כך תדעו לבחור את קפסולות הקפה שלכם



כמה כיף לקום בבוקר, לגשת למכונת הקפה ולהכין לעצמנו את הקפה הראשון של היום. אם אתם נוהגים לשתות קפה באופן קבוע, ככל הנראה שכבר ידוע לכם איזה סוג של קפה אתם מעדיפים.

freepix

חלק אוהבים קפה חזק ומריר, חלק דווקא מעדיפים קפה מעודן ומתקתק, ויש כאלה שאוהבים קפסולות קפה בטעמים יוצאי דופן שמרעננים את השגרה.

יתכן ויצא לכם להיתקל במילים רובוסטה וערביקה בהקשר של קפה. אם אינכם יודעים במה מדובר, זה בדיוק המקום ללמוד אילו סוגי פולי קפה זמינים בקפסולות, ואיך נבין כיצד זה מתבטא בטעם?

פולי ערביקה ורובוסטה- מה ההבדל?

פולי הקפה המשמשים להכנת המשקה האהוב מתחלקים לשני סוגים עיקריים- רובוסטה וערביקה. לכל אחד מהם מאפיינים ייחודיים ופרופיל טעם שונה לגמרי. זן הרובוסטה נחשב לפשוט מבין השניים והוא מרכיב כשליש מתעשיית הקפה. זן זה נחשב עמיד יותר וחזק יותר מהערביקה, מאחר והוא דורש פחות טיפול וקל יותר לגדל אותו. זו גם הסיבה שבגינה מחירו של הזן זול יותר. טעמו של קפה מהיוצר מערביקה יהיה מריר, צבעו יהיה כהה ומעליו תיווצר קרמה עשירה. כמות הקפאין שבו גדולה יותר מזו של הערביקה מה שמסביר את טעמו. מקור הפולים של הרובוסטה הוא בעיקר בוויאטנם, ברזיל ואינדונזיה.

פולי הערביקה מניעים שני שליש מתעשיית הקפה העולמית. זן זה נחשב לאיכותי יותר בשל טעמו העשיר המלווה בחמיצות עדינה לצד מתיקות קרמית. את פולי הערביקה קשה יותר לגדל. העצים הללו גדלים בגובה רב מעל פני הים, והם רגישים עד מאוד לשינויי אקלים ומזיקים. זו כמובן אחת הסיבות שבגללן מחיר הפולים הללו גבוה למדי. מקורו של קפה הערביקה באתיופיה ובתימן ושם נוהגים לגדל את הפולים גם בימינו.

לרוב, נהוג לערבב בין שני הסוגים ליצירת מגוון גדול יותר של טעמים. כמו כן, שילוב בין השניים מוזיל את עלויות הקפה תוך שמירה על טעם מצוין. הרובוסטה נותן לקפה גוף יציב ומנת קפאין ראויה, ואילו הערביקה מעניק מהמתיקות הנעימה שלו והארומה הפירותית.

חלוקת הפולים בקפסולות הקפה

עכשיו, כשאנו יודעים קצת יודעים על פולי הקפה, כיצד ניישם זאת כשאנו ניגשים לבחור קפסולות למכונה? הדרך הפשוטה ביותר היא כמובן לבחור כמה קפאין אנחנו אוהבים לצרוך. אם אתם מעדיפים כמות קטנה יותר רכשו קפסולות המכילות יותר ערביקה ופחות רובוסטה שיש בו רמת קפאין גבוהה יותר. כמו כן, התחשבו גם בסוג המשקה שאתם נוהגים לשתות. מי מכם שאוהב אספרסו, מומלץ להשתמש בקפסולות שיש בהן איזון מדוייק בין הזנים, בשביל שתוכלו מהטעמים המורכבים והקרמה העבה. לעומת זאת אם אתם שותים קפה עם חלב תוכלו לבחור בקפסולות חזקות יותר שכן טעמו של החלב מעדן אותן. וכמובן שישנן קפסולות שפשוט כיף לשתות בשל הטעמים המעניינים כמו: אייס קוקוס, וניל, אגוזי לוז וקרמל ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה