כל מה שאתם חייבים לדעת על תכנון פרישה



גם אם אתה באמת אוהב את העבודה והקריירה שלך, יגיע יום בו תפרוש לגמלאות ותקצור את הפירות בפנסיה. כאשר יגיע הזמן הזה, תהיה בטוח שתרצה תכנית פרישה פיננסית איתנה. אייל מוסקוביץ' מייסד ומנכ"ל החברה לתכנון פרישה LifeGoals משתף אותנו מדוע אתם חייבים לבצע תכנון פנסיוני לפני הפרישה, וכיצד תבצעו את זה נכון

FREEPIK

מוסקוביץ מוסיף ואומר כי בתקופה בה אנו חיים, שתוחלת החיים רק עולה ועולה והצרכים שלנו הופכים תובעניים יותר, חשוב אף יותר לתכנן את הפרישה ולקחת בחשבון שינויי חקיקה במיסוי. ההחלטות שיתקבלו עלולות להיות בלתי הפיכות, ועל מנת להימנע מטעויות מומלץ להיוועץ באנשי המקצוע המומחים.

מהי המטרה של הפנסיה?

המטרה העיקרית שלכם לאורך שנות העבודה שלכם, היא לצבור מספיק חסכונות על מנת לנהל אורח חיים ברמה גבוהה בגיל הפרישה, ללא דאגות. אנשים רבים לא מודעים לכך שהחיסכון של הכסף הוא רק חלק מהתהליך, ויש להם זכויות רבות ואפשרויות נוספות שיאפשרו להם לפרוש בצורה חכמה ומשתלמת הרבה יותר. 

החיסכון הוא רק ההתחלה

לחסוך כמה שיותר כסף בקופת הפנסיה שלכם זאת בהחלט רק ההתחלה. יהיה עליכם לחשב את המסים, את סך הנכסים שלכם, להתחשב במקורות הכנסה נוספים ולתכנן הוצאות פרישה. מוסקוביץ' הבין מהר מאוד כי אנשים מפסידים הרבה כסף בגלל שהם לא מודעים לזכויות ולאפשרויות העומדות בפניהם. 

מתוך האמונה שיש בכוחו הידע והיכולת לסייע לאנשים, הוא הקים חברה שתספק פתרונות באמצעות תכנון נכון של כל תמהיל הפנסיה, ובכך לסייע להם ולהביא אותם לרמת חיים שמגיעה להם בגמלאות.

תכנון פרישה - למה זה כל כך חשוב ואיך הוא מתבצע בצורה חכמה?

כשאנחנו מדברים על תכנון פרישה, אנחנו מתכוונים לשקלול כל הונו של אדם טרם פרישתו. הונו כולל גם את קרן הפנסיה שלו, אך לא רק. על מנת לחסוך עד מאות אלפי שקלים בחודש, מימוש זכויותיכם והפחתת המס שתשלמו, חשוב לקחת בחשבון את כל ההון הנצבר במהלך השנים.

לדבריו של מוסקוביץ' תכנון הפרישה לא אמור לחכות ליום הפרישה, ואפילו מומלץ לבצע אותו במהלך השנים של גילאי 60 ועד גיל 67. זאת מכיוון שישנן אפשרויות נוספות שאותן ניתן יהיה לממש רק טרם הפרישה. כאשר מגיע לקוח המעוניין בתכנון פרישה, יש לבצע איסוף מידע אישי אודות כלל הנכסים שצבר. לאחר שנבחן את מצבו, נציג חלופות למימוש הכספים, נבצע תכנון מס משכיל תוך שקלול כל הגורמים הרלוונטיים. לבסוף נוודא האם ישנן אפשרויות השקעה שונות, ונמליץ על דרכי הפעולה הכדאיים.

למען פרישה בטוחה ומהנה

כל החיים עבדתם בדיוק בשביל הרגע הזה ולא בכדי. וודאו שאתם מבצעים את תהליך הפרישה כהלכה, וכי לא תאבדו כספים שמגיעים לכם רק מחוסר ידע. באמצעות הכלים שיש היום ניתן להבין את מצבם במדויק, ולפעול בהתאם.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה