כל מה שצריך לדעת על התקנת פרקטים



פרקט הוא למעשה ריצוף מעץ חלק, בדרך כלל הפרקטים מתאפיינים בשילוב של אריחי עץ אחד בשני במבנה המזכיר פסיפס. מקורה של שיטת הריצוף בפרקט טמונה עוד במאה ה-17 אך רק בעשרות השנים האחרונות שיטת הריצוף בפרקט התחילה להיות נפוצה בבתים פרטיים רבים. אמנם מקור שיטת הריצוף הינו בעץ אך היום המושג כולל בתוכו שיטות חיפוי נוספות, בעיקר כאלו המחקים עץ

depositphotos

סוגים שונים של פרקטים

במידה ואתם מעוניינים להתקין פרקט, השלב הראשון בתהליך יהיה להחליט איזה סוג של פרקט תתקינו בביתכם. ניתן להשתמש בכמה סוגי עץ לריצוף בשיטה זו כאשר היתרונות שבשימוש בעץ הינם שהם מעניקים לרגליים היחפות משטח נעים וחמים יותר מהרצפה הרגילה. עץ מלא גושני נחשב לאחד מהחומרים היוקרתיים יותר מבין כלל האפשרויות אך הוא רגיש יחסית לשחיקה וללכלוכים. עץ שכבתי הינו ריצוף שמזכיר את העץ מלא גושני אך מתחת לשכבת העץ העליונה והדקה ישנה שכבה סיבית דחוסה. מדובר למעשה בפתרון שמזכיר מאוד את העץ מלא גושני אך הוא מאפשר להתקין את הפרקט בעלות נמוכה יותר אך גם הוא סובל משחיקה מהירה.

פרקט למינציה הינו פרקט סינתטי שלרוב מתבסס על HDF עם ציפוי סינתטי שמקנה לו מראה של עץ טבעי. פתרון זה הינו זול יחסית אך ישנם פתרונות סינתטיים לחלוטין שזולים עוד יותר אך יש לציין כי כאשר מדובר במוצרים אלו, בדרך כלל אלו לא יראו כדבר האמתי כלל.

מאיפה מזמינים התקנת פרקט\ פרקט להתקנה?

מומלץ לבצע התקנת פרקטים בטופ שיפוצים, פורטל שיאפשר לכם לקבל כמה הצעות מחיר שונות ממתקיני פרקטים מומלצים באזורכם לצורך ביצוע השוואה מהירה, חכמה וללא שום התחייבות.

שיטות להתקנת פרקטים

את הפרקט ניתן להתקין בכמה שיטות שונות ובין אם אתם מעוניינים להתקין את הפרקט בעצמכם או על ידי בעל מקצוע, תצטרכו לבחור את שיטת התקנת הפרקט בחדרים בהם אתם מעוניינים מפני שיש לדבר השלכות על העמידות של הפרקט. יש לציין בנוסף כי לא כל משטח או פרקט מאפשר לבחור בכל אחד מסוגי ההתקנות.

הדבקת פרקט

בשיטה זו מדביקים את לוחות העץ אחד לשני על גבי הריצוף בבית. מדובר בפתרון התקנת פרקט זול יחסית ומהיר. החיסרון של השיטה הזו היא שהוא מקנה לפרקט עמידות נמוכה לרטיבות ובנוסף המרצפות סובלות מנזק בלתי הפיך ובמקרה שתרצו להסיר את הפרקט, תצטרכו לבצע פעולות נוספות.

שיטה צפה

במידה ובחרתם להתקין פרקט למינציה, תוכלו להשתמש בשיטה הצפה. טכניקת התקנת הפרקט מזכירה חיבור של חלקי פאזל גדול על פני המשטח.

מסמור פרקט

במידה ואתם מעוניינים להתקין את הפרקט על גבי רצפת עץ, תוכלו למסמר את הריצוף החדש על גבי הרצפה אך יש לציין ששיטה זו מתאימה להתקנת פרקט מעץ מלא בלבד.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה