ייצוג משפטי הכרחי בעבירת תאונות דרכים



תאונות דרכים הן בדרך כלל באשמת נהג אחד לפחות, ולכן כתב אישום יוגש נגדו בכפוף לנסיבות. בתאונות קשה לפעמים לקבוע מי אשם ומי גרם לכך, והדבר נקבע לאחר בדיקות של בוחני תנועה והמשטרה עושה מאמץ גדול כדי להגיע לשורש העניין. החשיבות של בניית תיק ההוכחות גדולה, משום שעורך דין תעבורה יטפל קודם כל בתיק ההוכחות כדי לוודא שאכן הלקוח שלו הוא זה שאחראי לכך, והראיות אכן מצביעות עליו כעל האשם העיקרי. זהו ההבדל שבין כתב אישום מחמיר לבין כתב אישום מקל יותר, במיוחד בתאונת דרכים קשה עם תוצאות עגומות

צילום: יח"צ

ייצוג עורך דין חובה

יש לא מעט עבירות תנועה שאפשר לזקוף לחובת מי שגורם לתאונת דרכים. יש נהיגה במהירות מופרזת, עקיפה של פס לבן, אי ציות לרמזור ואי שמירת מרחק. יש שלל סיבות שכל אחת מהן עלולה להביא לתאונה קשה. כאשר מי שאשם בכך מקבל כתב אישום קשה מאוד לצאת חף מפשע או בכתב אישום מקל על הנהג. סביר להניח שיישלל רישיון הנהיגה לתקופה ארוכה, יירשמו לו נקודות תעבורה שיעכבו עוד יותר את היכולת שלו לנהוג ולא להסתכן בעוד סנקציות.

כמובן שגם קנס כספי יכול להילקח בחשבון ובמקרים הקשים ביותר גם מאסר לתקופות משתנות. זה קורה כאשר יש מוות בגלל התאונה, ויש כתב אישום על הריגה או גרימת מוות ברשלנות, ואז אין שום דבר שבעולם שיכול לחלץ אתכם ממשפט. עורך דין תעבורה יכול להתמקח עדיין על הנסיבות ועל התנאים וסעיפי האישום, ולהוציא אתכם במחיר כבד פחות. על הריגה וגרימת מוות יהיה מאסר בכל מקרה, השאלה היא עד כמה ומה עורך הדין המקצועי יכול לעשות למענכם וכדאי מאוד להיעזר בו בכל שלב, רצוי ממש מהתחלה.

מה עושה למענכם עורך דין תאונות דרכים?

עורך דין תאונות דרכים לוקח את התיק שלכם ובוחן אותו מהיסוד כך שהוא בודק את הראיות שעומדות נגדכם. ההחלטה שלו כיצד לנהל את התיק תקבע את גורלכם לא פחות מאשר ההליך המשפטי שתעמדו בו, ולכן הוא חייב להיות המקצועי ביותר שיש. התוצאות האידיאליות בשבילכם הן שיהיה כתב אישום כמה שמקל, וכמה שפחות סעיפי אישום חמורים שיגררו השלכות קשות על חייכם. הוא יבדוק א אחריותכם לתאונה וינסה לפקפק בכך בעזרת בדיקת תקפות הראיות נגדכם.

כשלים ראייתיים יסייעו לכם

כשלים ראייתיים מוכרים כבר שנים כסיבה שבגללה התיקים האלה נכשלים בבתי המשפט ולכן אתם צריכים למצוא עורך דין שיכולת הזיכוי הוא השאיפה הראשונה שלו ויש סיכוי שיצליח לזכות אתכם אם הראיות באמת לא מספיקות והנסיבות מעורפלות ולא חד משמעיות. יכול להיות גם מקרה של הסדר טיעון שיהיה לכם טוב בתנאי משא ומתן שיכול לנהל עורך דין מנוסה. עונש מופחת יכול להיות עונש שנחשב טוב במקרה שלכם אם תודו בעבירה שיש עליה עונש מאסר בפועל. הכוונה היא לנסות להמיר זאת לעבודות שירות.

מה קורה אם תאונת הדרכים קטלנית?

אין מנוס מהגשת כתב אישום במקרה של מוות בתאונת דרכים, ואין נהג שיכול לחיות עם תוצאה קשה כזאת גם בלי קשר לכתב האישום ולתוצאת המשפט שייערך נגדו. כתב האישום שיוגש במקרה כזה כולל אחת משני הסעיפים הבאים: גרימת מוות ברשלנות או הריגה. שניהם קשים ובעלי השלכות קשות.

עונשי המאסר על כל אחד מסעיפי אישום אלה שונים אבל כבדים בכל מקרה. מדובר בעונש מקסימלי של 20 שנות מאסר על הריגה, ועונש מקסימלי של שלוש שנות מאסר כאשר מדובר בגרימת מוות ברשלנות. המאבק מתחיל בדרך כלל על סעיף האישום כאשר עורך דין תאונות דרכים יעשה הכל כדי להבטיח שתקבלו כתב אישום קל יותר. זה יהיה מבוסס על היסוד הנפשי המוכח של הנהג, שאותו תצטרכו להוכיח בבית המשפט כדי להבהיר באיזה הלך רוח הנהג היה כאשר נהג כפי שנהג וגרם לתאונה.

נהיגה במהירות מופרזת מיוחסת בדרך כלל לרשלנות שנובעת מפזיזות ומאדישות לחיי אדם ולהשלכות הנהיגה הזאת. כאן התביעה תעדיף להאשים אתכם בהריגה. כשמדובר באיבוד תשומת הלב לרגע מדובר בגרימת מוות ברשלנות משום שהתביעה נוהגת להקל על הנהג אם מוכח שאכן לא שם לב למה שקרה. עורך הדין שלכם יעשה הכל כדי להוכיח שמדובר ברימת מוות ברשלנות ולא בכוונה או בגלל פזיזות ואדישות.

 המאמר נכתב ע״י ניר שלום – עו״ד תעבורה 077-9976882

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה