כיצד משרד חקירות יכול לסייע לכם?



העיקרון של עלות מול תועלת בהחלט יכול ואף מוכרח לשחק תפקיד חשוב בעת שאתם מחפשים אחר משרד חקירות. אם נתעכב לרגע ונחשוב על מהו תפקידו של חוקר פרטי וכיצד הוא יכול לסייע, הרי שמטרתו היא לחשוף את האמת. וחשוב מכך – לגבות זאת בהוכחות מוצקות.

קרדיט תמונה FREEPIK

עתה השאלה המרכזית היא עד כמה אותה חשיפת אמת יכולה לסייע: האם מדובר בדבר מה שיסייע במישור הרגשי ורק יספק הקלה לנוכח ידיעתנו את אמיתות הדברים, או שמא ישנה תועלת ארוכת טווח, וכזו שיכולה להתכתב עם מספרים בחשבון הבנק, או נקיטת צעדים נגד האובייקט הנתון לחקירה.

חקירה פרטית היא לא רק אקשן, כי אם זמן

לרוב נהוג לייחס לחקירות פרטיות מעין הילה של מסתורין, של אקשן ורגעים מותחים. בפועל, פני הדברים כפי שוודאי יכולתם לנחש הם אחרים. המדובר במלאכת מחשבת שכוללת אולי מעקבים, אך היא כרוכה גם בעבודת ניירת בניסיונות רבים לחבר בין קצוות חוטים.

חקירות פרטיות יכולות להידרש עבור מגוון רחב של צרכים: הפופולרי והידוע יותר, אלו הם נושאים כגון הוכחת אי-נאמנות בין בני ובנות זוג, חקירות כלכליות המגלות כסף ורכוש המוסתרים בתהליכי גירושין וכן חקירות ביטוח אשר נועדו לחשוף את ניסיונותיהם של המבוטחים להערים על הפוליסה.

מעבר לכך, חוקרים פרטיים מעניקים את שירותיהם כאשר אין קצה חוט אולם קיים חשד סביר לביצוע עבירה. דוגמה מופתית לכך ניכרת בחברות ובהן המעסיק או המעסיקה חושדים שמא עובדים גונבים כסף או מידע.

המשותף בין כולם הוא פרק הזמן הרב הנדרש כדי לגבש תיק הוכחות מוצק, ו... זמן, ובכן זמן הוא כסף. חקירה יכולה להיות קצרה ותמציתית (כגון בתיעוד בן או בת זוג בוגדים) או סבוכה ומורכבת (דוגמת מיפוי הכנסותיו ורכושו של אדם המנסה לייצר מצג שווא על מצבו הפיננסי).

מהי התועלת שלכם מן החקירה?

אותם מעסיקים החושדים כי עובד גונב מהם כסף הוא מידע, יכולים בהחלט למצוא תועלת בשכירת שירותיו של חוקר פרטי; החל מדרישה להשבת הכסף ועד לתביעת פיצויים או נקיטת צעדים משפטיים חמורים מכך.

בני ובנות זוג החושדים שמא הצד השני איננו נאמן? בחיפושכם אחר חוקר פרטי מומלץ, דעו כי משרד חקירות מיומן יבקש להקשות עליכם מעט ולבחון את מידת התועלת שתפיקו מן החקירה. כאשר מדובר בזוג נשוי, הרי שהוכחות שכאלו יוכלו לשחק לטובת בן או בת הזוג הנבגדים בעת הליך הגירושין. אולם אם מדובר בבני זוג בקשר שאיננו ממוסד, הרי שלמעט חשיפת האמת, לא יצא מכך דבר, אלא למעט הוצאה כספית בלתי מבוטלת.

האם אתם חייבים להסתמך על חוקר פרטי?

חוקרים פרטיים הם אינם מעל החוק, והם כפופים לתחיקותיה של מדינת ישראל ולתקנות ברורות לאתיקה מקצועית.

כך לשם הדוגמה, חוקר פרטי אמנם יכול לעטות על עצמו זהות בדויה, אולם אין באפשרותו להתחזות לאיש מקצוע רשמי דוגמת שוטר או רופא. מנגד, חוקר פרטי יכול לבצע מעקבים בעוד שביצוע מעקב על-ידי אדם מן השורה, עלול להיחשב להטרדה ולעבירה.

בחלק מן המקרים, יתברר כי אכן יש צורך בחוקר פרטי שכן סמכויותיו מאפשרות לו מרחב פעולה רחב יותר. במקרים אחרים, ייתכן ואף בשיחת הטלפון אל מול משרד החקירות, תקבלו טיפים שיאפשרו לכם לחשוף את האמת בעצמכם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה