כל מה שאת צריכה לדעת על הביוץ



אחד משלבי המחזור החודשי הוא שלב הביוץ, השלב שבו הסיכוי להיכנס להיריון הוא הגבוה ביותר. במהלך שלב משתחררת ביצית בשלה מהשחלה אל עבר החצוצרה. בחצוצרה תמתין אותה ביצית בשלה לזרע אשר יפרה אותה. במידה והביצית אינה מופרית, השלב הבא של המחזור החודשי תהיה הווסת שבה מתרחש דימום מהנרתיק. במאמר זה תוכלי ללמוד את כל מה שכדאי לדעת על הביוץ, כיצד תוכלי לדעת שהוא מתרחש, כיצד להתמודד עם תסמינים הקשורים בו ועוד.

קרדיט תמונה: pexels

תהליך הביוץ

כפי שציינו בקצרה, ביוץ מתרחש כאשר ביצית בשלה יוצאת מהשחלה אל עבר החצוצרה, שם היא תמתין להפריה. ברוב המקרים יציאת הביצית תתרחש אך ורק משחלה מצד אחד, כאשר היציאה לרוב מתרחשת לסירוגין, כלומר חודש אחד מהשחלה הימינית ובחודש שאחריו תצא הביצית מהשחלה השמאלית.

בזמן הביוץ רירית הרחם תתעבה, כדי לאפשר לביצית המופרית להשתרש ולעובר להתחיל ולהתפתח. במקרים בהם הביצית אינה מופרית, אותה רירית רחם תנשור וכך מופיעה הווסת החודשית. בזמן הביוץ ישנו חלון של כיממה בה הביצית יכולה להיות מופרית, לאחר מכן אין עוד אפשרות להיכנס להיריון.

הזמן בו האישה היא הכי פורייה היא מספר ימים בטרם הביוץ במהלכו. לכן, נשים רבות אשר מעוניינות להיכנס להיריון בודקות את תזמון הביוץ שלהן כדי להיכנס להיריון בהצלחה.

כיצד לדעת מתי הביוץ מגיע?

אם את מעוניינת להיכנס להיריון ואת רוצה לדעת מתי יגיע שלב הביוץ שלך או אם את פשוט מעוניינת ללמוד את גופך, ישנן מספר שיטות בעזרתן ניתן לדעת מתי יגיע שלב זה של המחזור החודשי.

אחת האפשרויות היא ביצוע בדיקת ביוץ. בדיקה זו דומה בצורתה לבדיקת היריון והיא מתבצעת באמצעות הטלת שתן ראשון של היום על המקלון המגיע באריזה. בדיקה זו משתמשת בשיטה של זיהוי רמת הנוכחות של הורמון הפרוגסטרון בגוף האישה. עלייה בהורמון זה מעידה על התרחשות תהליך הביוץ והיא תתרחש ביממה לפני תחילת התהליך ובמהלכו. יעילותן של בדיקות אלה נחשבת גבוהה, אך כמובן שישנו מרווח טעות אותו כדאי לקחת בחשבון.

אפשרות נוספת היא ממש לחשב את ימי הביוץ. השיטה לחישוב זמן הביוץ היא לחשב את ממוצע אורך המחזור על פי שלושת המחזורים האחרונים שלך. מנתון זה יש להפחית שבועיים וכך יתקבל יום הביוץ. זאת משום שאצל רוב הנשים אירוע זה מתרחש ממש באמצעו של המחזור החודשי.

אפשרות נוספת לחישוב היא למדוד את חום גופך דבר ראשון עם היקיצה. במהלך הביוץ חום הגוף עולה במעט. אם תקפידי למדוד את חום גופך בכל יום במהלך המחזור החודשי ולתעד את הנתונים, תוכלי להבחין מתי חום גופך משתנה מעט וכך תדעי שאת מבייצת. יחד עם זאת יש לשים לב אם השינוי בחום הגוף אינו קשור כמובן במחלה כלשהי.

תסמיני ביוץ

אומנם את הביוץ לא ניתן לראות כמו את הווסת החודשית, אך ישנם מספר תסמינים שמעידים על התרחשות האירוע. כאבי ביוץ הם אחד מהתסמינים המופיעים על מאורע זה, כאשר ישנן נשים אשר מרגישות את הכאב בצד של השחלה ממנה משתחררת הביצית. כאבי הביוץ לרוב יהיו חדים ויורגשו באזור הבטן התחתונה.

תסמין נוסף של הביוץ יכול להיות שינוי בהפרשות מהנרתיק. במהלך הביוץ עשויות להופיע הפרשות מרובות יותר. בנוסף, ההפרשות יעשו יותר צמיגיות וצבען יהפוך שקוף.

עוד תסמין המבשר על ההתרחשות הוא רגישות בשדיים או אפילו תחושת כאב קל, המופיעים בשל השינויים ההורמונליים שהגוף עובר בשלב זה של המחזור החודשי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה