כל מה שצריך לדעת על אפיה



לא מעט אנשים מעוניינים לאפות עוגות, חלות, לחם טרי, פיצה, עוגיות טעימות ועוד. אותם אנשים תוהים כיצד עליהם להתחיל במלאכת האפייה והאם מדובר על דבר מורכב שאולי כלל איננו מתאים להם. חשוב לדעת כי תחום האפייה יכול להתאים לכל אחד. לא חייבים להיות קונדיטורים מקצועיים בכדי לאפות. כמובן שכל אדם יכול להתנסות באפייה בהתאם לכמה הוא מתחיל בתחום או מתקדם, אך אין ספק שניתן למצוא כיום מגוון רחב של מתכונים ברשת האינטרנט לעוגות, עוגיות, חלות ועוד, אשר בהחלט רלוונטיים גם לאנשים אשר לא מנוסים בתחום האפייה. על כן, אם אתם מאוד רוצים לאפות, ראשית כל, חשוב שתדעו שאתם יכולים. שנית, חשוב מאוד שתדעו כיצד להתחיל לאפות בצורה נכונה, איזה ציוד אתם צריכים למטבח שלכם, איזה מתכונים אתם יכולים לנסות אם אתם רק מתחילים בתחום ואיזה מתכונים כדאי שתשאירו לשלב מתקדם יותר. את כל המידע המדובר תוכלו לקבל במאמר הבא.

קרדיט תמונה: FREEPIK

לא לפחד משמרים

ישנם לא מעט אנשים אשר נרתעים מהעיסוק בשמרים ומסתפקים בלרכוש בצק עלים עבור מאפים שונים. חשוב מאוד לדעת כי עבודה עם שמרים יכולה להיות מאוד פשוטה כאשר יודעים את הכללים הבסיסיים. חשוב מאוד לוודא כי השמרים טריים. בכדי לבדוק זאת ניתן להניח את השמרים בקערה עם כפית סוכר וכוס מים. אם השמרים טריים התמיסה תבעבע במרקם של הקצפת קפה הפוך, אך אם השמרים אינם טריים לא תהיה כלל תמיסה. אם אתם לא בקיאים בתחום האפייה, כדאי מאוד שתשתמשו דווקא בשמרים יבשים שכן הם מחזיקים מעמד לאורך זמן. אם אתם בכל זאת חוששים מאפייה עם שמרים ואתם רוצים לאפות עוגות, כדאי שתבחרו להתחיל דווקא עם עוגות בחושות. עוגות מעין אלה יכולות להיות טעימות ביותר ובד בבד הן קלות להכנה. מדובר על עוגות טעימות מאוד.

מה צריך לדעת על עוגות בחושות?

עוגות בחושות מהוות עוגות מצוינות למתחילים בתחום האפייה. ישנן לא מעט עוגות אשר לא דורשות מעבר לערבוב כל המצרכים הנדרשים לצורך הכנת העוגה בקערה ייעודית. תוכלו למצוא כיום מגוון מתכונים לעוגות בחושות קלות להכנה וטעימות ביותר. כך לדוגמא: אם אתם מחפשים מתכון של עוגת שוקולד פרווה שיהווה קינוח מושלם אחרי ארוחה בשרית או לשבת, חשוב שתדעו שאתם יכולים למצוא ברשת מתכונים מצוינים המבוססים על ערבוב כל המצרכים בתוך קערה והכנסתם לתבנית שהולכת ישירות לתנור. כמובן שעדיין חשוב ביותר לעקוב אחר ההוראות ולהכין את העוגה שלב אחר שלב. לא פעם יש צורך להפריד בין ערבוב החומרים היבשים לחומרים הרטובים, להפריד חלמון מחלבון בביצים ועוד. אם אתם מחפשים מתכונים לעוגות קלות להכנה המתאימות למצב ההתחלתי שלכם בתחום האפייה, בחרו מראש באתר המציע מתכונים קלים לעוגות בחושות, אך בד בבד, מתכונים שנוסו על ידי אנשים אחרים שדיווחו כי התוצר היה מושלם.

ומה לגבי עוגיות?

גם עוגיות יכולות להיות מאוד פשוטות להכנה. אם נמאס לכם כבר לרכוש עוגיות קנויות ובא לכם עוגיות עם טעם ביתי כגון: עוגיות חמאה טעימות ואיכותיות, חשוב שפשוט תחפשו מתכונים של עוגיות קלות להכנה ובד בבד, טעימות מאוד. כיום ניתן למצוא ברשת מגוון אתרים המציעים מתכוני עוגיות. אם בעבר הייתם צריכים לרכוש ספר מתכונים בכדי להנות ממתכון איכותי, הרי שכיום כבר אין צורך בספרי מתכונים וכל מה שצריך לעשות זה למצוא אתר שידוע כי מעלה מתכונים איכותיים לעוגיות וגם קלי הכנה. כדאי לקבל המלצות על אתר שכזה, בכדי שאכן העוגיות שאתם רוצים להכין יצאו טעימות וטובות. ההמלצות צריכות להיות של אנשים שניסו את המתכונים ויכולים להעיד הן על תהליך ההכנה והמורכבות שלו והן על התוצאה הסופית שיצאה.

רכישת ציוד אפייה

בכדי לאפות בצורה הטובה, הקלה והנוחה ביותר, חשוב מאוד שתרכשו לעצמכם ציוד אפייה. כמובן שאין צורך בציוד אפייה של קונדיטורים מומחים בתחום. ראשית כל, כדאי מאוד שתשקיעו ותרכשו מיקסר אשר יכול לסייע לכם לעבד כל בצק ותערובת. בין אם מדובר על תערובת הרלוונטית עבור עוגה, בין אם מדובר על בצק הרלוונטי עבור פיצה, חלות ובין אם מדובר על בצק מכל סוג אחר. כל שתדרשו לעשות זה לבחור את הראש המתאים למיקסר בהתאם למה שאתם מכינים בו ותשימו בו את חומרי הגלם וזאת בהתאם למתכון.

מעבר לכך, ציוד נוסף שיכול להיות מאוד יעיל עבורכם הוא כוסות מדידה שיאפשרו לכם לדעת מהי הכמות של כל דבר שנדרש עבור המתכון וכמובן משקל דיגיטלי למטבח אשר יסייע לכם לשקול בצורה הטובה ביותר כל מוצר הנדרש למתכון באופן מדויק. לא פעם אפייה מתבססת על דיוק, שלא כמו בבישול, אשר לא פעם ניתן לאלתר מתכון וכן את כמויות התבלינים שבו, הרי שבכדי שהתוצר באפייה יהיה טוב, יש לדייק מבחינת חומרי הגלם ועל כן, חשוב מאוד לרכוש גם משקל דיגיטלי למטבח.

כמובן שניתן לרכוש ציוד נוסף שיכול לאפשר לכם לעבוד בצורה נוחה יותר בתהליך האפייה לרבות שפכטל לחיתוך בצק, תבניות פאי, תבניות לעוגה, קערות ערבוב, כפות סיליקון, מערוכים, שקיות זילוף, ניירות אפייה ועוד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה