כל מה שצריך לדעת על טיול מאורגן למרוקו



מרוקו היא אחד היעדים המוצלחים ביותר לטיול, ובמיוחד אם הטיול מאורגן על-ידי חברה מנוסה שמכירה היטב את המדינה הצפון אפריקאית המיוחדת. יש מספר סיבות לכך שכדאי להעדיף טיול מאורגן למרוקו גם אם אנחנו חיים בעידן שבו מידע רב נגיש לכולנו וקל יחסית לתכנן טיולים לכל מקום – וכדאי להיות מודעים אליהן. בנוסף כדאי לדעת איך לבחור נכון את הטיול המאורגן המתגמל ביותר

יחצ

למה כדאי להעדיף טיולים מאורגנים למרוקו?

ראשית, מרוקו היא מדינה שמשתרעת על שטח גדול, ובהתאם נדרשות לא מעט נסיעות כדי להגיע לכל האטרקציות המרכזיות – קזבלנקה, רבאט, פס, מרקש, וארזאזאת, קניון הדאדס ועוד. שנית, המידע שאפשר למצוא באינטרנט או במקורות אחרים הוא לא תחליף להיכרות אישית עם השטח, המלונות וכלל נותני השירות במרוקו. בנוסף, העלויות של טיול מאורגן למרוקו נמוכות יותר מאשר בטיול פרטי, בגלל ההנחות המשמעותיות שניתנות לקבוצות וכמובן שגם בזכות הידע והקשרים של חברות התיירות.

האם יש צורך בוויזה למרוקו כשמגיעים בקבוצה?

כן. כל כניסה למדינה שישראלים רבים הגיעו ממנה ויש לה השפעה של ממש על התרבות בארץ מחייבת אישור. ישנה ויזה אישית וישנה ויזה קבוצתית, שבאופן טבעי היא זו המתאימה כשמבקרים במדינה במסגרת טיול מאורגן למרוקו.

איך לבחור טיול מאורגן למרוקו?

המטרה היא כמובן לבקר בכל המקומות המעניינים בכל הערים המגוונות והמרשימות מאוד של מרוקו. כך למשל ברבאט אי אפשר לפספס את מתחם ארמון המלך, את המלאח היהודי ואת המאוזוליאום. במרקש כדאי מאוד שהטיול יכלול הגעה לארמון באהיה, גני מנרה, המלאח היהודי, הבזאר הגדול והקוטוביה. עוד המלצה היא לצאת מ"העיר האדומה" כפי שמכונה מרקש אל עמק האוריקה.

מרכיבים נוספים שכדאי לוודא שהם חלק מאותו טיול מאורגן למרוקו שבחרתם לרכוש הם סיור ברכבי שטח בדיונות של ארפוד, טיול ג'יפים באטלס הגבוה ועוד.

מרכיבים חשובים נוספים

אחרי שבדקתם שהטיול המאורגן כולל תוכנית גדושה שלא מפספסת אף אטרקציה מתוך כל האפשרויות שמציעה מרוקו, כדאי לבדוק עוד מספר מרכיבים.

כך למשל בגלל שאין טיסות ישירות למרוקו מדובר בסעיף משמעותי. טיסות לא נוחות או עצירות ביניים ממושכות עלולות לגזול זמן יקר מתוך הטיול וגם לגרום לכם להגיע עייפים למרוקו. רמת בתי המלון חשובה כמובן גם כן, ועוד המלצה היא לברר מה התוכניות בשעות הערב ואם הבילויים נכללים בעלות הטיול או מחייבים תשלום בנפרד. בלי קשר לסוגיית המחיר, בילויים מסורתיים יספקו לכם נחת רבה.

הסעיף האחרון הוא איכות המדריך. הדרך הטובה ביותר להתרשם מהאישיות שלו ומהחיבור שלו למטיילים היא באמצעות המלצות של מי שכבר יצאו איתו לחו"ל ובמיוחד כמובן טיילו איתו בקזבלנקה, מרקש, פס, טנג'יר וכו'. ליכולות של המדריך יש השפעה רבה מאוד על ההנאה שלכם מהטיול המאורגן ולכן לא כדאי לוותר על קבלת המלצות אמינות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה