השיניים שלנו הן כרטיס הביקור שלנו בחברה, והן מהוות חלק משמעותי מאוד מהפנים שלנו. יש להן משקל גדול לגבי הדרך שבה אנחנו תופסים את עצמנו, וכך גם הסביבה שלנו. שיניים ישרות הן נכס אמיתי, אך לא כולם בורכו בהן. הרבה אנשים נולדים עם שיניים עקומות, מכל מיני סיבות, וזקוקים ליישור שיניים. במרבית המקרים, יישור השיניים נעשה בגילאים צעירים, כלומר, בגיל העשרה, ולו בגלל הסיבה שזה בערך השלב בו השיניים הבוגרות יוצאות החוצה, ואנשים מתחילים לשים יותר לב למראה החיצוני שלהם, כחלק מהקבלה החברתית, האישית, הרומנטית והמקצועית שלהם. עם זאת, זה לא תמיד צולח.

קרדיט תמונה FREEPIK

שקוף וטוב

לא בכל המקרים אנשים מודעים למצב השיניים שלהם, או שלהורים שלהם אין מספיק כסף או זמן להתעסק בנושא. כל עוד המצב הוא אינו אנוש, יש אנשים שמוותרים על התענוג של ללכת לרופא השיניים, וחיים עם שיניים עקומות כמעט. בכל זאת, יישור שיניים הוא תהליך ארוך, מעט לא נעים, שדורש תחזוקה שוטפת. עם זאת, התהליך כיום הוא הרבה יותר נוח ונעים מאשר בעבר. בעבר, יישור שיניים היה נעשה באמצעות ברזלים בשיניים וקשתות אותם צריך להרכיב על הפנים במשך רוב שעות היממה. כיום, הטכנולוגיה הביאה אותנו למצב בו אפשר לבצע יישור שיניים שקוף.

לשמור על האסתטיקה

יישור שיניים שקוף הוא תהליך בו מרכיבים פלטות שקופות על השיניים, שגם שומרות על האסתטיקה של הפנים, וגם עושות עבודה טובה יותר מהברזלים שהיו מורכבים בעבר. בנוסף, כאשר מורכבים הברזלים, קל לראות לכלוכים שנצברים מסביב, וקשה מאוד לנקות את האזור. בעזרת פלטות שקופות קשה יותר לראות את השינוי בפנים, והרבה יותר קל לשלוף את הפלטות החדישות ולשטוף אותן, כך שהרבה יותר קל להתנהל במישור החברתי, הרומנטי והמקצועי, עם פלטות לשיניים, גם בגילאים מאוחרים יותר. יש הרבה אנשים שנמנעו מהתהליך בגיל צעיר, מכל מיני סיבות, אך היום אנחנו רואים אנשים גם בגילאים של 30 ו-40, שעושים גשר שקוף, אשר לא משפיע על החיים שלהם.

לדלג מעל לחששות

הרבה אנשים חוששים כי יישור שיניים מביא שיניים לא נקיות, ריח רע מהפה ומשפיע גם על התפיסה של הסביבה שלהם כלפיהם. עם יישור שיניים שקוף למעשה אפשר לסדר את השיניים, מבלי לסבול מכל המינוסים הללו. יישור שיניים שקוף הוא אסתטי, וכזה שהרבה אנשים בכלל לא שמים לב אליו. בנוסף, תהליך של יישור שיניים שקוף הוא גם הרבה יותר מהיר וכזה שמחזיק לאורך זמן. בעבר, תהליכים דומים היו נגמרים עם שיניים שחוזרות מעט למקומן המקורי, אך עם הפלטות החדשות והאיכותיות יותר, אפשר להגיע לתוצאות מרשימות וקבועות, אשר עוזרות לאנשים ליהנות מחיוך איכותי לאורך זמן. זה כמובן עוזר בתחומים שונים של החיים בצורה משמעותית, ובאופן תת מודע. לכן, זה תהליך שכדאי לעבור.

עלויות והלך הטיפול

יישור שיניים שקוף הוא הליך שיכול ללכת לכמה כיוונים, מבחינת עלויות ואורך הטיפול. זה תלוי בשני משתנים עיקריים – מצב השיניים והחניכיים בטרם התחיל הטיפול, ולאחר מכן, נושא התחזוקה בזמן הטיפול. הטיפול המינימלי הוא טיפול שמשתרך על פני כמה חודשים וכולל 8 עד 10 ביקורים אצל רופא השיניים. אם מתחזקים את השיניים היטב, מצחצחים ולא מורידים את הפלטות, אפשר לסיים את התהליך בתוך פחות משנה. במקרה הקיצון השני, כאשר השיניים עקומות במיוחד, והתחזוקה היא לא נכונה, אפשר להגיע לכשנתיים של טיפול, ואולי אף יותר, כאשר מספר המפגשים יכול להגיע גם ל-25.

שווה לשקול בכל מצב

עלות הטיפול הבסיסי והמינימלי יכול להסתכם בכ-5,000 שקלים, בעוד טיפול אינטנסיבי וארוך טווח יכול להסתכם בכ-20 אלף שקלים. מדובר בסכומים סבירים והגיוניים, לאור אופי הטיפול, וגם לאור הסכומים שנדרשו מאנשים בעבר. מדובר בחלק הכי חשוב בפנים שלנו וחשוב להשקיע כדי להיראות טוב. זכרו, לשיניים שלנו יש השפעה על המראה שלנו ועל כיצד אנו תופסים את עצמנו. מדובר בסכום חד פעמי שמשפיע למשך תקופה ארוכה, ולכן, שווה מאוד לשקול את הנושא, גם אם אתם נמצאים בשלב מאוחר יחסית בחיים, בו אתם בזוגיות ובעיצומה של קריירה שדורשת מכם אינטראקציה עם אנשים. כיום, זה אפשרי, זה נוח וזה פונה להרבה מאוד אנשים.

המאמר נכתב בעזרתו האדיבה של ד״ר זיידמן אלון יישור שיניים שקוף ממרכז וייצמן תא

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה