כל כמה זמן צריך לתחזק את האתר אינטרנט?



נתונים סטטיסטיים מראים שמרבית אתרי האינטרנט בעולם מבוססים על מערכות ניהול מבוססות קוד פתוח. מתוכם כ-50% כמעט מבוססים על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס. מאחר וכך, האקרים בוחנים היטב את קוד המקור של האתר בניסיון לאתר פרצות שיאפשרו להם להיכנס למערכת הניהול של אתרי אינטרנט ולעשות בהם כשלהם

pixabay

הדרך היחידה של בעלי אתרי אינטרנט להתגונן מפרצה לאתר שלהם הנה על ידי עדכון מערכת ניהול התוכן שלהם בתדירות גבוהה בכל אימת שיוצא עדכון חדש למערכת הניהול.

אבל, יש נקודת חולשה נוספת למערכות ניהול בקוד פתוח ואלו הן כמובן תוספי המערכת שניתן להתקין. היתרון שבמערכות אלו עלול להפוך לחיסרון במידה והאקר מזהה פרצה בתוסף פופולרי ודרכו מתחבר לאתרי האינטרנט העושים בו שימוש.

מסיבות אלו, יש חשיבות רבה לכך שהאתר אינטרנט יעודכן בתדירות גבוהה ככל הניתן.

אז מה התדירות הנכונה לתחזוק האתר?

אין תשובה חד משמעית לכך. צורכי התחזוקה ישתנו מאתר לאתר בהתאם לתבנית העיצוב ומידת השימוש בתוספים. כך לדוגמה, אתרי מכירות דורשים לרוב תחזוקה רבה יותר מאשר אתרי תדמית.

גם תחזוקה רבה מידי יכולה להיות בעיה לא קטנה. מאחר וכל עדכון מערכת ואו תוספים דורשת פעולות בדיקת תקינות לאחר מכן ולעתים קרובות חלקים מהאתר אינם עובדים כנדרש כאשר אין תאימות מלאה בין התוספים למערכת ואו בין התוספים לתבנית העיצוב.

לכן, עומדות בפני בעלי אתרי אינטרנט 2 אפשרויות:

  1. תחזוקה אחת לחודש/חודשיים באופן עצמאי.
  2. תחזוקה קבועה ומקצועית על ידי חברה המתמחה בשירותי תחזוקת אתרים.

אם יש לכם אתר אינטרנט קטן ולא משמעותי לעסק שלכם, הרי שהאפשרות הראשונה ככל הנראה עדיפה (בכל זאת, שירותים מקצועיים עולים כסף..) מצד שני אם האתר מהווה חלק משמעותי במאמצי השיווק שלכם ואו האתר חיוני לתדמית שלכם, הרי שעדיף להפקיד מלאכה חשובה זו של תחזוקת האתר בידי חברה המתמחה בכך ויכולה לבצע את העבודה בסביבת פיתוח בביטחון מלא וללא הפתעות לא נעימות בכל פעם מחדש.

מומלץ לבחון גם את האפשרות לשכור שירותי מנהל אתרים שאף יכול להבטיח מעטפת שירות רחבה יותר.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה