טרנדים חמים ל-SEO לשנת 2022



קידום אתרים אורגני הוא אחד מערוצי השיווק המומלצים ביותר. קידום אתרים לעסקים עוסק בעיקר בהנגשת התוכן הרלוונטי יותר במנועי החיפוש לגולשים שמחפשים שאילתות שונות - האתרים שנמצאים בדירוג הגבוה ביותר הם אלה שהכי רלוונטיים למילות החיפוש. קידום אתר בצורה אורגנית זה תחום דינמי שמשתנה באופן תדיר בעקבות עדכונים של גוגל, שהיא גם מנוע החיפוש המרכזי כיום. במאמר הזה נעבור על הטרנדים החשובים ביותר ב-SEO לשנת 2022.

 קרדיט לתמונות: פיאלקוב דיגיטל

  1. גיוון התוכן ותוצאות מורחבות בגוגל

כבר שנים שגוגל נוקטת בצעדים כדי להפוך ליעד החיפוש המרכזי בעולם, לא רק לתוצאות במלל. תוצאות מורחבות בגוגל מתייחסות לשאר התוצאות שנמצאות לאחר מנוע החיפוש הרגיל - תמונות, סרטונים, מפות, שופינג, טיסות ועוד. גוגל בונה מנוע חיפוש אולטימטיבי שיספק לגולשים מענה מגוון לכל שאילתה.

כאן העבודה של מקדמי אתרים עולה רמה ומכפילה את עצמה מבחינת נפח העבודה מכיוון שכעת לא מספיק להתמקד רק בתוצאות ברשת החיפוש אלא גם בדירוג של האתר בשאר תוצאות החיפוש המורחבות, כולל סרטונים, תמונות, מוצרים וכל מה שרלוונטי לאתר אותו אתם מקדמים.

  1. תוצאות 'עשירות' - Rich Results

תוצאות החיפוש של גוגל הופכות לעשירות ויותר אטרקטיביות. פעולה זאת נותנת לאנשי SEO ולאתרים שמקדמים את האתר שלהם בצורה אורגנית יתרון תחרותי על פני אותם בעלי אתרים שאינם מקדמים. ניקח לדוגמא את התוצאה העשירה הפופולרית ביותר בגוגל - שאלות ותשובות שנמצאות מתחת לתוצאה בדף החיפוש. עבור הגולש זה אופטימלי כי הוא יכול לקבל מענה מבלי להיכנס לדף ולטעון אותו ועבור בעלי האתרים אתם מספקים מענה רלוונטי לגולשים וגם מקבלים יותר נדלן אינטרנטי בתוצאות החיפוש בגוגל.

  1. חיפוש קולי וחיפוש במובייל

חיפוש דרך קול (Voice Search) הפך כבר להרגל בבשנים האחרונות בעקבות התאוצה שצברה Siri, התוכנה לזיהוי קולי של אפל. חיפוש במובייל הפך למוביל משנת 2015 והיום כבר למעלה מ-92% מהתנועה ברשת מתבצעת על ידי מכשירים ניידים. בגלל השינויים הללו, גוגל הפכה את מנועה החיפוש שלה ל-Mobile First Index, מה שאומר שגוגל משתמשת בעיקר בגרסאות המובייל של הדפים לצורך הוספת הדף לאינדקס. במילים אחרות - אם הדפים באתר שלכם לא נראים טוב במובייל או אם בגרסה במובייל יש פחות תוכן, אתם עלולים לאבד את הדירוג במנוע החיפוש של גוגל.

  1. חיפוש עם סמנטיקה ואופטימיזציה של כוונות חיפוש

גוגל נטשה את מדיניות האופטימיזציה למילות מפתח מדויקות כבר לפני שנים ולתעשיית הקידום האורגני (במיוחד בארץ) קשה לעמוד בקצב ולבצע את השינויים בהתאם. כיום, גוגל אינה משתמשת במילת החיפוש מדויקת כדי להנגיש תוצאות אלא הרובוט של גוגל שואף לבחון את כוונת המחפש כדי להנגיש לו את התשובה הטובה ביותר לשאילתה שלו. לגוגל יש את היכולת להבין את כוונת המחפשים ושיטות עתיקות של יצירת תוכן מותאם למילת מפתח מסוימת כבר לא עובדות יותר.

לסיכום

SEO מתקדם בצורה מהירה - זו תעשייה מאוד מסקרנת ומרגשת שחווה שינויים כל כמה חודשים ומקדמים צריכים לבצע את ההתאמות. חברת הפרסום Fialkov Digital  שבבעלותה גם אתר EasyCloud - שמנגיש אחסון אתרים בענן לקהל ישראלי כתבה את המאמר הזה כדי לעדכן את בעלי העסקים שמקדמים את האתר שלהם באופן פרטי בשינויים המתרחשים במנוע החיפוש.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה