יורדים מהעץ: למה ישראלים רבים עוברים לפרגולת אלומיניום



פרגולת האלומיניום הולכת ונעשית נפוצה יותר ויותר בבתים בישראל, ולמרות מחירה הגבוה, מתגברת ההבנה כי היא משתלמת הרבה יותר

קרדיט תמונה FREEPIK

משפחות רבות בישראל בוחרות להתקין פרגולה, ואפשר בהחלט להבין מדוע. הפרגולה משדרגת כל משטח חיצוני -  היא בעלת מראה נאה, מספקת מקום נעים לשבת בו בחוץ גם בעת מזג אוויר בעייתי, ונוחה במיוחד לגידול צמחים מטפסים כמו גפן. בניית הפרגולות עלתה באופן משמעותי מאז רפורמת הפרגולות ב2014, אשר אפשרה לכל משפחה להתקין אחת ללא צורך בהיתר מהמדינה. באופן מסורתי, רוב הפרגולות בישראל נבנו מעץ, אך בתקופה האחרונה משפחות רבות בוחרות להתקין פרגולות אלומיניום ואף מחליפות את פרגולת העץ באחת כזו. זאת, על אף שמחירה של פרגולת אלומיניום גבוה יותר באופן משמעותי. אז מה יש באלומיניום שמושך אליו כל כך הרבה צרכנים?

דרישת תחזוקה אפסית

אחד היתרונות המרכזיים של פרופיל אלומיניום לפרגולה הוא העמידות של המתכת. מתכת האלומיניום מצטיינת בעמידותה, ולא סתם משמשת חלק מכלים הדורשים חומרים איכותיים במיוחד כגון מטוסים, פסי רכבת, רכבים וטילים. היא חסינה לנזקי מזג האוויר, עמידה בפני קורוזיה ואינה צוברת בלאי. זאת, בשונה מעץ, אשר לאורך זמן נפגע ונשחק מהגשם והשמש, דורש תחזוקה לא מעטה לאורך שנים ואף עלול להיהרס בסופו של דבר. כך, אמנם ההשקעה הראשונית בפרגולת אלומיניום הינה גבוהה יותר, אך היא גם ההשקעה האחרונה, ולאורך זמן הטיפול בפרגולת העץ עלול להיות גבוה יותר. בנוסף, ההשקעה בפרגולה איכותית ועמידה עשויה להעלות את ערך הנכס באופן משמעותי בהשוואה להתקנת פרגולת עץ.

עיצוב מודרני ואהוב

לעומת פרגולת העץ, המעניקה אפשרויות עיצוב מוגבלות ומקנה לחצר מראה כפרי וחד גוני, הבחירה בפרגולת האלומיניום נותנת למשפחות אופציות רבות ומתקדמות לעיצוב החצר או המרפסת. היא מגיעה בשלל דגמים, צבעים וצורות, ומקנה לבית מראה חדשני ואטרקטיבי במיוחד, אשר עולה בקנה אחד עם סגנון העיצוב המודרני.

בטוחה יותר

יתרון חשוב נוסף של פרגולת האלומיניום הינו הבטיחות. מכיוון שמדובר במתכת כה עמידה וחזקה, אך גם קלה במיוחד, הבחירה בה נותנת למשפחות שקט לשנים רבות. בשונה מעץ, פרגולת אלומיניום לא תהיה בסכנת קריסה בשל בלאי או מזג אוויר קיצוני. בנוסף, עם סכנת השריפות ההולכת וגוברת בשנים האחרונות, חשוב לציין כי מתכת האלומיניום אינה דליקה, ולכן לא תסכן את ביתכם בשעת צרה.

בקיצור, לפרגולת האלומיניום יתרונות רבים ומגוונים. היא עמידה ובטוחה ביותר, אינה דורשת תחזוקה ובעלת מראה מודרני ואהוב במיוחד. לכן, לא קשה לראות מדוע משפחות רבות בוחרות להשקיע יותר, לזנוח את פרגולת העץ המסורתית ולעבור אל פתרון מתקדם יותר, שנותן להן שקט וביטחון לשנים רבות.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה