כל מה שרציתם לדעת על שמאי מקרקעין



ניתן לומר ללא צל של ספק כי קנייה או לחילופין מכירה של דירה היא למעשה אחד מהתהליכים היותר משמעותיים שתעשו במהלך שנות חייכם שכן, בין אם מדובר על קנייה ובין אם מדובר על מכירה, ייתכן כי תראו לדעת שתג המחיר שלה אכן הגיוני ותואם. במאמר הבא, נרד לעומק הקורה ונסביר לכם מהו תפקידו העיקרי של שמאי מקרקעין, מה השירותים השונים אותם הוא מספק וכיצד תוכלו לוודא כי אתם אכן מבצעים את הבחירה האידיאלית ביותר עבורכם, כזו שתתלווה במענה מקיף ומלא של כלל הצרכים האישיים שלכם.

קרדיט תמונה: FREEPIK

תפקידו העיקרי של שמאי המקרקעין

תפקידו העיקרי של שמאי המקרקעין הוא למעשה לבצע הערכת שווי נכס בהתאם למצב הקיים אליו נתון הנכס הייעודי. במילים אחרות - במידה ואתם מעוניינים ברכישה של בית מסוים בעלות כספית מסוימת, הרי שאתם רשאים לפנות לשירותיו של שמאי מקרקעין. על כן, מדובר למעשה על איש מקצוע שיגיע ישירות אל הנכס הייעודי, במטרה להעריך מקרוב את שווי הנכס ולמעשה להעניק לכם את האפשרות להבין האם דרישת המחיר היא אכן ריאלית ביחס למצב הקיים. בסוף ביקורו של איש המקצוע בנכס, יעניק לכם השמאי דוח מפורט המציג את כלל הנתונים השונים שהובילו אותו לקביעת המחיר הסופי של הנכס. יחד עם האמור, חשוב לציין כי מדובר על דוח המתלווה אל תוקף משפטי וכמובן, מדובר על כלי שניתן להשתמש בו לצורכי משא ומתן מול מוכר הנכס.

מתי ישנו צורך בשירותיו של שמאי מקרקעין?

ישנם מספר מצבים עיקריים בהם השירותים של שמאי המקרקעין הופכים להיות נחוצים, בין היתר תוכלו לפגוש ב:
• הערכת שווי נכס - כאמור, ייתכן ותצטרכו לפנות לשירותיו של שמאי מקרקעין במקרים בעת בה אתם מעוניינים ברכישה או מכירה של דירה. כאשר מדובר על מכירה של דירה, הרי שתצטרכו להיעזר בשירותיו של השמאי על מנת להבין האם המחיר אותו אתם דורשים אכן ריאלי בהתאם לשוק. במקרים בהם מדובר על הערכת שווי נכס, הרי ששמאי המקרקעין ידע להעריך את סכום הקנייה המדויק ביותר עבור הנכס הייעודי עליו שמתם עין.
• שמאי משכנתאות -  במידה ואתם מעוניינים בלקיחת משכנתא טרם רכישת הנכס, הבנק יעניק לכם להיעזר בשירותיהם של שמאים מטעמם, שמאים שתפקידם העיקרי הינו להעריך את שווי הנכס במטרה להבין את גובה המשכנתא לה אתם זכאים.

כיצד לבחור שמאי מקרקעין בצורה הנכונה?

בראש ובראשונה חשוב לציין כאשר מדובר על בחירה של שמאי מקרקעין, הרי שמדובר על בחירה שאין להקל בה ראש, זאת במיוחד לאור העובדה כי מדובר על ענף מורכב במיוחד, כזה אשר דורש את ארגז הכלים והניסיון הרלוונטי במגוון רחב של נושאים. כמו כן, חשוב לציין כי לפני שאתם ממהרים לסגור את שירותיו של השמאי אליו פניתם, חשוב לוודא כי אכן מדובר על איש מקצוע המחזיק ברישיון אשר מעיד על כך שהוא עבר את כלל ההסמכות הרלוונטיות על ידי לשכת המשפטים והמועצה לשמאות מקרקעין.
במידה ואתם מעוניינים בשירותיו של שמאי מקרקעין אשקלון ועדיין לא יודעים למי לפנות, אנחנו ממליצים לכם ליצור קשר עם אליסף שמאי מקרקעין עוד היום!

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה