יצירת אריזה בלתי נשכחת: טיפים למיתוג יעיל



איזה כיף זה כשמגיע מוצר חדש מהאינטרנט! אנחנו מקליקים על כפתור ההזמנה, מכניסים את הכתובת ולאחר מספר ימים מקבלים אותו הביתה, ללא כל מאמץ. לא משנה אם מדובר בבגד, אביזר לחדר או גאדג'ט מסוים, אין על הציפייה של לפני

קרדיט לתמונה FREEPIK

כל שנשאר הוא לקוות שלא נהיה "מופתעים" מהאיכות ושהמוצר שנקבל יהיה זהה לזה שראינו. לא הרבה יודעים, אך בעוד שאיכות המוצר הינה חשובה, יש דבר אחר, חשוב להפליא כמעט באותה מידה אם לא יותר, והוא אריזת המוצר.

אריזת מוצר בלתי נשכחת, שיוצרת רושם ראשוני מעולה, היא לעתים זה כל מה שחסר כדי להפוך חווית לקוח מ'בינונית' ל'מעולה'. לא הרבה יודעים, אך בעידן הנכחי, היתרון שאנחנו מקבלים מאריזה כזו הוא כפול: הראשון, הברור מאליו הוא חווית הלקוח שירצה לקנות עוד ועוד, ולשתף את המוצר הלאה.
היתרון השני, הוא יתרון הויראליות - זה לא סוד שהרבה אנשים נוהגים לפרסם את המוצרים שהם קונים בסטורי, על אחת כמה וכמה אם המוצר שלהם נראה מדליק, כזה ששווה לשתף אותו. כך, שימו לב, מבלי לשנות כלום במוצר עצמו, תוכלו על ידי עיצוב מדהים של אריזת המוצר, לקבל פרסום בחינם. אז איך יוצרים מיתוג יעיל לעסק באמצעות האריזה בלבד?

"משולש הקסם" של עיצוב אריזה בלתי נשכחת

"כדי שהלקוח הפוטנציאלי יקנה את המוצר שלנו, וגם יעדיף אותו על פני המוצר של המתחרה, בעיצוב האריזה יש לתת את הדגש על "משולש הקסם" המכיל 3 קודקודים: צרכי קהל היעד, התועלות הייחודיות שלנו, המתחרים" אומר לנו מנהל הייצור מדפוס פאר פרינט המתמחה בעיצוב וייצור אריזות.

  1. צרכי קהל היעד - בתור בעלי עסקים, אין מי שמכיר את הלקוחות שלנו יותר טוב מאיתנו. העניין הוא שכל מוצר נמכר ללקוח בגלל צורך. חשבו על כל דבר שקניתם לאחרונה, סביר להניח שעשיתם זאת בגלל שהיה לכם צורך מסוים, שלא הייתם מרוצים ממוצר אחר שקניתם או שהצורך פשוט נוצר כי מישהו אחר דאג ליצור לנו אותו. גם המוצרים שנראים לנו הכי טריוויאליים בעולם, מגיעים מתוך צורך. קחו לדוגמה את המוצר קוטג' - יש סיבה שבחרתם לקנות אותו מחברה מסוימת ולא מחברה אחרת (וכן, גם עלות יכולה להיות סיבה).
    אז בשורה התחתונה - זהו מה הקהל שלכם *באמת* רוצה כרגע.
  2. המתחרים - אחרי שהבנו מיהו הקהל שעומד לרכוש את המוצר, זה הזמן לבצע סקר המתחרים שלנו. כלומר, מי מתחרה איתנו על אותו פלח שוק, וללמוד מהם - איך הם משווקים? אולי אפילו לקחת מהם כמה רעיונות לעיצוב אריזת המוצר…
    חשוב: "מתחרים" הם לא רק מי שהמוצר שלו זהה לחלוטין לשלנו. מתחרים הם כל מי שמכוון את מאמצי השיווק שלו לאותו פלח שוק.
  3. התועלות הייחודיות שלנו - כאן זה בדיוק הזמן להבליט - למה אנחנו שונים? מה אנחנו נותנים ללקוח שאף אחד אחר לא? האלמנט הייחודי שלנו יכול להיות תכונה שנוגעת למוצר, למשל - טעם, בריאות, יציבות, חוזק ועוד, או תכונה שנוגעת לחיסכון בזמן, חיסכון בכסף ועוד.
    יש המון בעלי עסקים שיגידו "המוצר שלי הוא מוצר ייחודי", "אין לי מתחרים" וכולי.
    זו טענה לגיטימית, ובאמת יכול להיות שיש לכם פחות מתחרים בשוק. באותה נשימה, בואו לא נשכח שגם אם המוצר שלכם הוא סופר-ייחודי, לצרכנים עדיין יש בחירה - בחירה בין לקנות מכם לבין לא לקנות מכם.

הבינו את הערך המרכזי של המוצר שלכם, ועזרו להם לבצע את ההחלטה הנכונה!

מלבד שלושת אלו, בואו נבחן טיפים נוספים למיתוג יעיל של האריזה.לבחור אריזה בגודל המתאים

השלב הראשון ביצירת אריזה מדהימה עבור הלקוח, לפני בחירת הצבעים והעיצוב הוא בחירת גודלה. לבחירת גודל האריזה המתאים יש חשיבות למוצר, מעבר להיבט השיווקי. קודם כל, מכיוון שאם נבחר באריזה קטנה מדי, המוצר שנמצא בתוכה עשוי להינזק בתהליך השינוע; ומצד שני, אם האריזה גדולה מדי, המוצר עשוי "לרקוד" בתוך האריזה מה שעשוי להוביל גם לשברים ונזקים.
שנית, חשוב שהחבילה תהיה תואמת לציפיות הלקוח. חשבו על הפעם האחרונה שפתחתם שקית של חטיף, רק כדי לגלות ש-50% ממנה הוא בכלל אוויר… איך הייתה ההרגשה, קצת מאכזב, לא?
בדיוק כך עם חבילות, בואו ניזהר מליצור ציפיות שווא עבור הלקוחות שלנו, משום שהדבר ישפיע על חווית הלקוח ועל ההמלצות על המוצר הלאה.

צרו עיצוב בלתי נשכח

לפני שניגש לעיצוב עצמו, חשוב להבין קודם כל - מה אנחנו מנסים לשדר באמצעות האריזה? זה כבר תלוי במוצר עצמו:

  • האם המוצר משדר יוקרה?
  • האם המוצר לצרכן נוחות?
  • האם חשוב לנו להדגיש את היחס האישי ללקוח באריזה?
  • ועוד..

חשוב שתתעמקו בערכים המרכזיים שאתם מנסים לשדר, כדי לגלות מה באמת ידליק את הניצוץ אצל הלקוחות, רגע לפני שהם קורעים את הנייר ומתרגשים לגשת למוצר שחיכו לו בקוצר רוח.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה