ייפוי כוח מתמשך – מדוע עכשיו יותר מתמיד מדובר בצעד חיוני?



עתידנו אפוף כמעט תמיד באי וודאות. עם זאת, בעתות מלחמה וסכסוך, אי הוודאות הזו גוברת. אל מול תחושת חוסר האונים הזו, חשוב שננקוט בצעדים שיאפשרו לנו להבטיח שאל מול כל תרחיש יעמוד לרשותנו מענה ברור. ייפוי כוח מתמשך הוא כלי משפטי חשוב מאין כמותו ששינה באופן ניכר את אופק האפשרויות של רבים מאיתנו. כיום, מדובר בצעד מכריע בשמירה על הכבוד האישי והבטחה כי רצונך יכובד, לא משנה מה העתיד צופן לך. כאן, נבחן אילו יתרונות מציע ייפוי הכוח, למי זה מתאים וכיצד נבטיח שאנו מקבלים מענה מדויק לצרכים שלנו.

קרדיט תמונה יח"צ

מהו למעשה ייפוי כוח מתמשך?

בשנת 2016 עבר תיקון משנה מציאות בחוק האפוטרופסות. תיקון 18 לחוק מאפשר לכל אדם למנות מטעמו אדם שהוא יהיה מיופה כוחו המקבל עבורו החלטות בתחומים לבחירתו הן בהיבט האישי, הן בהיבט הפיננסי והן בהיבט הרפואי, וזאת אם וכאשר האדם (הממנה) יימצא בלתי כשיר מבחינה משפטית לקבל החלטות אלו בכוחות עצמו. מדובר בצעד חשוב מאין כמותו, שכן עד רגע זה, ההכרעה מי יקבל את ההחלטות במקום האדם הייתה נתונה לאנשים אחרים, לעיתים למשפחתו או למדינה וזאת בכפוף לאישור בית המשפט. היום הבחירה בידינו בעודנו צלולים וכשירים להכריע מי יהיה האדם שיטפל בעניינו. קובע  ישנה תפיסה רווחת כי ייפוי כוח זה נדרש רק עבור קשישים. עם זאת, ייפוי הכוח המתמשך חיוני ונדרש בכל גיל, איננו יודעים מה צופן לנו העתיד . כיום יותר מתמיד, אנו למדים עד כמה המציאות שברירית וזהו בדיוק הזמן להבטיח שאל מול כל אירוע בלתי צפוי, יש לנו תוכנית ברורה באמצעותה נגשים את רצוננו בכל הקשור בעתידנו.

קבלת החלטות רפואיות

רובנו מעדיפים לא לחשוב על זה ואנו בהחלט מאחלים לכל קוראי שורות אלו שלעולם לא יזדקקו לעמוד בפני החלטה כזו. עם זאת, דווקא כאשר אירועים הדורשים טיפול רפואי דחוף מתחוללים, כמו בשעת מלחמה, ייפוי כוח מתמשך מתגלה ככלי בעל חשיבות אדירה. באירועי חירום לעיתים נדרש לקבל החלטות במהירות. ייפוי הכוח המתמשך מאפשר לך להקנות סמכות לאנשים הקרובים לך ושיש לך אמון מלא בהם, לקבוע לגבי ביצוע הליכים שונים, לקבוע באילו קריטריונים יימשכו מאמצי הארכת חיים ועוד החלטות רבות אחרות. ניתן להגדיר מראש כיצד ברצונך שיתקבלו החלטות אלו ומיופה הכוח יקבל עבורך את כל ההחלטות. כך רצונך מתממש מול כל תרחיש. ייפוי הכוח המתמשך נכנס לתוקף מיד עם מתן ההודעה על כך לאפוטרופוס הכללי, וזאת בהתאם לקריטריונים שהוגדרו על ידך, והצורך לפנות לערכאה משפטית, כפי שזה מקובל במוסד האפוטרופסות הבירוקרטי, מתייתר.

ניהול המשאבים הפיננסיים שלך

גם כשזה מגיע לשאלה כיצד ינוהל רכושך במקרה בו כשירותך תיפגע, ייפוי הכוח המתמשך עשוי להעניק יתרונות רבים. ניתן לקבוע באילו נכסי מקרקעין רשאי מיופה הכוח לבצע פעולות וכיצד יש לנהל השקעות שונות, כספים בחסכונות וכל נכס אחר שעומד לרשותך. במובן הזה, ייפוי הכוח המתמשך משמש כצוואה בעודך בחיים. כך תוכל להבטיח שגם בתקופות הסוערות ביותר, האינטרסים הפיננסיים שלנו מוגנים. ייפוי הכוח המתמשך אף יכול לסייע בהתוויית צעדים לוגיסטיים במקרים בהם יידרש מעבר ממקום מגוריך עקב אירועי מלחמה או נסיבות בלתי צפויות אחרות בהתאם להעדפות, נסיבות והצרכים האישיים שלך, שהוגדרו מראש בייפוי הכוח המתמשך.

למי זה מתאים?

בניגוד לתפיסות השגויות הנפוצות, ייפוי הכוח המתמשך אינו מיועד אך ורק לקשישים. בעתות מלחמה, כל אחד, ללא קשר לגילו, עלול להתמודד עם נסיבות המחייבות אדם מהימן לקבל החלטות בשמו. מבוגרים, צעירים, אנשים עם מצבים בריאותיים ספציפיים ואף אלו המשרתים בכוחות הביטחון, כולנו עלולים להיות במצב בו נהפוך לבלתי כשירים ומישהו אחר ייאלץ לקבל החלטות בשמנו לטובתנו. בתקופות כמו אלו, נוכחנו לדעת כי לא ניתן להפריז בחשיבות ההיערכות לנסיבות בלתי צפויות. צעד יזום ואחראי של כל אחד מאיתנו, יבטיח לנו שקט נפשי ומשפטי, יחסוך משאבי זמן וכסף רבים וימנע מאבקים משפטיים אפשריים בתוך המשפחה.

מאמר זה נכתב בסיוע משרד עורכי הדין שניידר אלכסנדרובסקי - המתמחה במתן שירותים משפטיים בתחום דיני הצוואות והירושות. משרדנו הוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך על ידי האפוטרופוס הכללי וכן לתת מענה חלופי באמצעות כלים משפטיים כמו אפוטרופסות וקבלת החלטות נתמכת.

לייעוץ נוסף מוזמנים לפנות אלינו בטלפון: 08-6551546 או באתר המשרד

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה