כולם מדברים על מדפסת תלת מימד, אבל איך בוחרים אחת לרכישה?



מדפסות בתלת מימד כבר הפכו לנגישות לקהל הרחב והן מתאימות לשימוש ביתי. אבל איך מוצאים את המדפסת המתאימה?

קרדיט תמונה - FREEPIK

עדן שרעבי, יזם המימד הרביעי חושף כיצד בוחרים את המושלמת והאידיאלית.

מדפסות תלת מימד ביתיות

עד לאחרונה, מדפסות התלת מימד שמשו בעיקר לצרכים תעשייתיים ולכן נרכשו במחירים יקרים במיוחד. עיקר השימוש במדפסת המתוחכמת היה ליצירת מודלים מורכבים, אבטיפוס למוצרים נסיוניים וכלים לשימוש חד פעמי. דור המדפסות הבא כבר כלל דגמים קטנים וקומפקטיים יותר, שמתאימים להדפסת מוצרים ביתיים פשוטים כמו צעצועים וקערות.

השוואה בין חברות בשוק

אם אתם מתכננים לרכוש מדפסת תלת מימד, תצטרכו לבצע השוואה מעמיקה לגבי היצרן, איכות בניית המודלים, הגודל המרבי של תוצרי ההדפסה, איכות ההדפסה, הרזולוציה, חומרי ההדפסה הנדרשים ועוד.

רזולוציית המדפסות מגיעה עד ל-100 מיקרון (מיליונית המטר!) ולכן ככל שרזולוציית ההדפסה קטנה יותר, היא מבטאת רמת פירוט גבוהה יותר של האובייקט המיוצר. חפשו מדפסת שמגיעה לרמה של 20 מיקרון לפחות וכך תבטיחו את רמת הדיוק המקסימלית להדפסה.

מהירות המדפסות משתנה בין מדפסת אחת לשניה, כך שתצטרכו לבדוק את התפוקה עצמה: כמה זמן ייקח ליצור את המודל בגודל המקסימלי שמציעה המדפסת. לשם האומדן, שווה לבדוק תוצרי הדפסה תלת מימדית מדגמי המדפסות שאתם שוקלים. אגב הגודל, חשוב לעמוד גם על גודלו של משטח ההדפסה. המדפסות הביתיות מציעות גודל שמתאים לנפח בנייה מקסימלי של 380 ממ"ר.

העדיפו משטח מחומם

חלק גדול ממדפסות התלת מימד שנועדו לציבור הפרטי, מוגבלות לחומר הנפוץ והמוכר ביותר בשם PLA (פילמנט עץ – שבבי עץ ממוחזרים המשולבים עם פלסטיק ופולימרים מקשרים). אם תעדיפו מדפסת שיש לה משטח בנייה מחומם, תוכלו לשפר משמעותית את איכות ההדפסה ולהימנע מעיוותים. בנוסף המשטח המחומם יאפשר לכם להשתמש בסוגי חומרים נוספים כמו nylon, t-glase, ABS, TPE ועוד.

דרישת התפעול הפשוט

תפעול המדפסת חייב להיות פשוט ונוח, כולל במצבים של תקלות. כדי להימנע מהתעסקות ארוכה ומורכבת בתיקונים ובייחוד של ראש ההדפסה הרגיש, בחרו ראש הדפסה מסוג Bowden. כאשר למדפסת יש יותר מראש הדפסה אחד, האובייקט יוכל לשלב בין חומרים וצבעים.

אל תקבלו החלטה פזיזה

ככל שתחקרו ברשת לגבי מותגי המדפסות הקיימות תקבלו תמונה רחבה וטובה לגבי השחקניות המובילות בתחום. שימו לב שישנן גם חברות שמיתגו את עצמן דרך מוצרי גימיק פחות אמינים ולכן אל תמהרו לרכוש. היו סבלניים, מתונים ושקולים וקחו לכם מספיק זמן כדי להתגבש. חברה איכותית אמורה לספק לכם שירותי מעבדה ושירות לקוחות זמין. וודאו שהיא באמת תתמוך בכם שנים קדימה על פי התחייבותה וייתכן שיהיה אפשר לתקשר עמה בקלות גם דרך האתר בעת בעיה.

מדפסת תלת מימד: היצרנית הביתית שלכם

כיום ישנו קהל רחב מאוד בישראל שיוכל לעשות שימוש מוצלח במדפסת התלת מימד שלו: ממעצבי פנים ואדריכלים דרך רופאים ומהנדסים ועד אנשי חינוך ואנשי מקצוע מתחומים כמו תכשיטנות, רובוטיקה, יזמות ועוד. מחפשים להדפיס חפץ ביתי דקורטיבי? מודל במסגרת עבודת הבית שקיבלו התלמידים? אובייקט במסגרת לימודי יזמות? המדפסת שלכם תפיק תועלת מדהימה במהירות ובקלות. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה