כל מה שחשוב לדעת על גרירת רכב



הסבירות שביום מן הימים תדרשו להזמין שירות גרירה לרכבכם גבוהה מאד. הלואי ולא, אבל אם וכאשר – הנה מה שכדאי לדעת
זאב נחמנזון

קרדיט תמונה Shutterstock

סטטיסטיקות לא תמיד מציגות נתונים נעימים, ויש נטייה לא להאמין בהן, אבל דבר אחד אנחנו כבר יודעים. אין דבר כזה "לי זה לא יקרה". כמה שנהיה טובים ואחראים ומודעים – לא הכל תלוי בנו. לדוגמה, גם אם תשמרו על רכבכם בדיוק על פי כל הכללים וההנחיות, תטפלו בו בזמן, תמנעו מנסיעה על מיכל דלק ריק וכמובן תנהגו בזהירות – תמיד יכולה להיות תקלה שתשבית אותו או שחלילה תהיו מעורבים בתאונת דרכים שאינה באשמתכם. כך או כך, במקרה של השבתת רכב ככל הנראה תאלצו להזמין גרר. אם ברשותכם ביטוח מקיף הוא כבר כולל כיסוי שירותי דרך וגרירה, אבל בכל מקרה חשוב להכיר ולהבין ממה בנוי הכיסוי ומה הדרך להפעיל אותו.

איפה הלכתם

הרכב שלכם יכול להתקע במקום הכי לא צפוי: על כביש מהיר, בשולי איזה יישוב נידח, באמצע העליה לחרמון. שירות הגרירה שקיים בביטוח שלכם ומתבסס על הסדר עם חברת גרירה יבצע את פעולת הזמנת הגרר עבורכם. תמיד קיימת האפשרות של הזמנת גרר פרטי אך זו עולה יותר ואינה כלולה בשום הסדר, כך שהיא תצא כולה מכיסכם. הגרר שתזמינו דרך חברת הגרירה שבהסדר, אמור על פי רוב להגיע תוך 4 שעות למקום ממנו אתם מעוניינים לחלץ, ובדרך כלל ההמתנה תארך פחות, אך בכל מקרה זה ייקח זמן ולכן התאזרו בסבלנות. אם רכבכם עומד במקום מסוכן לכם או לנהגים אחרים – פעלו על פי נהלי הבטיחות: לבשו אפוד צהוב במידה ומדובר בכביש מהיר, מקמו את משולש האזהרה מאחורי הרכב, ואם הרכב עומד על נתיב ומסכן אחרים – נסו להביא אותו לשול הכביש הקרוב. ברמת העקרון אינכם חייבים להמתין סמוך לרכב, קל וחומר אם הדבר מסכן אתכם. אם הרכב תקוע בסמוך לביתכם (לצורך עניין קמתם לצאת לעבודה והוא אינו מניע), תמיד תוכלו להמתין בביתכם. אם הוא עומד בשטח עירוני, הכנסו להמתין בבית קפה קרוב, והשארו מוכנים לקריאה בטלפון. נהג הגרר שבדרך אליכם יתקשר טרם ההגעה ויתאם עמכם ציפיות. חלק מפוליסות הביטוח מכילות שירותי דרך וגרירה מקיפים יותר, שירות כזה לדוגמה יכול לכלול נציג מטעם חברת הביטוח, שיגיע למקום בו אתם תקועים עם רכב חלופי, יתן לכם אותו וימתין עם רכבכם התקוע עד הגעת הגרר. העברת המושכות הזו חוסכת מכם טרדות, כאבי ראש וזמן יקר. חשוב מאד שתבדקו מה כלול בשירותי הגרירה בפוליסה שלכם.

ולאן תמשיכו

לאחר שהגרר אסף את רכבכם הוא יוביל אותו ליעד שאתם תגדירו. גרירה נוספת מהיעד הזה כבר עלולה לעלות לכם כסף ולכן חשוב שתדעו לאן אתם רוצים להגיע עם רכבכם. אם הרכב מצריך תיקון במוסך – תוכלו לבקש מנהג הגרר שיוביל אותו למוסך. שימו לב כי כדאי שזה יהיה מוסך הסדר העובד עם חברת הביטוח שלכם. זה יכול להיות כל מוסך הסדר ברחבי הארץ, קרוב למקום מגוריכם או למקום עבודתכם, ובלבד שיהיה נוח לכם לאסוף משם את הרכב לאחר שיתוקן. אם הגרירה מסתיימת לאחר שעות הפעילות במוסך – נהג הגרר יוריד את רכבכם במקום קרוב לפתחו וישאיר את המפתח עבור מנהל המוסך, שיעודכן על כך בהמשך. אם תרצו להעביר את רכבכם לכל מקום אחר – תוכלו לעשות זאת, אך שוב – רק הגרירה הראשונה אינה בתשלום.

לקראת סיום, במידה ויש ברשותכם רכב חשמלי, מגמה ההולכת ותופסת עוד ועוד נתחי שוק בישראל ובעולם – חשוב שתציינו זאת בעת הזמנת הגרר. הרמה של רכב חשמלי מורכבת יותר ולמרות שהעקרון דומה, נדרשים אמצעים אחרים ופתרון מותאם. הודות לרכיבים ולסוללה, רכב חשמלי שוקל הרבה יותר מאותו רכב בגרסת בנזין מסורתי. דגמי הרכב החשמלי השונים והמערכות הרגישות שבתוכו מצריכים גם ידע של נהג הגרר, ולכן אם תקפידו למסור במועד ההזמנה את סוג הרכב – יישלח אליכם איש המקצוע הנכון, וימנע המתנה נוספת ומיותרת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה