כל המידע החשוב על מיגרנה



אחת התלונות השכיחות, שרופאים מטפלים בהם, הם כאבי ראש, שכן הם מאבחנים ורושמי תרופות וטיפולים. אך אחד מסוגי כאבי הראש הנפוצים ביותר, בעל מאפיינים המייחדים אותו מכאבי ראש רגילים, היא המיגרנה. רבים אינם יודעים להבחין בין כאב ראש רגיל לבין מיגרנה. המיגרנה שכיחה בקרב אנשים רבים במיוחד והרופאים מאבחנים את כאב הראש כמיגרנה מספר רב של פעמים.

קרדיט תמונה FREEPIK

מאמר זה יענה על שאלות כמו מהי מיגרנה? מה הם הסוגים של המיגרנה? איך מאבחנים אותה? ועוד. מאמר זה יעזור לאנשים רבים שאינם יודעים כי הם סובלים ממיגרנה לאבחן את עצמם, ולפיכך לקבל את הטיפול הראוי להם על ידי הרופא המטפל.
מהי מיגרנה?
בשפות אחרות מכנים את המחלה מיגרנה ואילו בעברית היא מכונה צלחה, אך אין זה משנה איך תקראו לה, בשתי השמות היא מתבטאת כאב ראש בעוצמה בינונית עד קשה וחזקה ויש לה מאפיינים שונים המבדילים בינה בין כאב ראש רגיל.
האם יש סוגים של מיגרנה?
למיגרנה יש שני סוגים והם נקראים כך מיגרנה נפוצה הגורמת לכאבי הראש ואין הסוג השני הוא מיגרנה שבה יש תסמינים נוירולוגים לפני הכאב.
מה הם התסמינים של מיגרנה נפוצה?
התסמינים של מיגרנה נפוצה הם כאב ראש חד צדדי פועם וחזק, הנמשכת בדרך כלל 24 שעות עד 72 שעות. היא יכולה להחמיר בעת פעילות גופנית, ויכולה להקשות על התפקוד יום יומי. המיגרנה אף יכולה להיות מלווה ברגישות לאור, ברגישות לרעש, ולכן רבים מהחולים מעדיפים לשכב בחדר חשוך במיוחד ללא רעש עד שיעבור ההתקף כמו כן במהלך ההתקף יש גם בחילות והקאות לעיתים.
מה הם התסמינים של מיגרנה?
ישנם תסמינים המקדימים את כאבי הראש המופיעים לפני כאב הראש. המטופלים מתלוננים כי הם רואים מול העיניים כתמים שחורים וכהים או הבזקי אור שונים ולאחר שהם נגמרים מופיעים כאבי הראש. חשוב לציין כי  לעתים יופיעו רק התסמינים הללו ללא כאב הראש האופייני שלאחריהם.
איך מאבחנים מיגרנה?
האבחון של מיגרנה הוא במספר שלבים:
כאשר פונים אל הרופא, אז הרופא מקשיב בסבלנות רבה לסיפור של המטופל,  כמו כן הוא שואל על תסמינים שונים וכן הוא מספר על תדירות כאב הראש, רגישות לאור, רגישות לרעשים ועוד.

הרופא מאבחן את סוגי המיגרנה לפי הסיפור של המטופל, כמו כן על מנת לאבחן אותה בצורה הטובה ביותר. מעבר לסיפור של המטופל על מנת לאבחן מיגרנה יש צורך בבדיקות כמו CT  ראש וMRI, שבדיקות אלו מאבחנות על פי השינויים במוח את המיגרנה

לסיכום: מאמר זה מדבר על מיגרנה שכן הוא מונה את הסוגים של המיגרנה, ואיך מאבחנים אותה, אך חשוב להדגיש כי מדובר בתהליך ארוך עד האבחון ולכן כאשר יש כאב ראש יש לפנות לטיפול בהקדם האפשרי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה