יחידת המחשוב הוותיקה ביותר בצה"ל: הכירו את ממר"ם



ממר"ם היא יחידה טכנולוגית יוקרתית בצה"ל, האחראית על מתן פתרונות טכנולוגיים וניתוח מודיעיני לתמיכה בדרישות המבצעיות של הצבא. במהלך השנים מילאה היחידה תפקיד חשוב בהגנה על ישראל, והיא ממשיכה להיות רכיב מכריע ומשפיע על מנגנון הביטחון הלאומי של המדינה. מהי יחידת ממר"ם, מהם סוגי התפקידים ביחידה זו, מהם התנאים לקבלה וכיצד מתמיינים ליחידה? כל התשובות ועוד פרטים חשובים במאמר שלפניכם.

קרדיט לתמונות PIXABAY

יחידת ממר"ם: אחת מהיחידות המבוקשות ביותר בצה"ל

ממר"ם היא יחידה המספקת שירותים טכנולוגיים ומחשוביים לצבא, ומרבית הפעילות של היחידה היא פעילות מסווגת. היחידה הוקמה בשנת 1951 והיא ממלאת תפקיד מכריע בתמיכה ובמאמצי ההגנה של המדינה. עם השנים היחידה התפתחה באופן ניכר, וכך גם היכולות שלה. למעשה, היחידה אחראית על פיתוח ותחזוקה של מערכות המחשוב והתוכנות של הצבא, והיא מספקת מגוון שירותים כמו עיבוד נתונים, אבטחת מידע ותמיכה טכנולוגית. ליחידת ממר"ם יש כוח אדם מיומן במדעי המחשב ובתחומים הנלווים אליו, והיא בעלת מוניטין של מצוינות וחדשנות בתחום הטכנולוגיה הצבאית. ממר"ם היא אחת מהיחידות המבוקשות ביותר בצה"ל, בעיקר בשל העובדה שהיא מעניקה לבוגרי היחידה יתרון גדול באזרחות ובתעשיית ההייטק.

סוגי התפקידים ביחידת ממר"ם משתנים בהתאם לצרכים ולמשימות של היחידה, אך כוללים בדרך כלל תפקידים מגוונים ומרתקים, המסווגים לפי תחומים:

  • בתחום התוכנה – מנהלי חוות שרתים, מפתחי ממשק משתמש, בודקי תוכנה, מפתחי לומדה, תוכניתנים, אנליסטים למידע מקצועי, אחראי הטמעת מערכות ועוד.
  • בתחום ההגנה – מטמיעי טכנולוגיות סייבר, חוקרים ומפתחים של מערכות הגנתיות, מגיני סייבר, מיישמי הגנה בסייבר ועוד.

חברי היחידה (חיילים, חיילות ואנשי/נשות קבע) פועלים יחד כדי להבטיח את פעילותן האמינה של מערכות המחשוב של צה"ל, להפוך את היחידה למקצועית יותר וגם כדי לתת תמיכה טכנית ליחידות השונות בצבא.

להתקבל לממר"ם: מהם הפרטים שחשוב לדעת על תנאי הקבלה והמיונים?

ממר"ם נחשבת ליחידה מבוקשת מאוד, ומדי שנה כמות גדולה של מלש"בים מבקשים להתקבל אליה. תנאי הקבלה ליחידה זו משתנים ותלויים בציוני הצו הראשון ויום המא"ה. בדרך כלל הדרישה היא דפ"ר 60 ומעלה, פרופיל 72 ומעלה, 10 יחידות לימוד של מדעי המחשב בתיכון והתחייבות ל-32 חודשי שירות (גם לנשים וגם לגברים). כדי לקבל את הזימון, יש צורך לדרג גבוה את תפקידי המחשב בשאלון ההעדפות. יש תפקידים בתוך היחידה הדורשים מהמתקבלים אליהם לעבור קורס קדם צבאי.

ומה בעניין המיונים? יום המיונים ליחידת ממר"ם מתקיים שלוש פעמים בשנה, ובמסגרתו ניתן להתמיין ל-15 תפקידים שונים ביחידה. במהלך המיונים נערכים 6 מבחנים הבוחנים את יכולותיו של המלש"ב ואת התאמתו ליחידה. המבחנים כוללים מבחנים מקצועיים (כמו מבחן להב, מבחן חשיבה לוגית ומבחן הבנת תהליכים), מבחן באנגלית ומבחן אישיות.

היום אפשר להגדיל את סיכויי ההצלחה במבחנים בעזרת קורסי הכנה למיונים, נוסף על הכנה לצו הראשון שאפשר לעבור. למעשה, לא מעט מלש"בים שמקבלים זימון למיונים רוכשים קורסי הכנה, ובמסגרת הקורס הם מתרגלים שאלות מתוך המבחנים, עוברים סימולציות ומתכוננים ליום המיונים, ומגדילים את הסיכוי שלהם לעבור את המיונים בהצלחה.

לסיכום

יחידת ממר"ם הוקמה בשנות החמישים, ומאז היא ממלאת את תפקיד קו ההגנה הטכנולוגי של צה"ל. התפקידים ביחידה מגוונים, והמתקבלים ליחידה יכולים להיות מנהלי חוות שרתים, בודקי תוכנה, מטמיעי טכנולוגיות סייבר ועוד. כדי להתקבל ליחידה יש להגיע לנתונים המתאימים ולעבור מבחני מיון, הכוללים סדרה של שישה מבחנים שנועדו לבדוק את צורת החשיבה של המלש"ב, יכולת הלמידה שלו, הבנת מערכות מורכבות ועוד, ואם אתם מבקשים להתקבל ליחידה זו – אל תפסלו את קורסי ההכנה הייעודיים. יחידת ממר"ם היא אחת מהיחידות היוקרתיות והמבוקשות ביותר בצה"ל, והיא מקדמת את ערכי החדשנות והמצוינות בתוך הצבא.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה