כל השלבים להוצאת רישיון עסק מרגע ההחלטה!



אין ספק שפתיחת עסק הינו צעד גדול ומרגש עבור בעליו שהחליטו להקים אותו. מרגע ההחלטה על פתיחת עסק חדש נוצרת שורה של משימות הכרחיות ומאתגרות שיש לדאוג להן. החל מגיבוש של תכנית עסקית, גיוס עובדים, ניהול הכספים, בחירה וקנייה של סחורה ועד לפעילויות שיווק ופרסום. לרשימה זאת מתווספת משימה לא פשוטה שיש לטפל בה בשלב הראשוני מבלי להקל בה ראש – הוצאת רישיון עסק

תמונת יח"צ

נושא רישוי עסקים עלול בקלות להפוך למטרד שמתבטא בבלבול וחוסר יכולת להתמודד מול הבירוקרטיה של הרשויות. לכן על מנת להקל על תהליך מאתגר זה כדאי שתדעו מהם השלבים אותם יש לעבור טרם פתיחת העסק וכיצד ניתן להפוך את המשימה הזו לנוחה ככל האפשר.

רישיון עסק - מאיפה מתחילים?

אז העסק כבר מגובש בראשכם ואתם מוכנים לצאת לדרך. ההחלטה הכי טובה שאתם יכולים לעשות מהרגע הראשון הוא להתייעץ עם חברה המתמחה בליווי עסקים בכל הנוגע לקבלת רישיון עסק. כך תוכלו להיות רגועים ובטוחים שכל השלבים נעשים בצורה יסודית ומקצועית ולהתפנות לשאר הדברים שמצריכים את הטיפול שלכם בלבד. בכל הליך רישוי עסקים ישנם מספר שלבים  אותם יש לבצע מול הרשויות המקומיות:

  • הגשת מסמכים - כל רשות מקומית מגדירה את סוג העסק בהתאם למסמכים שמתקבלים אצלה, כמו כן נלקחות בחשבון התקנות הרלוונטיות לאותו בית עסק על פי חוק רישוי עסקים.

לאחר קבלת המסמכים בית העסק יקבל הנחיות מהעיריה לגבי האישורים הנדרשים לקבלת אישור רישיון עסק.

  • הגשת בקשה לרישיון עסק – בשלב הזה העיריה תבקש את כל האישורים שנדרשו על מנת להגיש בקשת רישוי עסקים הכרוכה באגרה. לאחר קבלת הבקשה הרשות המקומית והגורמים השונים ( משטרה, מכבי אש, משרד הבריאות וכ') ינחו את בית העסק להיצמד לתקנות והדרישות על פי חוק רישוי עסקים.
  • הנפקת רישיון עסק - במידה וכל האישורים והמסמכים הנדרשים התקבלו כהלכה ברשות המקומית, היא תאגד את כל המידע ותערוך את הרישיון עבור אותו בית עסק ובו יפורטו כל התנאים להפעלתו. כשההליך יושלם העירייה תשלח את הרישיון אל בעל העסק.

חשוב לזכור, למרות שלא כל העסקים חייבים בקבלת רישיון עסק אין זה פותר אותם מבדיקה האם הם נחשבים עסק טעון רישיון מהסיבה הפשוטה שעסק כזה שיעבוד ללא אישורים מבצע עבירה על החוק והעיריה עלולה לנקוט נגדו הליכים משפטים והטלת קנסות. על כן בעלי העסקים לרוב בוחרים בגוף יועץ ומלווה שיטפל עבורו בכל ההליך, מרגע הבקשה, דרך בדיקת העסק בשטח, הכנת תוכנית, התנהלות מול הגופים השונים ועד לקבלת הרישיון. חברה המתחמה בליויי וייעוץ מסוג זה, בהכרח תביא לכך שבנושא קבלת רישון לעסק שלכם אתם יכולים להיות רגועים שאתם פועלים לפי חוק ושכל הפרמטרים הקשורים לתברואה, בטיחות, נגישות וכ' נבדקו בקפידה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה