כל מה שרצית לדעת על ממתיקים טבעיים



כולנו יודעים שסוכר הוא לא טוב לבריאות שלנו ומביא לעלייה במשקל, אבל כולנו גם יודעים כמה סוכר הוא ממכר, וכמה קשה להיגמל ממנו אם רוצים. אז תשמחו לדעת שיש כמה דרכים להמתיק את המזון שלנו באופן טבעי שאפילו מיטיב עם הגוף ועם הבריאות - הכירו את הממתיקים הטבעיים!

pixabay

מהם ממתיקים טבעיים?

ממתיקים טבעיים מכילים ויטמנים, מינרלים, אנזימים ותכונות טובות נוספות, ולכן הם נחשבים מועילים וטובים לבריאות, תוך שהם מעלים את רמות האנרגיה בגוף ומספקים את הצורך שלנו במתוק. השימוש בממתיקים טבעיים יכול להפחית את צריכת הסוכר, להביא לירידה במשקל ולהפחית בנזקים של הסוכר. אבל בדיוק כמו סוכר מעובד, גם סוכר טבעי צריך להיצרך בכמויות מדודות - כי אחרי הכל, מדובר בסוכר; הוא לא מעובד ומכיל רכיבים טובים, אך הוא עדיין סוכר עם קלוריות לא מעטות.

 

סוגים של ממתיקים טבעיים

ישנם סוגים שונים של ממתיקים טבעיים, והנה כמה מהפופולריים ביותר:

  • דבש - דבש הוא הממתיק העתיק ביותר, והוא אפילו מתוק מסוכר! לדבש יש יתרונות בריאותיים רבים, בעיקר אם מדובר על דבש גולמי ולא מעובד. ניתן להשתמש בדבש כדי להמתיק תה או קפה, לזלף על יוגורט וכן להוסיף לכל מתכון הדורש המתקה.
  • תמרים וסילאן - גם תמרים, או בצורתם ה'ממרחית' - סילאן - נחשבים לממתיק טבעי מצוין שניתן להוסיף לשייקים, למתכונים וכממתיקים טבעיים לכל צורך שהוא, כתחליף לסוכר. סילאן יכול גם להחליף קרמל!
  • סוכר קוקוס - סוכר קוקוס עשוי ממי קוקוס והוא מקור טוב לברזל ולויטמנים נוספים. שימו לב - לסוכר קוקוס אותה כמות קלוריות כמו לסוכר רגיל, אבל הערך הגליקמי שלו מופחת, ולכן הוא מתפרק בצורה טובה יותר בגוף.
  • מייפל סירופ אמיתי - מייפל סירופ אמיתי, אותו מכינים מעץ המייפל, הוא עוד ממתיק מצוין שעשיר באבץ, שאפשר להשתמש בו כתחליף לסוכר. שימו לב שאתם רוכשים סירופ שהוא 100% מייפל, ולא בטעם מייפל, שכן אז מדובר על סוכר רגיל לכל דבר!
  • מולסה (דבשה) - מולסה הוא נוזל מתוק, סמיך וחום, כמו סירופ. הוא עשוי מקני סוכר או ממיץ סלק, ומכיל ויטמינים ומינרלים לצד נוגדי חמצון. מולסה היא תחליף מצוין לסוכר מעובד, אבל גם כאן - יש להשתמש במידה.

 

ממתיקים טבעיים מול ממתיקים מלאכותיים

חשוב לשים לב להבדל הדק אך החשוב בין שני סוגי תחליפי הסוכר. ממתיקים טבעיים כשמם כן הם, מגיעים מהטבע, בדיוק כמו הדבש, המייפל והמולסה שציינו. ממתיקים מלאכותיים, לעומת זאת, הם ממתיקים סינתטיים שיכולים להיות מופקים גם מהסוכר עצמו.

 

לרוב, הם הרבה יותר מתוקים מסוכר, ולכן צריך להוסיף רק מעט מהם כדי להמתיק את המזון, מה שיכול לתרום לצריכה קלורית נמוכה יותר. בניגוד לאופציה הטבעית, הם אינם מכילים את הויטמינים והרכיבים הטובים, ויש האומרים שהם יכולים לגרום לבעיות בריאותיות שונות.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה