כיצד בונים מערכת יחסים טובה בין קשישים למטפלים?



על מנת שטיפול סיעודי לקשישים (ובכלל) יהיה יעיל ומועיל, אחד הגורמים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון הוא הקשר בין המטפלים למטופלים.

קרדיט לתמונה: pixabay

לצד הכישורים המקצועיים והרפואיים של מטפלת סיעודית או מטפל סיעודי, שכמובן משפיעים על איכות הטיפול ותוצאותיו, מטפלים צריכים גם כישורים אישיים ברמה גבוהה. גם אז, בניית מערכת יחסית טובה וחזקה עשויה לקחת זמן, ולפעמים הקשר לא מצליח להתחמם, פשוט בגלל חוסר התאמה בין הצדדים.

איך אפשר לבסס קשר טוב, אשר תורם לטיפול וגורם לשני הצדדים להרגיש בנוח ולסמוך אחד על השני? יש לנו כמה טיפים בשבילכם.

הכל מתחיל בבחירה הראשונית

לפני שעובדים על מערכת היחסים, אתם צריכים קודם כל לקבל החלטות נבונות. ראשית, אתם צריכים להשקיע הרבה מחשבה בבחירת חברת הסיעוד, ולאחר מכן בבחירת המטפל או המטפלת, בין אם עבורכם או עבור אנשים שאתם אוהבים.

אלה כמה גורמים שעליכם לקחת בחשבון בבחירות הללו:

  • צוות איכותי - תחפשו חברות סיעוד אשר מעסיקות מגוון רחב של מטפלים ומטפלות. שימו לב: כדאי לבחור בחברה אשר מעסיקה עובדים לאורך זמן, ומקפידה להעסיק רק את בעלי ההכשרה והניסיון העשירים ביותר.
  • גמישות גבוהה - חשוב שתרגישו בנוח לבקש מטפל או מטפלת אחרים, אם בהמשך הדרך תרגישו שהקשר לא מסתדר. אתם לא צריכים להישאר עם מטפלים שלא משביעים את רצונכם ולא עומדים בדרישות שלכם, הן מבחינה טיפולית והן מבחינה אישית.
  • עלות סבירה - קשה לשים מחיר על בריאות ועל טיפול בעצמכם או בבן משפחה אהוב, אבל אין מה לעשות: גם המחיר חייב להיכנס למערכת השיקולים שלכם בבחירת המטפל או המטפלת.

מילת המפתח היא אמון

לאחר בחרתם מטפל או מטפלת, מומלץ להתחיל לבסס אמון מהרגע הראשון. זה יכול להיות מסובך בהתחלה, בעיקר כי קשישים רבים נוטים לבקש כמה שפחות עזרה. התקווה היא, שעם הזמן הצדדים יסמכו זה על זה, ברמה שתאפשר לקשישים להוריד את המגננות שלהם ולקבל את הסיוע באהבה.

עם הזמן, וככל שמטפלים מוכיחים שהם מסוגלים להגיב היטב בעת הצורך, מתייחסים בכבוד ומפגין יכולות מגוונות, קל יותר להאמין להם ובהם, וזה משפר משמעותית את סיכויי ההצלחה של הטיפול.

שני הצדדים צריכים לדעת לבקש עזרה

באופן אידיאלי, גם המטפלים וגם בני המשפחה צריכים להיעזר אלה באלה, במקרי הצורך. לדוגמה, אם אתם מעסיקים מטפל סיעודי עבור ההורים שלכם, ואתם רוצים לבקש ממנו לשנות משהו באופן הטיפול או לנסות משהו חדש, אתם צריכים לעשות את זה בצורה ישירה וברורה, מבלי להרגיש כאילו אתם מחלקים הוראות.

באופן דומה, מטפלים צריכים להרגיש בנוח לבקש עזרה, במטרה להבין כיצד יקיריכם רוצים שדברים ייעשו.

חשוב לפתח תקשורת טובה ובריאה

תקשורת טובה היא חיונית כאשר עובדים עם מטפלים צמודים . יצירת תקשורת ברורה עוזרת למנוע אי הבנות ולבנות אמון. שני הצדדים צריכים לבצע תיאום ציפיות.

אם משהו מפריע לכם, עליכם להודיע מיד למטפל ו/או לסוכנות. על ידי טיפול בבעיה במוקדם ולא במאוחר, תוכלו לשמור על קשר חזק ועל תחושה של אמון והבנה הדדיים.

מטפלים צריכים מידה מסוימת של עצמאות

תזכרו, אמנם חשוב שתתקשרו בגלוי את ההעדפות שלכם, אבל יש גבול דק בין אותו סוג תקשורת בריא עליו דיברנו הרגע, לבין הניסיון לפקח על המטפלים, להעיר המון ולנסות לשנות את כל מה שהם עושים. אם ביססתם רמה טובה של אמון, עליכם להרגיש בנוח לתקשר ישירות עם המטפל או המטפלת בדרכים פרודוקטיביות.

סבלנות אף פעם לא מזיקה

בכל הקשור למערכת היחסים בין המטפלים, המטופלים והמשפחות של המטופלים - חשוב לזכור שסבלנות היא מפתח. תזכרו, כולכם נמצאים בזה ביחד ונמצאים כאן כדי לעזור אחד לשני. תתייחסו אחד לשני בכבוד, והקשר יהיה פרודוקטיבי ומועיל

הזמן עושה את שלו

בילוי משותף הוא אחת הדרכים הטובות ביותר, עבור קשישים והמטופלים שלהם, להתחבר ולבסס מערכת יחסים חזקה. מפעילויות פנאי שונות, כגון קריאה, משחק או הליכה, ועד לתזונה וטיפול בצרכים רפואיים, שני הצדדים נמצאים זמן רב זה בחברת השני, וזה כמובן משפיע מאוד.

בסופו של דבר, אם הבילוי המשותף לא מחזק את הקשר לאורך זמן, כנראה שאין התאמה מספיק טובה בין הצדדים.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה