יכולות מיוחדות של צילומי אוויר במדידה



צילומי אוויר הם בין הכלים המובילים כיום בעולם מדידות השטחים והמבנים, ורמת הדיוק והיכולות הייחודיות שלהם פותחים אופק חדש ומגוון אפשרויות שלא היו בעבר.
צילומי אוויר מתבצעים באמצעות רחפניים ייחודיים, הכוללים מצלמה וחיישני GPS, כמו גם כלי מדידה מתקדמים. הרחפנים מספקים צילומים ומפות מדידה המועברים לצוות מודדים מוסמכים בעלי הכשרה בתחום הגאודזיה- תחום מדעי המדידה הנלמד במכון הטכנולוגי לישראל- הטכניון. המודדים מנתחים את הצילומים באמצעות תוכנות מתקדמות ומספקים תוצאות מדידה מדויקות, לרבות צילומי תלת ממד ומפות של השטח ו/או המבנה.

קרדיט תמונה: CANVA

בין השימושים למדידות באמצעות צילומי אוויר:

איתור ופענוח של חריגות בניה ביחס לתכניות ולאישורים.

תיעוד וויזואלי של פרויקטים בכל שלב משלבי הבניה לצורך פיקוח ומעקב.

איתור ליקויים במבנים גבוהים ורבי קומות.

צילומי שטחים גדולים במיוחד לצורך תכנון בניה ויישום.

צילומים מולטיספקטרליים אשר משמשים כצילומי חישה מרחוק- ניהול פעילות חקלאית, ניטור מידע, בקרה ופיקוח של גידולים חקלאיים, מערכות דישון, השקיה, ריסוס וטיפול, מצב אדמה.

צילומי אוויר אנכיים לצורך פענוח השוואתי.

הפקת מפות טופוגרפיות.

הטכנולוגיות המתקדמות המאפשרות ביצוע של צילומי אוויר מספקות הן נוחות עבודה ונגישות למקומות מוגבלים, אליהם קיים קושי להגיע באמצעות מדידות ידניות, הן צילומים חדים, בהירים, בתלת ממד המספקים תמונת מצב ויזואלית מלאה והן רמת דיוק שאין שניה לה.

מי זקוק לצילומי אוויר?

במרבית המקרים שירותי מדידה הם שירותים הנדרשים על ידי חברות בניה, משקיעי נדל"ן בטרם רכישת קרקעות ונכסים, עיריות ורשויות כחלק מסקר למיפוי נכסים לצרכי קביעת חיובי ארנונה ועוד. יחד עם זאת, גם אזרח מן השורה עשוי למצוא עצמו זקוק לשירותי מדידה מקצועיים. במקרים בהם קיימת מחלוקת אל מול הרשות המקומית בנוגע להיקף שטח הנכס לצורך קביעת חישובי ארנונה יש להביא מודד מוסמך, אשר חוות דעתו תהיה קבילה בבית המשפט בעת הצורך.

במקרים אחרים אדם בעל נכס פרטי המבקש לשפץ ו/או להרחיב ומבקש להבטיח שלא יפלוש לשטח של שכנו יסתייע במודד מוסמך לקביעת גבולות השטח הפרטי.

את ההחלטה לגבי סוג המדידה מוטב להותיר בידו של המודד או חברת המדידה, שידעו להמליץ בהתאם למאפייני הנכס ולצורך של הלקוח, האם נדרשת מדידה ידנית או שמוטב לערוך מדידות אוויריות.

איך בוחרים מודד מוסמך?

לפני הכל חשוב לדעת כי מודד מוסמך הוא מקצוע הדורש הכשרה והסמכה ייחודית, ולא כל בעל מכשיר לייזר למדידה רשאי לחתום על דו"ח מדידה רשמי ומוכר על ידי רשויות המדינה. מומלץ לפנות לחברת הנדסה מוכרת העוסקת במדידות, ומספקת מגוון רחב של סוגי מדידות, באמצעות הטכנולוגיות המובילות בענף. בירה במודד עצמאי שאינו מחזיק ברחפני מדידה ו/או בטכנולוגיות נוספות, תגביל את השירות למדידה פיזית ידנית או באמצעות מכשיר, שיכולה להיות טובה אולם לא בהכרח מדויקת ומספקת לצורך של הלקוח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה