כל המידע על דלקת חניכיים



החניכיים הן אלה שאוחזות את השיניים ומונעות מהן ליפול. השיניים נופלות כאשר הן מאבדות את האחיזה בחניכיים, מה שיכול לנבוע ממספר סיבות. כמו שאתם דואגים לשמור על השיניים, כך בדיוק יהיה עליכם לשמור על החניכיים. לצערנו לא כולם מבינים עד כמה החניכיים פגיעות, עם כמה שזה יכול להישמע מוזר. אחת מהבעיות הנפוצות שנוגעת לחניכיים היא דלקת שנקראת דלקת חניכיים. כמו שיש דלקת באזורים שונים בגוף, כך יכולה להופיע דלקת גם בחניכיים. מה אתם צריכים לדעת על דלקת בחניכיים לפני שתתחילו לטפל בה? עשינו לכם סדר בתשובות לכל השאלות שעשויות להטריד אתכם. כולנו מבינים כי אם לא מטפלים בדלקת חניכיים בזמן זה עלול להחמיר את המצב. לכן תעשו בחוכמה אם תחליטו לקחת את המושכות לידיים שלכם לפני שיהיה מאוחר מידיי.

קרדיט תמונה: freepik

איך מגיעה דלקת חניכיים? 

דלקת בחניכיים יכולה להופיע מכל מיני סיבות שונות, חלקן לא יהיו בשליטתכם. מה שכן במרבית המקרים דלקת מופיעה בגלל היגיינה לקויה של חלל הפה. ההיגיינה לא חייבת להיות ברמה ירודה, לעיתים היא עשויה שלא להתבצע באופן הנכון. בו בזמן מי שהגנטיקה שלו פחות טובה עלול לסבול מכמות גדולה של דלקות בחניכיים. הגנטיקה משפיעה בין היתר על הסבירות לסבול מדלקת בחניכיים במידה מסוימת. שילוב של גנטיקה פחות טובה יחד עם היגיינה ירודה עלולים להוביל לדלקת חריפה. בכל פעם הדלקת יכולה להופיע בעצימות משתנה, כך שאל תסיקו מסקנות מהמקרים הקודמים.

איך מטפלים בדלקת חניכיים?

הטיפול בדלקת חניכיים נעשה לאחר בדיקה מקיפה של רופא שיניים. הוא יבחן את המצב של הפה, ויבחר את הדרך הנכונה שבאמצעותה יהיה ניתן לפתור את המצב. הדרך השכיחה להתמודדות עם דלקות חניכיים היא ניקוי יסודי של חלל הפה מאבנית וחיידקים. הניקוי עשוי להיות מעמיק יותר בהשוואה לניקוי שהייתם עושים אצל השיננית. מעבר לכך במקרה שבו מדובר על דלקת חריפה יהיה צורך גם לקחת אנטיביוטיקה. האנטיביוטיקה אמורה להעלים את הזכר לדלקת, כאשר הניקוי ימנע מצב שבו הדלקת תחזור. דלקת חניכיים עלולה לחזור אם לא תשמרו על היגיינת הפה בדיוק כמו שצריך.

חובה לטפל בדלקת בחניכיים?

מוטב שלא תיקחו סיכונים כאשר זה נוגע לטיפול בבעיות שמקורן בחלל הפה. כל בעיה קטנה יכולה להפוך מהר מאוד לבעיה שעלולה לצאת מכלל שליטה. חובה לטפל בדלקת חניכיים בגלל שהיא יכולה להפוך להיות חמורה ורצינית. הדלקת עצמה יכולה להביא להופעת עוד בעיות אחרות שידרשו מכם מענה הולם. לכן אנו מציעים לכם לא לזלזל בתחושות שלכם, תגיעו מיד לבדיקה אצל רופא השיניים. הוא יסביר לכם מה נכון לעשות כדי להחזיר את המצב לקדמותו בהקדם האפשרי. אם תבצעו את כל הפעולות בזמן תראו כי ההתמודדות עם הדלקת לא חייבת להיות מעייפת ומתישה.

איך מונעים מראש דלקות חניכיים?

לא כל הזמן תהיה לכם היכולת למנוע את דלקת החניכיים שעשויה להגיע ללא כל התראה מוקדמת. מה שאנו מציעים לכם לעשות זה להגיע אחת לכמה חודשים לביקור אצל שיננית. השיננית מבצעת ניקוי יסודי, הרבה יותר יסודי ממה שאתם עושים בעצמכם. בו בזמן יהיה עליכם לשנות את כל הרגלי הצחצוח שהקפדתם עליהם עד כה. תוכלו לסגל לעצמכם הרגלי צחצוח שלא הכרתם, כאלה שאמורים למנוע בעיות. מי שיבצע את השינויים כמו שצריך ימצא את עצמו מרחיק את הסיכוי לדלקת. גם אם היא תופיע היא תופיע בעצימות נמוכה באופן יחסי בהשוואה למצב קודם לכן.     

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה