כל מה שצריך לדעת על קרקע חקלאית



קרקע חקלאית על הנייר היא קרקע המיועדת לשימוש חקלאי בלבד, מכאן נגזר שמה. במציאות הזאת, השווי של הקרקעות החקלאיות הינו נמוך לעומת קרקעות המיועדות לבנייה. מדובר על הזדמנות פז עבור משקיעים לרכוש קרקע במחיר משתלם וכדאי במיוחד. כאשר הרציונל שעומד מאחורי הרכישה הוא לנסות להפשיר את הקרקע החקלאית בשלב כזה או אחר. עם הפשרת הקרקע החקלאית לבנייה, השווי שלה באופן טבעי גדל במאות אחוזים. זוהי עסקה משתלמת במיוחד, כזאת שמשקיעים רבים חולמים ליישם אותה הלכה למעשה. אם הגעתם עד כאן נסביר לכם בדיוק כיצד מתבצעת העסקה הספציפית הזאת. יש המון דברים שחובה לדעת על קרקע חקלאית לפני שרוכשים אותה.

קרדיט תמונה: FREEPIK

בדיקת המיקום של הקרקע

אם הינכם רוכשים קרקע חקלאית עליכם לבחון היטב את המיקום שלה והאטרקטיביות שלו. זה נכון שכל עוד הקרקע מיועדת לחקלאות, המיקום שלה לא אמור להיות קריטי מבחינתכם. אך מי שירצה להפשיר את הקרקע ירצה לקחת את העניין הזה בחשבון. השאיפה תהיה לרכוש קרקע במיקום טוב, כזה שירצו להתגורר בו  בעתיד. כיום ניתן למצוא קרקעות חקלאיות באזורים שונים בארץ, חלקם אזורים מבוקשים במיוחד. חשוב שתעשו את הבדיקה המקדימה הזאת לפני שתבצעו את העסקה ותשלמו על הקרקע כסף. גוש 3865 הפך להיות פופולארי בעיקר בגלל המיקום המושלם שלו. מדובר על קרקע חקלאית שנמצאת באזור גדרה, מקום שהמון אנשים רוצים להתגורר בו.

בחינת סיכויי ההפשרה

לכל קרקע יש את הסיפור שלה, עליכם להבין כי כל מקרה אמור להישקל לגופו מבחינתכם. סיכויי ההפשרה של הקרקע משתנים בהתאם לקרקע שאותה תרכשו. תבחנו היטב את סיכויי ההפשרה עוד לפני שתרכשו את הקרקע עצמה. הסיכויים משתנים בין הקרקעות השונות, לכל אחת מהן יש סיכוי שונה לחלוטין. אל תכניסו את עצמכם לסיטואציה בה תרכשו קרקע שסיכויי ההפשרה שלה אפסיים ולא קיימים. הרי כל משקיע מבין כי כדי להפשיר את הקרקע חייב להיות סיכוי ראלי לעשות זאת. לא כל קרקע חקלאית אפשר להפשיר, עליכם לקחת זאת בחשבון. ישנן קרקעות חקלאיות שיישארו בסטטוס הזה גם בעוד כמה עשרות שנים.

אופן התשלום על הקרקע

חשוב לזכור כי בעת רכישת קרקע חקלאית, הרווח (אם וכאשר) יגיע רק בעוד כמה שנים טובות. מה שאומר שיהיה עליכם להתאזר בסבלנות, כך לא תמצאו את עצמכם מפסידים כסף. הבעיה של המון משקיעים היא שהם לוקחים הלוואה כדי לשלם על רכישת הקרקע. במציאות כזאת היכולת לחסל את ההלוואה תגיע רק כאשר תמכרו את הקרקע בעתיד הרחוק. מהסיבה הזאת אנו מציעים לכל מי שיכול לשלם על הקרקע מהכסף הנזיל שעומד לרשותו. לפיכך לא תמצאו את עצמכם במציאות שבה התשלומים חונקים אתכם ומכבידים עליכם. יש כאלה שמספרים כי רק התשלומים הם אלה שגרמו להם לוותר על העסקה מראש.

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה