כל מה שצריך לדעת על מכירת רכב לפירוק



הרכב שלך יצא מכלל שימוש ויש לך רצון לעשות עליו כסף עבור החלפים שבו? בדיוק לצורך זה נועד שירות מכירת הרכב לפירוק, ומדובר על אחד השירותים שאנשים פחות מכירים, עד לרגע בו הם זקוקים לו מיד. מדוע אנשים זקוקים לו בדחיפות? כי הרכב נתקע שוב במקום לא נוח ואין לכם כל כוונה לשלוח אותו לעוד תיקון, כי הרכב טוטאל לוס, כי הוא הפסיק לפעול ומהווה מפגע בחניה או שהעירייה כבר נתנה אזהרה לסלק את הרכב כי הוא מהווה מטרד ברחוב. אז איך מוכרים את הרכב לפירוק על הצד הטוב ביותר? כדאי להמשיך לקרוא.

קרדיט תמונה: freepik

איזה רכבים קונים היום לפירוק?

אנשים לא יודעים זאת עד שהם מגלים את שוק הרכבים לפירוק כשהם מוכרים את הרכב שלהם לראשונה, אך מדובר על שוק ענק שמגלגל תחת ידיו המוני רכבים בכל שנה. לא מדובר רק על רכבים ישנים שכבר לא משתלם יותר להחזיק, מדובר על כל רכב שיצא מכלל שימוש ויש לו חלפים בהם ניתן עוד לעשות שימוש במסגרת של מוסכים, להם מוכרים הסוחרים את החלקים שלהם.

כיום מי שרוכשים רכבים לפירוק יקנו כמעט כל רכב שיצא מכלל שימוש – החל מרכבים שעברו תאונות ולא ניתן יותר לעשות בהם שימוש אך נותרו בהם חלקי חילוף טובים ועד לרכבים שהפסיקו לעבוד מפאת גילם. הרוכשים יקנו רכבים שכבר לא משתלם יותר להחזיק בהם אך הם עדיין עובדים ורכבים שכבר עומדים חודשים ואף שנים רבות ללא כל שימוש.

מתי הפירוק משתלם?

לעיתים אין כלל שאלה לגבי כדאיות העסקה, למשל במקרים בהם הרכב עומד זמן רב ומהווה מפגע, או כאשר הוא עבר תאונת טוטאל לוס. במקרים כאלו המכירה יכולה להשתלם כמעט בכל סוג של עסקה, שכן הרכב כלל אינו נמצא בשימוש ובמקרים מסוימים הוא אף גורם לצבירת חובות ותשלומים מיותרים. אז מתי עולה שאלת הכדאיות? בעיקר כאשר מדובר על רכב בו נעשה שימוש.

הדוגמה הטובה ביותר תהיה לרכב ישן ואהוב במיוחד, כזה שיש אליו קשר סנטימנטלי. אותו רכב יכול לשרת את המשפחה שנים רבות ואף לעבור בין בני משפחה כאשר חלק יבחרו לעבור לרכבים חדשים יותר. עם זאת, בשלב מסוים הרכב יכול לגרור עליות רבות כיוון שהוא ישן ודורש תיקונים רבים, בשלב מסוים התיקונים פחות ופחות משתלמים ועל אף הקשר הסנטימנטלי לרכב – יש רצון למכור אותו. יש שיצליחו למכור את הרכב לגורם שלישי במחיר משתלם, אך לעיתים קרובות יהיה קל בהרבה פשוט למכור את הרכב לפירוק. כדאי לדעת גם שככל שהרכב ותיק וייחודי יותר, כך בסבירות גבוהה שהחלפים שלו יהיו מבוקשים יותר ונושא זה ניתן לבדיקה ברשת האינטרנט.

צעדים במכירת הרכב לפירוק

הצעד הראשון במכירת הרכב לפירוק ועוד לפני ההתקשרות עם רוכש הרכב לפירוק הנו פנייה למשרד הרישוי לביטול רישיון הרכב. לאחר ההליך הזה אין להזיז את הרכב. כדאי לדעת שניתן לקבל עבור אגרת הרישוי שכבר שולמה מראש החזרים כספיים.

השלב הבא יהיה יצירת קשר עם חברה שמספקת שירות של רכישת רכבים לפירוק. מומלץ בשלב הזה לקבל המלצות ממכרים, לקרוא המלצות אותנטיות באינטרנט וביקורות בדף העסק בגוגל. כמו כן, יש לבחון את הצעת המחיר ולהשוות אותה למידע שניתן להשיג היום ברשת אודות הצעות מחיר בתחום זה. רצוי כמובן לעבוד מול חברה אמינה, ותיקה וכזו שגם מבצעת את הגרירה של הרכב בעצמה ללא עלות נוספת.

מידע שכדאי לדעת לפני המכירה

רוצים להתקשר עם חברה לפירוק? קודם בדקו שאין על הרכב צווי עיקול שכן לא ניתן למכור רכב במצב כזה. חברת הפירוק לא תוכל לבצע את הבדיקה בעצמה, לכן זוהי אחריות בעל הרכב לעשות זאת ואם הוא מוכר רכב עם צו עיקול והדבר יתגלה בהמשך, העלויות של הנזקים עבור העיקול יהיו על המוכר והן יכולות להיות גבוהות. כדאי לדעת – הרכבים לא נמכרים רק עבור החלפים שלהם והם בטח לא נמכרים כדי להימכר למישהו אחר ברווח, לעיתים קרובות הרכבים נקנים עבור ברזל וגם זו עסקה משתלמת לקונה. רוצה לשמוע עוד על מכירת רכבים ישנים לפירוק באשקלון והסביבה? כדאי לדבר עם המומחים בתחום עכשיו!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה