ייעוץ פרישה היא הדרך הבטוחה להגיע לפנסיה עם מלוא המשאבים הכלכליים האפשריים. חשוב לזכור שלקראת הפרישה יש צורך לקבל החלטות רבות, ולכל אחת מהן השפעה משמעותית מאוד על רמת החיים בזמן הפנסיה - תקופה שנמשכת בממוצע כ-15-20 שנים. בהתאם ויתור על ייעוץ מקצועי עלול להתגלות כטעות קשה.

קרדיט לתמונות FREEPIK

בחינה מדוקדקת של הצעת פרישה מוקדמת

אחת הסיבות הנפוצות לצורך בשירות ייעוץ פרישה היא הצעה לפרישה מוקדמת. על-מנת להחליט אם לקבל את ההצעה או לדחותה, יש לקחת בחשבון שיקולים רבים מאוד. ביניהם: הפגיעה האפשרית בחיסכון הפנסיוני עקב אובדן מספר שנות הפקדות (אלא אם כן ההצעה כוללת המשך הפקדות, ובמקרה כזה חשוב כמובן לוודא את גובה ההפקדה ואת המועד שבו תסתיים המחויבות של המעסיק), המיסוי של כספי הפיצויים ושל מענק הפרישה המוקדמת, ועוד. אנשי מקצוע מיומנים יוכלו לערוך את כל החישובים הנחוצים, ולסייע לאדם להבין מה יהיה מצבו הכלכלי אם יבחר לקבל את ההצעה, ומה יהיה מצבו אם יבחר לדחות אותה - כך שיהיה בידיו כל המידע הרלוונטי לצורך קבלת ההחלטה המשמעותית.

הפחתת חבות המס בזכות ייעוץ פרישה

ייעוץ פרישה מסייע לכל אחד ואחת בעוד דרך בעלת משקל נכבד: הפחתת חבות המס. בהקשר זה כדאי לזכור שהקצבה הפנסיונית נחשבת מבחינת רשות המיסים להכנסה לכל דבר, ועל כן היא חייבת במס. מצד שני, מדינת ישראל מעוניינת לסייע לגמלאים ולגמלאיות, ולכן מציעה הטבות מס שונות. בפרט ניתן לבצע הליך שנקרא 'קיבוע זכויות' ושבזכותו מופחתת חבות המס.

בנוסף כולל ייעוץ הפרישה סיוע בקבלת החלטות כמו האם למשוך חלק מהכסף שהצטבר בחיסכון הפנסיוני בבת אחת או שמא להותיר את כל הכסף עבור הקצבאות החודשיות בתקופת הפנסיה, איך לבצע העברות בין דוריות באופן המשתלם ביותר, וכן איך לדאוג לבן/בת הזוג גם לאחר המוות (באמצעות בחירה מושכלת של שיעור הקצבה לאלמנה ושל תקופת ההבטחה - פרק זמן שבו משולמת הקצבה גם אם החוסך או החוסכת עצמם הלכו לעולמם).

ייעוץ פרישה בגיל מוקדם - כל היתרונות

באופן עקרוני מומלץ להקדים את הפנייה ליועץ פרישה מוסמך . ראשית, כי על-מנת לממש את כל העצות נדרשות פעולות בירוקרטיות שונות, כולל כאלה שיש להשלים עוד לפני הפרישה בפועל. שנית, ככל שמקדימים לתכנן את הפרישה, כך התועלת מניצול הידע והניסיון של מתכנן הפרישה תהיה גבוהה יותר. במיוחד ניתן לשדרג את החיסכון הפנסיוני באמצעות בחירה של מסלול מיטבי, וכך להגיע לפרישה עם סכומי כסף גבוהים יותר.

איך להגיע לגיל הפרישה מעבודה ברמת מוכנות מקסימלית?

פרישה מעבודה היא אחד השינויים הדרמטיים ביותר בחיים, לפעמים לא פחות מגיוס לצבא, חתונה או הצטרפות ילד למשפחה. שגרת היום משתנה ללא הכר, במקרים רבים הדימוי העצמי משתנה גם הוא ובאופן טבעי יש גם תמורות כלכליות מרגע שאין יותר הכנסות שוטפות מעבודה. בהתאם מומלץ בחום להיערך לקראת גיל הפרישה בכל ההיבטים הרלוונטיים, ובפרט זה הפיננסי. ייעוץ פרישה של מומחה מנוסה הוא שירות בעל ערך רב לכל אדם, וחשוב לוודא שמדובר באיש מקצוע או אשת מקצוע עם רישיון לייעוץ פנסיוני מטעם רשות שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה