יזמות עסקית – תחום שניתן ללמוד



סקרים שונים הנערכים בקרב האוכלוסייה הצעירה בישראל מדי כמה שנים מגלים כי אחוז ניכר מהישראלים והישראליות הצעירים (וגם לא מעט מהמבוגרים והמבוגרות יותר) שואפים למצוא את פרנסתם ועיסוקם בענף הכללי והאמורפי יחסית המכונה – יזמות עסקית. בעוד מדובר בתחום שקשה להגדיר במדויק או לשים את האצבע על תחומי הפעילות הספציפיים שהוא כולל, העניין ביזמות עסקית אינו מגיע משום מקום – את פעילותם של הרבה מאוד אנשים בארץ ובעולם ניתן להגדיר כ"יזמות עסקית" יותר מאשר כל הגדרה אחרת.

Pixabay

בארץ מנסים לא רק להעניק תוכן קונקרטי יותר לאופן פעילות זה, אלא אפילו ללמד אותו באופן מסודר ומקצועי, במסגרות שונות של לימודי יזמות עסקית.

 

רכישת כלים נחוצים ולמידת המאפיינים הכלליים של יזמות עסקית מוצלחת

בדומה לתחומים כלליים רבים אחרים, גם במקרה של יזמות עסקית ניתן ללמוד באופן מאורגן, מקצועי ומסודר את המאפיינים הכלליים של התחום, התכונות ודרכי הפעולה העיקריות הנדרשות מיזמים ויזמיות עסקיים, כמו גם לרכוש כלים טכניים מרכזיים בסיסיים הנדרשים על מנת ליזום ולפעול באופן עצמאי בעולם העסקים על תחומיו השונים.

כך, במסגרת קורס או מסלול של לימודי יזמות עסקית ניתנים שיעורים תיאורטיים ופרקטיים גם יחד, נסקרות שיטות שונות של ניתוח נתונים המתקבלים מהשוק וזיהוי עסקאות והזדמנויות אטרקטיביות והתלמידים זוכים גם להתנסות מעשית, למשל בדמות של תרגיל במסגרתו מרימים ומוציאים לפועל, מ א' ועד ת', מיזם עסקי ספציפי.

 

ההנחה שבבסיס הרעיון שמאחורי קורס יזמות עסקית היא כי על היזם העסקי לסגל לעצמו הבנה בסיסית מסוימת של השוק והתחום בו הוא פועל וללמוד כיצד ללמוד בעצמו את מה שהוא צריך לדעת עבור כל מיזם ומיזם. מכיוון שמתוקף הגדרתו יזם שכזה עשוי לפעול במגוון רחב של תחומים ולנסות מזלו בסוגים רבים ושונים של מיזמים, מה שעליו ללמוד הוא את הדברים שילוו אותו ואת פעילותו בכל תחום בו ינסה ליזום. לכן, הלך הרוח והכלים הטכניים והכלליים השונים עומדים במרכזם של לימודים אלו, לצד תרגולים פרקטיים וצבירת ניסיון מעשי במהלך הלימודים עצמם.

 

יזמות נדל"ן ותחומים ספציפיים אחרים

כמובן שניתן למצוא בשוק כיום גם לא מעט קורסים ומסלולי לימודים ספציפיים יותר, אשר עוסקים ביזמות בענף או בתחום פעילות מסוים. אחת הדוגמאות הבולטות והפופולאריות ביותר לכך היא לימודי נדל"ן – מסלולי לימודים בתחום הנדל"ן, וספציפית קורס יזמות נדל"ן הוא מהקורסים הנפוצים והפופולאריים בעולם היזמות הישראלי כיום. זה לא אמור להפתיע את מי שמעורה במשק הישראלי בעשורים האחרונים – מיזמי נדל"ן צומחים בארץ השכם וערב, כפטריות לאחר הגשם.

הפיתוח הנדל"ני המואץ מספק שפע עצום של הזדמנויות עבור כל מי שמגיע עם יוזמה עסקית "מהבית" – כל מי שמעוניין לפעול בתחום ולחבר בין גורמים שונים (קבלנים, משקיעים, לקוחות וכו') במטרה להוציא לפועל מיזם נדל"ני זה או אחר ולגרוף את הרווחים בהתאם. הנקודה החשובה כאן היא כי עולם הנדל"ן בישראל של 2019 מספק שלל דוגמאות אטרקטיביות לכך שעל מנת לפעול בתחום ולהרוויח ממנו לא חייבים להגיע עם מיליוני שקלים מהבית. זה בדיוק הרעיון שמאחורי עולם היזמות – גם מי שמגיע ללא ממון או הון עצמי משמעותי, וגם מי שאינו איש מקצוע מתחומים כמו בנייה וכד', יכול עדיין לפעול ולסייע להוציא לפועל מיזם זה או אחר, ולהרוויח לא מעט בתהליך.

 

וזה בדיוק גם מה ש מלמדים במסגרת למודי יזמות עסקית בכלל, ובמסגרת קורס יזמות נדל"ן בפרט – כיצד בפועל ניתן לעשות זאת, כיצד ניתן ליזום ולהרים פרויקטים ומיזמים מרשימים ורווחיים, בתור תחום עיסוק ומקצוע לכל דבר ועניין.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה