כך תמצאו משקיעים לרעיון שלכם



אחת לתקופה כולנו נחשפים לעוד סטארטאפ ישראלי שביצע אקזיט מוצלח או כזה שגייס הון משמעותי כדי להוציא המיזם לפועל. עוד אפליקציות, עוד טכנולוגיות חדשניות שמשנות את חיינו בשלל תחומים. אם גם אתם נמצאים בתחילת הדרך, יש לכם כבר רעיון למיזם מוצלח אבל עדיין אין לכם את הסכום הראשוני לו אתם זקוקים כדי להניע את התהליכים האחרים, וודאי אתם שואלים את עצמכם איך מגייסים משקיעים. אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להוציא את הרעיון שלכם לפועל ולגייס כסף.

קרדיט תמונה: depositphotos.com

פניה למשקיע בהתאם לשלב בו הרעיון נמצא

יש סוגים שונים של משקיעים ולפני שבכלל פונים למשקיע חשוב להכיר אותם אחד אחד. גיוס הון לסטארטאפ חייב להיעשות בהתאם לשלב שבו המיזם שלכם נמצא. למשל, אם הסטארטאפ שלכם בתחילת הדרך, אין טעם בכלל לפנות למשקיעים שהמטרה שלהם היא להשקיע רק במיזמים מפותחים. בעוד בתחילת הדרך סביר להניח שתוכלו לגייס כספים ממעגלים הקרובים לכם, בשלבים מתקדמים יותר, ניתן לגייס כסף מקרנות, משקיעי סיד ומשקיעים מוסדיים.

איך מאתרים משקיעים גדולים?

יש המון משקיעים מקצועיים שכדי שירתמו למיזם שלנו עלינו להשקיע לא מעט זמן, אנרגיה וחיפוש. למעשה, בישראל הנחשבת לאומת סטארטאפ מגיעים גם משקיעים מבחוץ שמחפשים להשקיע ברעיונות טובים. כדי למצוא אותם יש כל מיני דרכים בהן אפשר להשתמש כמו רשימות למשל. באותן רשימות המפורסמות אונליין מופיעים פרטים כמו שם המשקיע ובאילו מיזמים הוא רוצה להשקיע. לכן, חשוב לפנות גם למשקיע שמתאים לנו בהיבט של שלב המיזם וגם בתחומי העניין שלו.

ניתן גם לפנות לחממות טכנולוגיות, קרנות השקעה , משקיעים מסדיים ואקסלרטורים הנחשבים לגורמים המזרימים כספים לסטארטאפים.

פרזנטציה טובה היא הבסיס לקבלת הכסף

לא משנה לאיזה משקיע בחרתם לפנות, קטן או גדול, הדבר הכי חשוב בתהליך הוא הפרזנטציה. זו ההצגה הראשונית שבעצם ממחישה למשקיע את המיזם שלכם. מומלץ לעשות שימוש בתוכנות מיוחדות שמשפרות את הפרזנטציה, ללמוד אותה כמו שצריך ולוודא שהיא מכילה את כל התוכן הרלוונטי כמו למשל מפרט פונקציונלי של המיזם או האפליקציה שלכם, חווית המשתמש שלה UX, עיצוב מותג וממשק - .IU

דבר נוסף שחשוב מאוד להדגים ולפרט במהלך המצגת הוא התכנית העסקית שלכם. במהלך הפרזנטציה עליכם להציג מענה על שאלות כמו מה המהלכים העסקיים שאתם מתכוונים ליצור ואיך הטכנולוגיה תחזיר את הכספים שהשקעתם בה. בנוסף מומלץ להציג גם תכנית פרסומית ושיווקית על בסיס קהל היעד שלכם. 

לסיכום, לפני שפונים למשקיע כזה או אחר, כדאי ואף מומלץ לעשות שיעורי בית, ללמוד את סוגי המשקיעים, לדבר עם אנשים שכבר הצליחו לגייס הון לפניכם ובזכות זה לקדם את המיזם שלהם, לבנות פרזנטציה כובשת ורק אז לצאת לדרך. הקדישו זמן משמעותי ללמידה של התחום, הכרת המשקיעים אליהם אתם מעוניינים לפנות ורק אז צאו לדרך.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה