כך תבחרי את הדולה המומלצת עבורך



יותר ויותר נשים בוחרות שלצד הבעל התומך והמקסים שלהן, תצטרף גם אישה שתלווה אותן באופן אישי בתהליך הלידה ולאחריו. לאישה הזו קוראים 'דולה'. אם גם את חושבת על דולה כזו, הנה 5 שאלות חשובות שיעזרו לך לבחור את הדולה המומלצת ביותר עבורך

pixabay

אוטוטו זה קורה וההריון יגיע אל סופו המיוחל. בשנים האחרונות יותר ויותר נשים ששומעות מחברות ובנות משפחה על הדולה שהייתה בלידה, בוחרות גם הן באחת כזו לליווי לידה. הדולה איננה מיילדת אלא מלווה בלידה עצמה ולאחריה. היא אישה מקצועית בעלת ידע וניסיון שיודעת מתי לתת מילה טובה ומעודדת, מתי להדליק נר ריחני לשים מוסיקה מרגיעה, ללטף או לעשות עיסוי קל ואפילו מתי לקחת צעד אחורה ולתת לזוג להתמודד בעצמו בתהליך המרגש של הלידה.

לכל אחת יש את האחת שלה

יש הרבה מאד דולות מקצועיות ומנוסות, אבל לא כולן מתאימות לכל אישה. לכל אישה הדולה המתאימה לה וזה עניין מאד אישי. בכל זאת, הדולה היא זו שתהיה שם איתך ועם הבעל והמשפחה באחד הרגעים האינטימיים והמרגשים ומלאי ההורמונים. את והיא צריכות להתאים אחת לשנייה כמו כפפה ליד. איך תצליחי לבחור את הדוה המתאימה לך ביותר?

דבר ראשון, משוחחים, נפגשים ובעיקר מרגישים. תני ללב שלך לספר לך אם התחברת. בדקי עם עצמך האם את מרגישה שיש לך כימיה אישית עם הדולה האופציונאלית. כמו באהבה כשזה זה- יודעים שזה זה. מעבר לחיבור האישי שאת צריכה להרגיש, חשוב שתשאלי את כל השאלות הנדרשות ולעשות תיאום ציפיות מדויק הן מצידך והן מצד הדולה.

5 השאלות שחשוב שתשאלי את הדולה שלך

  1. 1. מה ההכשרה שלה כדולה?

בינתיים משרד הבריאות לא השכיל להגדיר במפורש מהי הסמכה לדולה, ולכן מסגרות לימוד רבות עושות זאת ומסמיכות דולות. חשוב שתבררי עם הדולה העתידית שלך היכן הוסמכה, מה היה אורך ההכשרה שלה באותו המוסד, מהם הכלים שקיבלה ועוד. ברור לכולנו שככל שההכשרה כוללת יותר שעות לימוד, היא יותר משמעותית ועמוקה. אורך ההכשרה משפיע על הידע והיכולות כמו גם ההיכרות והשליטה בכלים השונים.  כל אלו הם נתונים שכדאי וחשוב לברר.

  1. מה סגנון הליווי ואג'נדת הלידה של הדולה

לכל דולה סגנון משלה ואג'נדה שהיא שלה. יש כאלו שמעורבות בלידה בצורה מלאה, יש דולות שנוכחות ונותנות מענה מותאם אישית ובהתאם למצב, יש שמשלבות מגע ויש שפחות, יש שמוסיפות טיפולים מהרפואה הסינית ועוד. כל הדולות נהדרות ועושות עבודה נפלאה בכלים נהדרים, אבל תהיה המושלמת שתהיה, את היא זו שצריכה לחוות את החוויה בצורה הטובה ביותר ולכן עלייך לברר עם הדולה מה הסגנון שלה ובמה היא מאמינה ולבחון אם זה מתאים גם לך, האם לחוויה הזו את מכוונת. את יודעת הכי טוב מהו חלום הלידה שלך, ובהתאם לחלום הזה תבחרי דולה מומלצת שתוכל להעניק לך את חוויית הלידה החלומית ביותר עבורך.

  1. האם הדולה תהיה זמינה לפני הלידה ובמהלכה?

הדולה היא בדרך כלל אשת המקצוע שתהיה הכי קרובה אלייך מלבד בן הזוג או אימך, הן לפני הלידה ובוודאי שבמהלכה. הזמינות שלה אלייך בכל שאלה, התלבטות או קושי, בכל שעה נתונה היא נקודה שחשוב לברר ולתאם ציפיות לגביה. כמו כן, המרחק שלה משלך הוא פרמטר חשוב וכדאי לוודא שהיא נמצאת במרחק כמה שיותר קרוב ולא יותר ממחצית השעה. כל לידה היא חוויה בפני עצמה, חוויה חד פעמית, גם אם זו לא הלידה הראשונה שלך. זמינות הדולה לפני ואחרי הלידה חשובה לא פחות מאשר בזמן הלידה עצמה. חשוב שתבררי ותתאמי זאת עם הדולה שתבחרי.
4. מה לגבי גיבוי הדולה למקרה הצורך?

כפי שהבנת, הקשר עם הדולה הנבחרת חשוב והזמינות שלה היא קריטית. יחד עם זאת, הדולה היא לפני הכל אדם עם חיים ואילוצים: יולדת אחרת, לידה אחרת ואפילו ילד חולה או חופשה. נכון שהדולה מחויבת ולרוב אין פנצ'רים ושום נסיעה לא מתוכננת דווקא לקראת סוף הריון, אבל תמיד יכול להיות איזה בלת"ם, לכן חשוב מאד לבדוק ולוודא שיש דמות אחרת נוספת שאת מכירה, טלפונית או ממפגש אחד שבו תרגישי שגם איתה יש לך כימיה, רק למקרה הצורך, שתהיה גיבוי  במקום הדולה שלך.
5. מה התעריף של הדולה ומה הוא כולל?

דולה עולה בין 1,200 ל- 4,000 שח. כמובן שלכל דולה תעריף משלה ולכל אחת דרישות שונות כמו למשל תנאי תשלום. חשוב לברר מה כולל התשלום, לתאם ציפיות, לסגור את כל הפינות ולהגיע להסכמה כבר בתחילת הדרך.

ולסיום: מומלץ שתפגשי עם מספר דולות, תשאלי את השאלות האלו ותוסיפי שאלות משלך. מומלץ גם שתרכזי הכל במחברת או פנקס, ותרשמי לעצמך את ההתרשמות שלך מכל אחת ואחת (בכל זאת הזיכרון בהריון לא במיטבו...). לאחר שתבחני מספר דולות סגרי עם זו שהיה לך איתה כימיה, שהתשובות שלה ענו לציפיות שלך ושהמחיר והתנאים מתאימים לך ושתהיה לידה קלה.

המידע נכתב ע"י צוות האתר תינוק ישראלי – הריון, לידה והורות צעירה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה