כל מה שצריך לדעת על הבראה פיננסית – בעזרת מימון חוץ בנקאי



עוברים תהליך פשיטת רגל? יש לכם תיק בהוצאה לפועל? במקרים אלה אתם מחפשים כל דרך אפשרית כדי לצאת מהחובות ולראות ולו מעט מן האור. אחד הפתרונות שבוחנים לא מעטים הוא לקחת משכנתא חוץ בנקאית כדי לכסות חלק מהחובות ולפתוח בחיים חדשים. אבל זה לא תמיד פשוט, שכן פושטי רגל נתקלים בסירוב מהבנק פעם אחר פעם כאשר הם באים לבקש משכנתא.

קרדיו תמונה - יח"צ

הבראה פיננסית – מה זה אומר?

מרטין בוקסדורף הוא יועץ מקצועי אשר מכיר את מקרי פשיטות הרגל מקרוב. במשך 10 שנים ברציפות הוא עוזר לפושטי רגל ולאנשים שנקלעו לבעיות כלכליות לקבל משכנתא לכיסוי החובות כדי לסייע להם להשתקם. תהליך זה נקרא "הבראה פיננסית", כלומר המטרה היא לקחת משכנתא חוץ בנקאית לתקופה קצרה עד כמה שאפשר.

מעבר לכך, לפי מרטין, אם נבצע השוואה למדינות כמו ארצות הברית, נגלה כי אנשים בדרך כלל אינם מגיעים למצבים של פשיטות רגל או חדלות פירעון. כדי להיפטר מהחובות הם משעבדים את הנכס וכך נפטרים מכל מה שהם חייבים לרשויות המס.

אילו דברים חשוב לברר כאשר באים לעסוק בהבראה פיננסית?

אם אנחנו רוצים לבצע הבראה פיננסית לעסק או לאדם פרטי, חשוב לברר את הדברים הבאים:

1. האם קיימת אפשרות לקחת משכנתא לתקופה קצרה?

מרבית האנשים מניחים שאם מדובר בלקיחת משכנתא לתקופה קצרה, אז כל אחד יכול לקחת אותה. "מה הבעיה, הרי אני יכול לשעבד את הבית שלי שעולה 1.5 מיליון שקלים". ובכן, זה לא מדויק. בדומה לבנקים, גם החברות החוץ בנקאיות רוצות לוודא שאתם יכולים להחזיר את הכסף, והן דורשות מלוקחי המשכנתא להוכיח את זה.

2. האם מתאים לכם לקחת משכנתא עכשיו?

אולי המצב הכלכלי שלכם עכשיו אינו מזהיר, אבל האם זה מהלך נכון לקחת משכנתא? חשוב לבצע את כל החישובים ההכרחיים כדי לראות אם לא תיכנסו לבור כלכלי עמוק אפילו יותר לאחר שתקחו את המשכנתא. אם, לדוגמה, יש אדם שהוטלו עליו הגבלות חמורות, למרטין יש שיטות לחשב את כדאיות לקיחת ההלוואה. כך תוכלו לראות שייתכן אולי שלא כדאי לכם לקחת אותה עכשיו, אך בעוד 3 או 4 שנים זה יהיה רלוונטי יותר.

3. האם אתם מסוגלים להחזיר את המשכנתא?

אחת השאלות המשמעותיות ביותר שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם בסופו של דבר תוכלו להחזיר את המשכנתא במלואה? או במילים אחרות, האם את אותה המשכנתא שאתם לוקחים עכשיו, הייתם יכולים להחזיר גם לאחד הבנקים ולא רק לחברה חוץ בנקאית? חשוב להבין שגם אם חברה חוץ בנקאית הולכת לקראתכם יותר והיא נוקשה קצת פחות מהבנק, זה עדיין לא אומר שאתם יכולים לקחת משכנתא ללא הבחנה.

רוצים דוגמאות במספרים? בבקשה

כדי להבהיר שוב את הדברים, משכנתא חוץ בנקאית אכן יכולה לפתור את הבעיה, אבל לא בכל מצב. לדוגמה, אם מגיע אדם ומבקש משכנתא של 800 אלף שקלים, אין הרבה סיכויים שהוא יחזיר אותה במלואה.

כך, למשל, קרה שפנה למרטין אדם שביקש משכנתא בגובה של 300 אלף שקלים על מנת לסגור חובות. הוא סיפר שיש לו בית שעלה 1.9 מיליון שקלים ועוד משכנתא שלקח מאחד הבנקים בגובה של 1.2 מיליון שקלים. לאחר חישוב מהיר התברר שהאדם יצטרך למחזר משכנתא לבנת בגובה של 1.5 מיליון שקלים כעבור שנה או שנתיים, ועל כן מרטין המליץ לאותו אדם לא לקחת עוד משכנתא שהוא בבירור לא יוכל להחזיר, אלא לחפש פתרון מימון אחר. אותו אדם טרק בכעס את הטלפון ואחרי זמן מה התקשר שוב כדי להודיע שגוף אחר העניק לו משכנתא חוץ בנקאית. למרות זאת, בעיה עדיין נותרה בעינה – אין לו איך להחזיר את הכסף שלווה.

מכאן אנחנו לומדים שכל לקיחה של משכנתא צריכה להיעשות בחכמה. מרטין בוקסדורף הוא האיש שלכם במצב זה, והוא יבחן אם כדאי לכם לקחת משכנתא חוץ בנקאית או לחפש פתרון אחר.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או [email protected]

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה