ייעוץ בטיחות בעבודה בענף הבנייה



תאונות עבודה בענף הבנייה אינן דבר נדיר לצערנו, כולל תאונות קטלניות של ממש. נראה כי לא מעט אנחנו שומעים בחדשות בארץ על פועל בניין נוסף שנפל אל מותו או נפצע קשה, ומקרים שכאלו לרוב חוזרים ונשנים בעיקר בגלל היעדר הקפדה מספקת על נהלי בטיחות באתרי הבנייה. ענף הבטיחות והגהות בעבודה כולל כיום ידע מצטבר רב וכלים שימושיים שונים באמצעותם ניתן וצריך לשמור על רמה גבוהה ובלתי מתפשרת של בטיחות בבנייה (כמו גם בכל מקום עבודה אחר כמובן). מהן הדרכים הראשונות והמתבקשות ביותר אותן כדאי לכל מנהל אתר בנייה לאמץ על מנת לשמור על בטיחות העובדים במקום?

קרדיט לתמונה: pixbay

בניית תוכנית עבודה מסודרת בליווי יועץ בטיחות בעבודה

הצעד הראשון שצריך ומתבקש לנקוט במטרה להעלות את רמת הבטיחות באתרי בנייה ולהבטיח כי פועלים יפסיקו לשלם בחייהם ובבריאותם על היעדר הקפדה מספקת, הוא לבנות תכנית עבודה כוללת. במסגרת תכנית עבודה זו יש לבחון לעומק את אתר הבנייה ומאפייניו השונים, את הבעיות וסכנות הבטיחות הפוטנציאליות הקיימות בו, את דרכי הגישה אל האתר ובתוכו (רלבנטי במיוחד עבור כוחות כיבוי והצלה, למשל), את נהלי הבטיחות המונהגים במקום והאופן בו הם נאכפים ועוד. ישנן אינספור נקודות רלבנטיות בהקשר זה וחשוב להיות מודעים לכולן ולעבור על כולן בצורה שיטתית.

מכיוון שמנהלי אתרי בנייה אינם בהכרח מתמחים בתחום הבטיחות והגהות, הפעולה הנדרשת והמתבקשת היא לעבוד עם אנשי מקצוע מהתחום. בפרט, יועץ בטיחות בעבודה (עם התמחות וניסיון בענף הבנייה) אשר יוכל לבנות יחד עם הנהלת אתר הבנייה תוכנית עבודה מסודרת לשמירה על הבטיחות במקום. יועץ בטיחות מקצועי יסקור לעומק את אתר הבנייה ואת כל מה שרלבנטי בו ויתחיל לעבוד בצורה שיטתית, מקצועית ומסודרת על מנת לשכתב נהלי בטיחות קיימים הזקוקים לשכתוב, להציע נהלים חדשים בהתאם לצורך בשטח, לבנות תכנית ארגון אתר, תיק שטח ושאר מסמכים וכלים ארגוניים הנחוצים על מנת לבנות מערך בטיחות הולם ועוד.

ייעוץ בטיחות הוא תחום גדול ורחב היקף כיום, כמו גם ספציפית תחום הבטיחות בבניה. גוף הידע שהצטבר ונבנה בתחום זה בעשרות השנים האחרונות הוא עצום ורחב היקף, וניתן וכדאי להשתמש בו בחוכמה על מנת למנוע תאונות עתידיות מצערות. ברובן המכריע של מדינות העולם המערבי אחוז הנפצעים והנהרגים באתרי בנייה נמוך יותר משמעותית מאשר בישראל, והסיבה לכך היא הקפדה על נהלי בטיחות בבניה ובאופן כללי תרבות המעודדת יתר הקפדה על בטיחות וגהות בעבודה. בידיהם של כל מנהל אתר בנייה, כמו גם חברות נדל"ן המוציאות פרויקטים של בנייה לפועל, להשקיע יותר בנושא זה על מנת להביא את ענף הבנייה בישראל למקום טוב יותר בכל הנוגע לצמצום מספרן וחומרתן של תאונות עבודה באתרי בנייה, ושמירה על חייהם ובריאותם של הפועלים בשטח.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה