תהליך יישור שיניים הוא אינו תהליך פשוט, לא לילדים ולא למטופלים בוגרים. מבוגרים הזקוקים ליישור שיניים מודעים לכך ומבינים שזוהי הדרך היחידה להשיב לעצמם את הביטחון העצמי ואת החיוך הרחב. עם זאת, אף שהם מבינים את נחיצות הטיפול, יכול לעבור זמן רב עד שיאזרו אומץ לפנות לייעוץ אורתודונטי.

קרדיט תמונה FREEPIK

החשש העיקרי של מבוגרים המגיעים למרפאת האורתודונט, הוא שתהליך יישור השיניים יפגום באורח החיים שלהם בכלל ובמראה החיצוני שלהם בפרט. מטופלים אלה יודעים – או זוכרים מטיפולים אורתודונטיים שחוו בילדותם – שכדי ליישר שיניים יש צורך בהרכבת גשר מתכתי בולט בהליך מורכב וקשה. הם אינם מודעים בדרך כלל להתקדמות הרבה שחלה בתחום האורתודונטיה, ובשל כך אינם יודעים שיישור שיניים אינו מחייב הרכבת גשר.

אילו בעיות מחייבות טיפול ליישור שיניים?

ככל הטיפולים ליישור שיניים המוצעים כיום במרפאת האורתודונט, גם טיפול ליישור שיניים ללא גשר נועד לטפל בבעיות רבות ומגוונות. למשל, שיניים לא ישרות, בליטת יתר של השיניים העליונות או התחתונות, רווחים בין השיניים או מנשכים לא תואמים. אם הבעיות הללו אינן מטופלות הן עלולות לגרום להרגלי לעיסה לקויים, לתפקוד לקוי של הלסתות, לריבוד שיניים, להפרעות בדיבור ולחוסר שביעות רצון של המטופל ממראה שיניו. תהליך יישור שיניים ללא גשר מבטיח טיפול יעיל בבעיות הללו ומציע יתרון נוסף וייחודי – הליך טיפולי דיסקרטי המסייע למטופל ליהנות ממראה טבעי ואסתטי ומבטיח לו טיפול איכותי.

אפשר ליישר שיניים ללא גשר

כדי ליישר שיניים לא צריך לוותר על החיוך היפה. להפך – מרגע שתיכנסו למרפאת האורתודונט ותלמדו על יישור שיניים ללא גשר, כבר לא תוכלו להפסיק לחייך.

האמצעי המבוקש ביותר ליישור שיניים בקרב מטופלים בוגרים הוא הגשר הפנימי הלינגואלי. זהו אמצעי טיפולי ייחודי, והשימוש בו צובר תאוצה בעשורים האחרונים. הגשר הפנימי כולל הדבקת סמכים ממתכת בחלקן הפנימי של השיניים, כך שהם אינם נראים לעין המתבונן ומאפשרים תהליך טיפולי דיסקרטי לחלוטין. מהסיבה הזאת מטופלים בוגרים נוטים לבחור בגשר הפנימי ליישור השיניים. גם אורתודונטים נוטים להציע למטופלים בוגרים יישור שיניים ללא גשר. בעולם שבו המראה החיצוני הוא כרטיס ביקור חשוב ביותר, הם מבינים את הרגישות ומחויבים להציע למטופלים שלהם טיפול מתאים.

איך מיישרים שיניים ללא גשר?

גשר פנימי הוא גשר מוסתר לחלוטין ואינו נראה בעת דיבור או חיוך. בשל כך הוא זכה לכינוי "יישור שיניים ללא גשר". כדי לעצב גשר פנימי שמתאים לשיני המטופל, האורתודונט יסרוק את השיניים בסורק דיגיטלי חדשני וישלח את הסריקה לטכנאי מוסמך במעבדת שיניים בגרמניה. הטכנאי ייצר את הסמכים על פי נתוני הסריקה וישלח אותם חזרה למרפאה בישראל, ולבסוף הם יודבקו בצידן הפנימי של השיניים. ובכך יתחיל התהליך הטיפולי.

יתרונות הגשר הפנימי הסמוי

כאמצעי ליישור שיניים הגשר הפנימי הוא סמוי לחלוטין, ולכן מתאים בעיקר למטופלים בוגרים, אנשי קריירה הנדרשים למראה מסודר ואסתטי ובחייהם המקצועיים ונמדדים במבט ראשון על פי המראה החיצוני שלהם. הגשר הפנימי מיישר את השיניים ביעילות מדהימה. מטופלים שנמצאים בתהליך הטיפולי, יכולים להעיד על השיפור המיידי במראה השיניים שלהם. בכל זמן בתהליך הטיפולי אפשר להתאים את הסמכים בפה לנוחותו המרבית של המטופל ולשפר את יעילותו של הגשר.

בעת התקנת הגשר ובשבועות הראשונים לאחר התקנתו תיתכן חוסר נוחות זמנית בפה ובשיניים. אפשר גם לצפות לקשיי הגייה בשל מגע הלשון בסמכים בזמן הדיבור, אולם הדבר משתפר לאחר תהליך הסתגלות קצר.

שמירה על היגיינה כתנאי להצלחת הטיפול

לפני תחילת התהליך האורתודנט יבדוק את מצב השיניים והפה, יוודא שהשיניים נקיות, שהחניכיים בריאות ושאין צורך בטיפולים דנטליים אחרים העלולים לעכב את הטיפול. הטיפול אורך לפחות שנה, אך הדבר תלוי במצב השיניים של המטופל. שמירה על היגיינה היא תנאי מהותי להצלחת הטיפול. הקפדה על היגיינת הפה וניקיון תכוף של הסמכים ימנעו הצטברות מזון וזיהומים בחלל הפה.

הגשר הפנימי הלינגואלי הוא שיטה חדשנית וייחודית, מהירה ויעילה ליישור שיניים למבוגרים אם כי גם בני נוער נוטים להעדיף אותה. יישור שיניים פנימי נסתר מתקן את ליקויי המנשך ומשפר מראה הפה. יחד עם האורתודונט בליווּיוֹ ובפיקוחו התהליך הטיפולי יתרום לביטחונו העצמי של המטופל, ישפר את אורח חייו ויאפשר לו ליהנות ממראה טבעי ורגיל. והחיוך? הוא יהיה יפה וזוהר מתמיד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה