כל מה שמומלץ לדעת לפני שבוחרים מסלול לימודים



בחירת מסלול לימודים היא החלטה משמעותית שיכולה לעצב ולהשפיע במידה רבה על עתידם של מקבלי ההחלטה. מהסיבה הזאת, קיימת חשיבות גבוהה להשקיע את כל הזמן והמחשבה לצורך קבלת החלטה מושכלת ונבונה. להלן גורמים חשובים שיש לקחת בחשבון ולחקור לפני קבלת החלטה זו:

קרדיט לתמונות PIXABAY



מי אתם ולמה אתם מתאימים?

יכול להיות שאתם נמצאים במצב בו אין לכם כיוון ולו הבסיסי ביותר לגבי תחום הלימודים – יכול להיות שגם אפשרויות הרחוקות אלו מאלו "מרחק שנות אור" כמו הנדסת חומרים ותואר בתקשורת, מונחים כרגע על השולחן. בכדי שתוכלו לקבל החלטה נבונה יש להבין את תחומי העניין, התשוקות, החוזקות והחולשות שלכם. כדאי גם לתת מקום לנושאים כמו: התחביבים שלכם, הנושאים שבהם אתם מצטיינים, והכישורים שאתם נהנה להשתמש ולמצות. במידת הצורך, כדאי גם לשקול ביצוע של מבחני הערכת קריירה.

מטרות שלכם מהקריירה

הבהירו עם עצמכם את שאיפות הקריירה שלכם. יש לחקור מקצועות ותעשיות שונות המתאימים לתחומי העניין שלכם. זההו את הנתיבים החינוכיים הדרושים כדי להמשיך בקריירות הללו.

ביצוע של חקר שוק

יש לחקור את הביקוש בשוק העבודה למקצועות שונים. תחומים מסוימים עשויים להציע סיכויי עבודה והזדמנויות טובות יותר בהשוואה לאחרים.

תוכן הקורס ותכנית הלימודים

יש לבחון את תכנית הלימודים של הקורסים שאתם שוקלים. בחנו בצורה מעמיקה את הנושאים הנלמדים, מתודולוגיות ההוראה, התנסויות מעשיות, התמחויות וכל התמחות המוצעת.

השם והמוניטין של האוניברסיטה/מכללה

יש לחקור את המוניטין של המוסד החינוכי. כדאי לשקול גורמים כמו הסמכה, מומחיות הפקולטה, הצלחה של בוגרים ומתקנים זמינים.

עלות וסיוע פיננסי

העריכו את עלות שכר הלימוד, הוצאות המחיה וכל סיוע פיננסי פוטנציאלי או מלגות זמינות. יש לשקול את ההחזר על ההשקעה וכמובן, גם פרמטרים כמו חובות שאתם מוכנים לקחת על עצמכם – במידה ואין ברשותכם את כל הסכום הכספי הנדרש לצורך הלימודים.

מיקום וחיי הקמפוס

קחו בחשבון את מיקום המוסד וסביבת הקמפוס. בשלב זה יש לקבוע אם אתם מעדיפים סביבה עירונית, פרברית או כפרית. הערכת פעילויות חוץ לימודיות, מועדונים ושירותי תמיכה זמינים.

אפשרויות התמחות והשמה בעבודה

יש לחקור את הקשרים של המוסד עם תעשיות ואת הרקורד שלו במתן התמחויות, השמה בעבודה ושירותי תמיכה בקריירה. בחירת מוסד הלימודים יכולה להשפיע במידה רבה על טיב ואיכות הלימודים ולהשפיע על העתיד ועל הקריירה העתידית שלכם.

רשתות וקשרי בוגרים

קחו בחשבון את עוצמתה של רשת הבוגרים של המוסד. רשת איתנה יכולה לספק קשרים בעלי ערך להתמחות, הזדמנויות עבודה וחונכות – ולכן, אם אתם נמצאים בשלב של בחירת מוסד הלימודים, קחו בחשבון גם את הפרמטר הזה, אומנם הוא לא הפרמטר המרכזי אשר עתיד להשפיע על ההחלטה אבל גם לפרמטר זה יכולה להיות משמעות.

נסיבות אישיות

כדאי לשקול את הנסיבות האישיות, התחייבות ואורח חיים, כגון אחריות משפחתית, בריאות וכל התחייבויות שעלולות להשפיע על יכולתך להמשיך בקורס מסוים או ללמוד במוסד מסוים. יש מוסדות לימודים אשר מציעים מסלולים גמישים יותר, אשר יכולים להתאים גם לאנשים עם מחויבויות משמעותיות בחיים.

מחשבות על העתיד הקרוב והרחוק יותר

מומלץ לבדוק את הפוטנציאל להשכלה נוספת או התמחות לאחר סיום הלימודים או התואר הנוכחי. כדאי לבחון בצורה מעמיקה את המסלולים השונים אשר יאפשרו לכם לקדם קריירה באותו תחום לימוד בו בחרתם.

לסיכום, דגש על כל הפרמטרים הללו יאפשר לקבל החלטה מושכלת ונבונה. ומכיוון שמדובר בהחלטה חשובה, כדאי להשקיע ולשים דגש על כל פרט שכזה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה