טרמיטים הדברה עצמית או הזמנת מדביר מקצועי – מה מומלץ ?



התמודדות עם טרמיטים יכולה להיות חוויה מרתיעה ומתסכלת. זה טבעי לרצות לקחת את העניינים לידיים, אבל בכל הנוגע להדברה, האם כדאי להזמין מדביר או לנסות לטפל לבד? התשובה תלויה בסופו של דבר בחומרת הנגיעות טרמיטים שיש אצלכם בדירה , בסוג הטרמיט שיש אצלכם וברמת הניסיון והמומחיות שלך במאמר הבא ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך מחברת אילנית הדברות עונה על כל השאלות בקשר לטרמיטים .

קרדיט לתמונה Freepik

זיהוי טרמיטים בבית 50% פיתרון

ראשית, חשוב לזהות את סוג הטרמיטים שאיתם צריך להתמודד . טרמיטים שונים דורשים שיטות הדברה שונות, ואת חלקם קשה יותר להדביר וחלק יותר פשוט . הדברה לטרמיטים ממש שונה מהדברות של חרקים אחרים לדוגמה, ניתן לפתור בעיית נמלים קטנות בעזרת הדברה לנמלים עם פיתיונות ג'ל שנרכשו בחנות, בעוד שמכת טרמיטים גדולה דורשת עזרה מקצועית של קידוחים מסביב לדירה .
את קבוצת הטרמיטים בישראל נחלק ל-2 קבוצות עיקריות : טרמיטי עץ וטרמיטי קרקע .
לטרמיטי קרקע לרוב אנחנו נעדיף לבצע את שיטת הקידוחים או את שיטות הפיתיון NEMESIS לעומת טרמיטי עץ שאפשר לטפל בנגיעות קלה עם ג'ל מיוחד  .

נגיעות הטרמיטים – כמה נזק הם הספיקו לעשות ?  

לאחר שזיהיתם את סוג הטרמיטים , יש לשקול את חומרת הנגיעות בבית . אם יש לך בעיה קטנה ומבודדת של טרמיטים , ייתכן שתוכל לטפל בה בעצמך. עם זאת, אם הנגיעות גבוהה והם התפשטו על מספר אזורים בבית שלך, סביר להניח שעדיף להזמין מדביר מוסמך . ניסיון להתמודד עם נגע טרמיטים גדול בעצמך עלול לגרום לטיפול לא יעיל ולהתגברות החוסן של הטרמיטים לחומרי ההדברה .
הטרמיטים אוכלי עץ ובטון , ומסתתרים לרוב בקרקע , בקירות או במוצרי עץ והם מאוד מאוד רגישים לריחות משונים ולתכשירי הדברה .
לקוחות רבים מנסים לפעמים לסגור להם את הפתחים , לנסות לעשות ריסוס בבית עם K300 או אפילו אקונומיקה נגד הטרמיטים אבל החומרים הללו רק מרחיקים אותם פנימה עמוק יותר לתוך הקירות והם מתפרצים ממקור חדש ומגדילים את הקן .

 

הדברה עצמית לטרמיטים

כאשר רוצים לבצע הדברה לטרמיטים לבד ללא מדביר ולאחר זיהוי סוג הטרמיטים בבית אתם יכולים לנסות לרכוש מספר של ג'לים שאפשר למצוא בכל טמבוריה או סופרמרקט ולנסות לשים להם בסמוך לתעלות הבוץ שלהם .
תעלות הבוץ האלה הם תעלות שהם יוצרים כדי לנוע בצורה מוגנת לאל חשיפה לאור ולאויבים טבעיים כמוכם .
חשוב מאוד ליישם את הג'ל בקצה של תעלות הבוץ בלי לפרק את התעלות , תעלה שתיגעו בה לאחר כמה דקות כל הפועלים יכנסו חזרה לקיר ולא ישתמשו שוב בתעלה .

כמו כן חשוב לדעת שנמלים הם האויבים הטבעיים של הטרמיטים , הרבה חושבים שהטרמיטים הם סוג של נמלים אבל הם בכלל ממשפחת התיקנים ולא קשורים בכלל לנמלים . אם אתם חובבי טבע והרפתקאות אתם יכולים למצוא קן של נמלת הקציר ולפזר בסמוך לקן הטרמיטים ולהמתין לראות איך הנמלים כובשים להם את הקן .

הדברה לטרמיטים בשיטות חדשות

בסך הכל, למרות שזה עשוי להיות מפתה לנסות לחסוך כסף על ידי טיפול בבעיית מזיקים בעצמך, חשוב לקחת בחשבון את חומרת הנגיעות , סוג המזיק ורמת הניסיון והמומחיות שלך. במקרים רבים, הזמנת מדביר מקצועי היא הדרך הבטוחה והיעילה ביותר להבטיח זיהוי וטיפול נכון של הבעיה.
אצלינו באילנית הדברות יש מגוון שיטות טיפול לטרמיטים עם אחריות מלאה ל-5 שנים !
אנחנו מבצעים הדברה לטרמיטים על ידי קידוחים שאנחנו מבצעים מסביב לכל הבית ומזריקים חומר לאדמה עד שהקן והמלכה מחוסלים . כמו כן יש שיטות חדשות ללא קידוח, שיטת הנמסיס שיטה שאנו מציבים תיבות שמכילות פיתיון לטרמיטים שהם לוקחים למלכה ומחסלים את המלכה תוך מספר שבועות .
הדברת טרמיטים היא נושא מוד מורכב ומצריך רישיון הדברה מיוחד וידע מקצועי שרוכשים לאחר המון שנים .
חשוב מאוד לשמור על הבית שלכם מטרמיטים עם מדביר מקצועי ומוסמך מחברה מוכרת עם וותק וניסיון בענף ההדברה
.
למידע נוסף וייעוץ אפשר להיכנס לאתר שלנו : אילנית הדברות

כמו כן תוכלו להתייעץ איתי בטלפון בחינם ובאהבה ולשלוח לי תמונות לזיהוי הטרמיטים 054-8849445

ליאור זליקובסקי מדביר מוסמך מ"ר 2650 דור שלישי למשפחת מדבירים ומומחה לטרמיטים .

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה