כיצד בוחרים מנכ"ל?



כל עסק, גדול או קטן, צריך מנכ"ל שינהל אותו כמו שצריך כדי שהוא יוכל לשגשג ולממש את הפוטנציאל שלו. אז איך בוחרים מנכ"ל? כאן נסביר איך מוצאים אחד כמו ניר ארקין מנכ"ל!

ביטוח אחריות מקצועית

למה עסקים חייבים מנכ"ל?

כל תחום בחיים צריך ניהול מסוג כזה או אחר. זאת, מפני שכל תחום בחיים מורכב מפרטים קטנים, שיוצרים מכלול גדול ואת הפרטים הקטנים האלו צריך לנהל. כמובן, הדבר נכון גם לגבי עסקים מכל התחומים ובכל הגדלים. אם ניקח בית כדוגמה, הרי שחייב להיות מי שמקבל החלטות, מי שמפרנס, מי שדואג לביצוע המטלות הביתיות וכך הלאה. ואם נסתכל על כך מנקודת מבט עסקית, הרי שחייב להיות מי שאחראי על ההתנהלות השוטפת מבחינה כלכלית, מבחינה שיווקית, מבחינה תפעולית וכך הלאה וזו הסיבה לכך, שכל עסק חייב מנכ"ל!

החשיבות של מנכ"ל מקצועי ואיכותי

כאמור, כל עסק חייב מנכ"ל, שיוכל לראות את התמונה המלאה ולרכז את כלל תחומי הניהול של העסק. אבל, היות שמדובר על תפקיד כל כך משמעותי, על המנכ"ל להתאים לתפקיד באופן מדויק ככל שניתן. כלומר, עליו להיות בעל יכולת לנהל את כל האנשים תחתיו, לקבל החלטות שקולות בזמן אמת ולשאוף לצמיחה מתמדת, תוך כדי התנהלות מול משקיעים, הדירקטוריון וכך הלאה.

הדוגמה של ניר ארקין מנכ"ל

אם ניקח כדוגמה את ניר ארקין מנכ"ל, הרי שמדובר על אדם בעל יכולת למידה עצמאית ומהירה ובזכות שתי תכונות אלו, הוא מצליח להשתלב מהר בחברות אותן הוא מנהל. כמו כן, מדובר על אדם, שלמרות גילו הצעיר, מצליח לראות את הדברים מנקודת מבט בוגרת ושקולה וכך הוא גם מצליח להביא את החברות שהוא ממנכ"ל לתוצאות מהירות ואיכותיות, שגם נשארות לאורך זמן.

מחט בערמת שחת

למצוא מנכ"ל טוב, שיוביל את העסק לצמיחה ולשגשוג, זה כמו לחפש מחט בערמת שחט. לא מעטים הם האנשים, שמרגישים שהם מסוגלים לתפקד כמנכ"לים ולמעשה, לא מעט אנשים גם מגיעים עם ניסיון בתפקיד זה או בתפקידים דומים. יחד עם זאת, לא כל מי שחושב שהוא מסוגל לעשות את זה אכן מסוגל לכך ולכן חשוב להשקיע את הזמן והמחשבה בבחירת המנכ"ל המתאים ביותר לעסק שלכם. אז נכון, זה בהחלט עלול להיות תהליך ארוך ואולי אף מתסכל. אבל יש דברים שפשוט אסור להתפשר עליהם!

אז איך בוחרים מנכ"ל?

אם גם אתם מחפשים אדם איכותי ובעל יכולות כמו ניר ארקין מנכ"ל, עליכם לבדוק היטב את קורות החיים של המועמד למשרה, לדבר עם כמה שיותר ממליצים רשומים ואף להגדיל ראש ולדבר גם עם מי שלא נמצא ברשימת הממליצים. במהלך שיחות אלו חשוב מאוד להקשיב היטב לנותן ההמלצה ולבחון את מידת האמינות שלה. בנוסף, מומלץ לבדוק עם המועמד מהי הזיקה שלו לתחום שבו עוסק העסק שלכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה