כללי זהירות למניעת פריצות בזמן חופשה



מרביתנו אוהבים לצאת לחופשה, בואו נודה בזה. ואם כבר, עדיף חופשה בחו״ל. לראות מדינות ומקומות שטרם ביקרנו בהם. להכיר שפות חדשות, מאכלים חדשים ולראות תרבויות מעניינות. אז החלטנו לצאת לנופש. קנינו כרטיסים, ארגנו את המסלול, שכרנו רכב, מלון, רכשנו אפילו כרטיסי כניסה לפארקים.

קרדיט תמונה: FREEPIK

רגע, מה שכחנו? צודקים. במידה ואנחנו משאירים בית לבד (קרקע או דירה) לתקופה, כדאי לזכור כמה כללים בסיסיים באבטחת הנכס, לפני שמגיעה המונית לנמל התעופה. 

הכלל הכי בסיסי, הוא לא לשכוח לסגור פתחים. נכון, זה אולי לא יעצור פורץ נחוש, אבל אם לפורץ יש כמה חלופות, הוא יעדיף חלון פתוח על סגור. הקפידו לסגור את כל החלונות בבית, כולל הויטרינה במרפסת אם יש. במידה ויש לכם תריסים, העדיפו לסגור את רובם. השאירו חלק פתוחים, לתת תחושה שיש מישהו בבית.

כלל נוסף הוא להפעיל את האזעקה בטרם יוצאים לחופשה. לרוב, אזעקה לבית מחוברת לגלאים נוספים כמו מצלמות, גלאי חלון או דלת, גלאי עשן, גלאי הצפה וכו׳. תפקיד האזעקה לבית לרכז את כל ההתראות מהחיישנים השונים ולשלוח התראה לבעלים ולמוקד חברת אבטחה. אם יש לכם שכן שאתם סומכים עליו, תוכלו להשאיר לו מפתח ואת המספר של המוקד, למקרה שתהיה תקלה באזעקה במהלך שהותכם בחו״ל.

בנוסף לאזעקה לבית, מומלץ להתקין מצלמות אבטחה. קיימות כיום בשוק מצלמות אבטחה אלחוטיות, שאינן דורשות חציבות בקירות והשחלת כבלים. המצלמות המודרניות מבוססת IP, מתחברות לרשת האלחוטית בבית ויודעות לשלוח התראות, כולל סרטונים בעת אירוע. ישנן גם מצלמות עם תכונות מתקדמות יותר, כגון בקרת עשן, הצפות, זיהוי אנשים או רכבים, וכו׳.

רצוי לתת תשומת לב לחפצים יקרי ערך וכסף מזומן אם יש בבית. במידה וישנה כספת בבית, יש להכניס אליה את חפצי הערך. אם אין, הסתירו את חפצי הערך בתוך ארונות או שידות. עדיף שאלו לא יהיו בולטים לזר שמסתכל מבחוץ. בנוסף, אם פורץ יכנס הביתה, הוא יצטרך להתאמץ קצת יותר למצוא אותם. מומלץ לבצע התקנת מצלמות אבטחה בחדר הכספת לתיעוד רציף. עדיף מצלמה נסתרת.

אם יש לכם אפשרות לתת לשמירה את חפצי הערך, אצל משפחה, חברים או שכנים, העדיפו זאת. כסף מזומן העדיפו לשים בכספת או במחבוא יצירתי שקשה מאד לנחש. הקפידו לא לשמור כסף מזומן בבית בלי שיש אזעקה לבית וחיבור למוקד חברת אבטחה. עלות אזעקה לבית אמנם יכולה להגיע לכמה אלפי ש״ח חד פעמי ותשלום חודשי למוקד, אך ההפסד האלטרנטיבי כנראה יהיה גדול יותר.

גם אם ביצעתם התקנת מצלמות אבטחה ויש לכם אזעקה לבית, אסור להיות שאננים. כאשר אתם משתפים מידע ברשתות החברתיות, זיכרו שגם הפושעים גולשים ברשתות האלו. פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק או טוויטר, בזמן שאתם משתפים סרטון מגניב מהמטוס, הפורץ, שאולי כבר אוסף מודיעין על הבית שלכם, מקבל דיווח בזמן אמת שאתם לא בבית. גם לפני הטיסה, רצוי לא להתרברב בדברי ערך שיש לכם בבית. בזמן שאתם תספרו לכל העולם שקניתם חפץ באלפי ש״ח, הפורץ יתכנן איך לפרוץ אליכם הביתה.

לסיכום, סיגרו פתחים, הפעילו אזעקה לבית, בצעו התקנת מצלמות אבטחה והתחברו למוקד חברת אבטחה. הקפידו מה אתם משתפים ברשתות החברתיות ושימו דגש על אבטחת חפצי ערך וכסף מזומן. טיסה נעימה!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה