.co.il

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה