כיצד משפיעות הבחירות על סיכויי קבלת גרין קארד לארצות הברית?



הבחירות לנשיאות ולבתי הנבחרים בארצות הברית כבר הסתיימו ולמרות שצפוי מאבק משפטי אשר יארך מספר שבועות, מסתמן כי ממשל טראמפ הנוכחי אינו צפוי להמשיך לקדנציה נוספת, ומועמד המפלגה הדמוקרטית – ג'ו ביידן, יושבע לנשיא ה 46 של המדינה בינואר הקרוב. בעוד הנשיא היוצא אחראי לכמה צעדים משפטיים אשר מקשים בצורה משמעותית על המבקשים להגר לארצות הברית, מתבקש לבחון את השאלה – כיצד צפוי השינוי הפוליטי המסתמן בארצות הברית להשפיע על הסיכויים לקבלת גרין קארד ולהגירה לארצות הברית באופן כללי?

depositephoto

תקווה לשינוי כללי ברוח הציבורית בנוגע לנושאי הגירה

חלק מההגבלות על הגירה של הנשיא נובעות מהצורך להלחם בהתפשטות מגפת הקורונה, ולכך נגיע בהמשך. באופן כללי ניתן לתאר את הגישה השמרנית של הנשיא טראמפ והמפלגה הרפובליקאית כבעייתית יותר עבור מבקשי הגירה – הגירה היוותה את אחד הנושאים המרכזיים בתעמולת הבחירות של הנשיא (הן לפני שנבחר והן לכל אורך כהונתו בבית הלבן), אשר ניסה לעשות דמוניזציה של מהגרים באשר הם ולהגביל ככל הניתן את האפשרות להגר לארצות הברית. אמנם ישראלים יהודים הושפעו פחות מבני לאומים ודתות אחרות ממדיניות זו, אך עבור כל מי שמבקש להגר לארצות הברית ולהגשים את החלום האמריקאי לא תורמת במיוחד האווירה שדאג הנשיא טראמפ לייצר בארצות הברית בכל הנוגע למהגרים.

האם וכיצד כל זה ישתנה בארבע השנים הקרובות? האם קבלת גרין קארד לארצות הברית יהפוך ליעד ריאלי ונגיש יותר עבור ישראלים ומהגרים בכלל? יש לקוות שכן, וישנן סיבות טובות לחשוב כך – המפלגה הדמוקרטית נחשבה מאז ומעולם לידידותית יותר כלפי זרים, בני מיעוטים ומבקשי הגירה באופן כללי, והנשיא הנבחר כבר פירט פעמים רבות במהלך הקמפיין שלו כי בכוונתו להפוך צווים מגבילי הגירה עליהם חתם הנשיא היוצא, ולפעול לייצור אווירה מכילה וידידותית יותר כלפי זרים בארצות הברית. במידה ואתם חולמים להגר לאמריקה, ישנם סיבות טובות להתעודד מתוצאות הבחירות האחרונות בארצות  הברית, או לכל הפחות לא לצפות לכך שהמצב יהפוך גרוע יותר עבור מבקשי הגירה.

 

הגבלות הגירה לארצות הברית בעקבות הקורונה

מלבד לאווירה הציבורית הרעילה של שנאת זרים וצמצום הגירה אותה מקדם ממשל טראמפ ואשר צפויה להיחלש בעקבות יציאתו מהבית הלבן, קיימות גם הגבלות הגירה לארצות הברית שעדיין בתוקף, אשר הוטלו כחלק מהמאבק הכללי במגפת הקורונה. בחודש יוני האחרון הגביל טראמפ את כניסתם של מחזיקי אשרות עבודה לארצות הברית כחלק מהמאבק בקורונה ורבים עדיין אינם יכולים לחזור לעבודתם או להתקדם אל עבר הרילוקיישן שכבר היה מתוכנן להם בארצות הברית.

כיצד זה צפוי להשתנות בעקבות חילופי השלטון הצפויים? אף אחד אינו יודע את התשובה בינתיים. גם הממשל הנכנס מחויב למלחמת חורמה במגפת הקורונה, אשר גבתה כמעט רבע מיליון קורבנות בארצות הברית. לכן קיים סיכוי טוב כי המגבלות החדשות על הגירה שקיימות כיום בארה"ב עדיין יישארו בתוקף, אך לא לנצח. חיסון לקורונה כבר מסתמן באופק וניתן לצפות לכך שבמהלך שנת 2021 המאבק בנגיף יישא פירות והעולם יחזור להתנהלות רגילה (ויחד עימו גם תהליכי אישור בקשות לאשרות עבודה וגרין קארד לארצות הברית).

 

לסיכום, ההשפעה של תוצאות הבחירות האחרונות על מדיניות ההגירה ועל הסיכויים לקבלת גרין קארד לארצות הברית אינה ברורה וחד משמעית, אך קיימות סיבות טובות להתעודד ולהתאזר בתקווה חדשה בעקבות השינויים הצפויים. במקביל, המאבק בקורונה אשר מתחיל לשאת פירות צפוי גם הוא לשפר משמעותית את המצב עבור מבקשי הגירה לארה"ב באשר הם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה