כיצד תשמרו על היין שרכשתם במיטב כספכם?



במהלך השנים האחרונות צריכת היין הפכה לפופולרית מאוד. כמובן שגם יותר כסף נכנס לתחום זה והיין הפך לסוג של השקעה או לפחות למוצר המיועד לצריכה מאוחרת יותר. גם אם כרגע נכתבים דפים חדשים בתחום ההיסטוריה של היין או לא. לא פעם עולה השאלה מצד אנשים רבים התוהים כיצד תשמרו על היין שרכשתכם במיטב כספכם

יחצ

כדי לאחסן יין כראוי, יש צורך להתייחס למספר גורמים כמו: טמפרטורה, איחסון נכון של היין, לחות, זווית הבקבוק, הרטט של הבקבוק על המדף, וניקיונו של אזור האחסון. ישנם פתרונות לאחסון יין בכוורות יין מעץ אשר נותנות מענה פונקציונאלי ואסטתי.

שמירה על הטמפרטורה והלחות

הטמפרטורה היא הגורם החשוב ביותר, ומחייבת לשמור את היין סביב ה-15-18 מעלות צלזיוס בכל עת. הטמפרטורה הנמוכה מסייעת לשמירה על היין ומשפיעה על גילו ושימורו. אם ישנן תנודות בטמפרטורה, יש לוודא שהן מתרחשות באופן איטי. כל עוד הטמפרטורה לא גבוהה מדי והיא משתנה לאט, היין יישמר כראוי.

כאשר מוזגים יין שהיה מאוחסן כראוי, התחושה יכולה להיות עילאית במיוחד, לעומת מזיגת יין מבקבוק יין שאוחסן גרוע ויכולה לגרום לתחושה די מאכזבת ולהזכיר שתיית חומץ. הסיבה לכך היא כי יין משתנה לאורך הזמן, ועובר תהליכים כימיים מורכבים. אנזימים שונים ותהליכים כימיים משבחים את טעמו של היין, אך מחייבים כמובן הקפדה על שמירה נכונה שלו.

שמירה על הלחות

עוד גורם חשוב שיש לקחת בחשבון ויסייע לכם להבין כיצד תשמרו על היין שרכשתם במיטב כספכם, היא שמירה על רמת הלחות המתאימה לאחסון היין. זו צריכה להיות בסביבות 70%, אם כי מקובל לשמור אותה כ- 10% מעל או מתחת. לכאורה בארצנו החמימה הלחות אינה מהווה בעיה, אולם יש לזכור כי יין הוא מוצר רגיש ומידה גבוה מדי של לחות, עלולה לגרום לתוויות היין להירקב או להתעפש, מה שבהחלט יכול להשפיע על ערכו של היין.

מאידך, אם הלחות נמוכה מדי, כלומר בסביבות 50%, הפקק בבקבוק יכול להתכווץ ולהכניס אוויר לתוך היין, וזה יכול להביא להרס שלו תוך מעט מאוד זמן.

כיצד תשמרו על היין שרכשתם במיטב כספכם – הרחק מאור השמש

סיבה אחרת להרס הפקק היא הזווית בה היין מאוחסן. אם היין נשאר במגע עם הפקק במהלך האחסון, הפקק לא יתייבש. אולם אם היין לא נשאר במגע עם הפקק, הפקק יכול להתייבש, להתפרק ולאפשר לאוויר לחדור אל תוך היין. כמו-כן יש לשאוף לשמור את היין הרחק מן האור שיכול להרוס כל סוג של יין. האור גם גורם ליין להזדקן בטרם עת, מה שמחייב לאחסן יין במקום חשוך, והרחק מאור שמש ישיר.

אחסון יין ללא רעידות

כדי למנוע מצב של הצפת משקעים ביין, כתוצאה מקטיעתו של רצף האנזימים הקיים בתוך היין, באופן אשר יגרום לו לנזק, יש צורך לאחסן יין במקום ללא רעידות. איחסון יין במקום ללא רעידות, ייתן למשקעים בבקבוק מספיק זמן להתיישב ולהשביח את טעמו. רעידות אינן טובות ליין, מכיוון שהן גורמות למשקעים בתוכו להתערבב ולהרוס את היין או לנער אותו עד לנקודה שבה הוא לא טעים.

כדי להגן על איכות ההשקעה של היין שלך, אחסון וטיפול חשובים מאוד.בעולם היין, שום דבר לא מאכזב יותר מאשר לחכות כמה שנים כדי לפתוח בקבוק יין משובח, ואז לגלות שזה רק חומץ. כמובן שהדרך הטובה ביותר היא באמצעות מקרר יין ייעודי. כיום יש בשוק מגוון פתרונות של מקררי יין זולים ואמינים, אבל במידה ואין לכם אחד כזה אז לפחות השתדלו לתקופות קצרות לשמור את היין בארון קריר וחשוך.

מידע נוסף על שימור יין באתר WineBar מקררי יין...

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה