כל מה שרציתם לדעת על מדרסים



בוודאי תופתעו לשמוע כי אנשים רבים זקוקים ונעזרים במדרסים. אך האם שאלתם את עצמכם מה הם מדרסים וכיצד הם מסייעים לנו להגן על כפות הרגליים שלנו? במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על מדרסים.

קרדיט תמונה PIXABAY

מה הם מדרסים?

ההגדרה המקצועית של מדרסים היא רפידות מיוחדות הממוקמות בתוך הנעליים שמטרתן היא לסייע בהפחתה של העומסים הרבים שיש על כפות הרגליים שלנו לצד סיוע בבלימת זעזועים על מנת למנוע פגיעה באזורים מסוימים בכף הרגל. לעתים זה נראה לנו מובן מאליו שכפות הרגליים שלנו נושאות אותנו ממקום למקום, אך מופעל עליהן לחץ רב, שכן הן נושאות את כל משקל גופנו. ברוב הנעליים ישנן רפידה פנימית, אך מכיוון שרוב הנעליים מיועדות להתאים למגוון רחב של אנשים וצורות כפות רגליים הן אינן מותאמות לכף הרגל שלנו באופן אישי, ולכן היא לא תמיד מספיקה על מנת למנוע ליקויים אורטופדיים. בנוסף לכך, שתי כפות הרגליים שלנו שונות זו מזו ולכן גם בעלות צרכים שונים. מדרסים זו הדרך שלנו להגן על כף הרגל שלנו באופן אופטימלי, מכיוון שהם מותאמים לכפות הרגליים שלנו באופן אישי.

מדרסים – כיצד הם מגנים על כפות הרגליים שלנו?

כפי שציינו מעלה, כפות הרגליים שלנו נושאות את כל כובד המשקל שלנו במשך כל שעות היום, במיוחד כאשר מדובר באנשים שבמסגרת עבודתם או באופן כללי מבלים זמן רב בעמידה, כמו כן גם כאשר מדובר באנשים שמרבים בפעילות גופנית כמו ריצה או קפיצה. מדרסים המותאמים באופן אישי לכפות הרגליים מאזנים את המשקל המופעל על כפות הרגליים שלנו במצבים כמו הליכה, עמידה, ריצה או קפיצה ומהווים בולמי זעזועים וזאת על מנת למנוע מצבים בהם אזורים מסוימים בכף הרגל סופגים זעזועים באופן תדיר. בנוסף לכך, מדרסים מספקים תמיכה מירבית לכף הרגל; במיוחד כאשר מדובר באנשים בעלי ליקויים מבניים בכף רגלם כמו פלטפוס, עצם בולטת וכד'.

מדרסים – מי זקוק להם?

בסופו של דבר, מדרסים מומלצים לכל אחד שרוצה להגן על כפות רגליו באופן הטוב ביותר ולמנוע בעיות עתידיות. עם זאת, אם אתם סובלים מאחת או יותר מן הבעיות המצוינות מטה מומלץ להשתמש במדרסים:

  • אנשים הסובלים מכאבים ברגליים בשל בעיות מבניות או תפקודיות בכפות רגלם
  • אנשים בעלי מבנה שונה של כפות רגליים מן הנורמה כמו פלטפוס, קשת גבוהה וכד'
  • אנשים החשים עייפות וחוסר נוחות בכפות הרגליים באופן תדיר ולכן זקוקים לבלימת זעזועים משמעותית על מנת להפחית כאבים.

כיצד מתאימים מדרסים?

התאמה של מדרסים לכפות הרגליים יכולה להתבצע על ידי שתי אפשרויות:

  1. ביצוע של הליכה וריצה על הליכון מיוחד בעל חיישנים המזהים את מידת הלחץ שמפעיל כל אזור בכף הרגל וכן זיהוי של ליקויים מבניים בכף הרגל.
  2. הטבעה של כפות הרגליים על משטח פולימורי מיוחד וייצור של מדרסים על פי הטבעה זו
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה