כך תבחרו ספק אינטרנט איכותי בשנת 2020



לאורך השנים, שוק שירותי האינטרנט השתנה תדיר. זאת, הן מבחינת מבחר הספקים שמתחרים בשוק זה והן מבחינת החבילות השונות שהם מציעים. החיבור לאינטרנט הוא כיום "מצרך" שווה לכל נפש וכזה שנמצא בשימוש יום יומי. אבל המצב בתחום זה מבחינת הלקוח, היה ועודנו שונה מאוד למשל מצריכת חשמל (בה אין תחרות בין ספקים) או צריכת גז (בה השוק לא עובר שינויים גדולים כל כך). נכון ל-2020, כך מומלץ לבחור ספק אינטרנט איכותי

pixabay

חפשו לגבי כל ספק בנפרד

אם אתם כבר יודעים באיזה ספק איכותי אתם מתעניינים במיוחד, כדאי לעשות חיפוש מהיר ספציפית לגביו. במידה ולא החלטתם עדיין, גבשו רשימת ספקים שנראים לכם איכותיים ובהמשך, רצוי מאוד לבצע חיפוש לגבי כל אחד מהם בנפרד. לשם כך, יש לחפש עם שם החברה ולסנן את רשימת התוצאות לתוצאות העדכניות ביותר - גם חודש או שבוע אחרון יספיקו למטרה זו. פעולת חיפוש כזו היא פעולה מהירה יחסית, שעשויה "להעלות ברשת" תוצאות מעניינות למדי. סביר מאוד שתמצאו כך מידע נוסף וחדשות ספציפית לגבי אותה חברה ואולי גם מידע יותר מיוחד, דוגמת מקרים של תביעה נגד החברה.

 

הישארו בעניינים

מומלץ להתעדכן בהתפתחויות בשוק ספקי התקשורת, במיוחד אם זה נושא שאינכם נוטים להתעניין בו באופן שוטף, תוך כדי צריכת החדשות. כדאי לשים לב בין השאר, האם יצאו לאחרונה תקנות או הנחיות חדשות ממשרד התקשורת, אשר משפיעות על שוק זה מבחינת הצרכן? האם יש כיום ספקי אינטרנט חדשים ומעניינים? האם חלו שינויים משמעותיים מבחינת המחירים הנפוצים בשוק? אולי מבחינת הרכבי החבילות?

ובכן, כך תוכלו לשמוע על ספקים חדשים בשוק או לגלות שירותים חדשים ומשתלמים במיוחד, כמו למשל השירות של חברת ITC, שמספקת פתרונות לספק ותשתית מאוחדים לטובת נוחות המשתמש, ולצד זה היא מעניקה שירותים נוספים ואיכותיים הן למגזר הפרטי והן לארגונים ועסקים גדולים.

 

חפשו סקרים

מדי פעם מתפרסמים סקרים מטעם גופים שונים, לגבי שביעות רצון לקוחות מספקי שירותי התקשורת המקומיים. כדאי לעשות חיפוש מהיר על כך, בעזרת שילוב מילים דוגמת "סקר" ו"אינטרנט". חשוב לשים לב לעדכניות המידע וכמו כן, מי עומד מאחורי הסקר (מי ביצע אותו? ובמיוחד - מי הגוף שהזמין אותו?)

 

בדקו המלצות

מקור מידע שעשוי להיות שימושי מאוד בבחירה בין ספקי אינטרנט, הוא איסוף המלצות בנושא זה מחברים ומכרים. המלצות באינטרנט, כולל בתגובות למאמרים שונים, הוא עניין שונה לגמרי, שמוטב לקחת בעירבון מוגבל. יוצא הדופן, יהיה מקרה בו נתקלים בחוות דעת רבות וחוזרות על אותו עניין קונקרטי. כלומר, לא חוות דעת כלליות דוגמת "חברה מצוינת" או "חברה על הפנים", אלא למשל תלונות רבות על ניתוקים בשעות העומס. במקרה כזה, ניתן לחפש עוד באותו כיוון "חשוד". עם זאת, אם אתם מכירים מישהו שאמין בעינכם, שכבר משתמש למשל בשירותי חברת itc, פידבק ממקור כזה עשוי להיות בעל חשיבות גדולה במיוחד.

התרשמו בעצמכם ישירות

כנסו לאתר החברה ובדקו יסודית מה היא מציעה מבחינת חבילות גישה לאינטרנט. כמו כן, אפשר להתקשר לחברה בכדי לקבל מידע נוסף על מה שלא ברור לכם ולשמוע על מבצעים קרובים ונקודות נוספות, שאולי עדיין לא מקבלים ביטוי באתרם. שתי פעולות אלה - הגלישה לאתר והשיחה עם החברה, הן גם הזדמנות מצוינת להתרשם מהם ישירות. רק קחו בחשבון, שכל זה "בעירבון מוגבל". אתר יכול להיות בקלות מרשים למדי, גם אם החברה לא מוצלחת כל כך. בדומה לזאת, המענה הטלפוני שתקבלו בתור לקוחות פוטנציאליים עשוי להיות מצוין ולהשאיר רושם טוב בהרבה (כולל מבחינת זמני המתנה) מהמענה שתקבלו בהמשך כלקוחות שכבר הצטרפו. אם תיכנסו לאתר של ספק האינטרנט ITC, תגלו שכל המידע הנחוץ לכם מרוכז במקום אחד, כך ניתן לבחון מהם השירותים המוצעים ללקוחות, זמינות נציגי התמיכה הטכנית ועוד.

התחשבו במחיר, ביחס לחבילה

המחיר הוא כמובן נקודה שאליה תשימו לב במיוחד, בבחירה בין ספקי גישה לאינטרנט. לשם כך, אפשר לבדוק את המחיר כפי שהוא מוצע באתר הספק, בשיחה עם נציגיו וגם באמצעות אתרי השוואות מחירים. עם זאת, לא כדאי להתעקש על המחיר הזול ביותר. בכל מקרה, חשוב לשים לב לכך שהמחיר הוא לרוב מחיר לחבילה של תכונות שמוצעות ביחד. זה יכול להיות שירותים משלימים לחיבור עצמו, דוגמת אנטי וירוס. וזה יכול להיות שירות חיבור לאינטרנט, בשילוב חיבור לספק תשתית (חבילות "דאבל" / "בנדל" / "שוק סיטונאי") ואולי גם טלפון וטלוויזיה (חבילות "טריפל"). גם אם לא זקוקים לדברים כאלה כעת, טוב לדעת שהספק איתו מתחברים לאינטרנט מציע גם אותם, למקרה שתשנו תכניות בעתיד.

קחו בחשבון את הנתב

עוד חשוב מאוד לקחת בחשבון את הנתב - האם הוא כלול במחיר? כדאי לזכור, שהנתב משמעותי גם מבחינת מחיר, גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת תוספת מחויבות לספק.

בררו לגבי ביצועי החיבור לאינטרנט

מהירויות החיבורים לאינטרנט מוצעות כיום בקשת אפשרויות כזו, שעבור גולש ממוצע, גם המהירות הנמוכה ביותר לרוב תספיק. בנוסף, מהירויות מוצעות פעמים רבות "עד מהירות כך וכך". "עד" פירושו שהספק לא מחויב למהירות מינימאלית מסוימת. חשוב לבדוק זאת. המהירות בפועל, תלויה גם במהירות שתהיה לכם אצל ספק התשתית.

לסיכום

כפי שראינו, יש לא מעט נקודות שניתן וכדאי לבדוק בבחירה בין הספקים. אך אם תעשו זאת באופן יסודי, תמצאו את הספק האיכותי והמתאים לכם ביותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה