כיצד עיצוב חדר הילדים משפיע על ילדיכם?



חדרי ילדים מעוצבים הם לא רק כלי לעיצוב כללי של הבית שלנו או ליצירת מראה מרשים יותר, אלא מדובר באובייקט אשר משפיע באופן ישיר על הילדים שלנו. מחקרים רבים אשר בוצעו בנושא מוכיחים כי לאותם חדרי ילדים מעוצבים יש השפעה ישירה ומהותית מאוד על ילדים ועל היום יום שלהם, ולכן היום הורים רבים מבינים את חשיבות הנושא ומשקיעים רבות ביצירת חדרי ילדים מעוצבים ומרשימים אשר יתאימו לילד ויעניקו לו את כל היתרונות להם הוא זקוק

PIXABAY

מהם היתרונות הללו? כיצד למעשה חדרי ילדים מעוצבים ישפיעו על הילדים שלכם? קראו את המאמר הבא ותמצאו את התשובה ואת כל המידע לו אתם זקוקים.

שקט אישי ונפשי

מחקרים רבים אשר בדקו ילדים בגילאים שונים בהתאמה לסביבה בה הם נמצאים מוכיחים באופן חד משמעי כי הסביבה משפיעה באופן ישיר על הילד ועל הנפש שלו. ילדים אשר גדלו בסביבה לא מסודרת, לא נעימה, בחדרים עמוסים, מבולגנים ומשמימים, הרגישו הרבה יותר קשיים נפשיים, נטו יותר לדכאון ועצבות, היו נוהגים להסתגר בתוך עצמם ונטו להתנהגויות קיצוניות ולא צפויות. לעומת זאת, ילדים אשר גדלו בתוך חדרי ילדים מעוצבים נכון, בעלי צבעים מרגיעים, תאורה מתאימה ואווירה נעימה, ישנו טוב יותר, הראו התנהגות שקטה וטובה יותר, הביטחון העצמי שלהם היה גבוה יותר וההשפעה על הנפש שלהם ניכרה באופן ברור מאוד.

שנת לילה רגועה ושלווה

אותם מחקרים עליהם כתבנו בפסקה הקודמת הוכיחו גם כי חדרי ילדים מעוצבים משפיעים על שנת הלילה של הילדים, שינה שהיא חשובה מאוד עבור כל ילד. בחדר שקט ומעוצב בעל אווירה נעימה הילדים נרדמו בצורה הרבה יותר טובה ובתוך זמן קצר יותר, ושנת הלילה שלהם היתה הרבה יותר יציבה ורציפה, לעומת ילדים אשר ישנו בחדר בעל צבעים זועקים, בלאגן ואי סדר, אשר לקח להם הרבה יותר זמן להרדם וחוו התעוררויות רבות במהלך הלילה.

גם יקיצת הבוקר הושפעה בהתאם, כאשר ההתעוררות בתוך חדרי ילדים מעוצבים מרגיעים ונעימים היתה הרבה יותר טובה עבור הילד, ובחדרים לא כאלו היא היתה הרבה יותר קשה ומלווה ברוגז של הילד ועצבנות.

השפעה על ההתנהגות הכללית של הילד

תאמינו או לא, אבל חדרי ילדים מעוצבים משפיעים גם על ההתנהגות הכללית של הילד. חדר אשר יעניק לילד רוגע ושלווה, יסייע לילד להרגיש את התחושות הללו בכל פעם שהוא בחדר, והדבר ישפיע על ההתנהגות הכללית שלו. חדר עמוס, עמום, חשוך ומבולגן יגרום לנטיה יותר להתנהגות עצבנית ולהתפרצויות בלתי נשלטות של הילד, התנהגות אשר תתרחש גם כאשר הוא בתוך החדר עצמו, אך גם באופן כללי, והוא יסגל אותה לעצמו באופן קבוע, מה שגורר התמודדות לא פשוטה כלל עבור הוריו של אותו ילד.     

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה