כמה דברים על קריאת תחזית גלים



תחילה, ניתן לומר כי הים הינו מקום המפגש שלנו, הינו זירה מגוונת ומשתנה. למעשה, יום אחד אנחנו יכולים להנות מגלים אשר הינם בגובה של מטר, משורטטים, נשברים בצורה מושלמת ויום למחרת, הים הינו נראה כמו אגם שקט, ללא כל זכר של גלים רועשים. שינויים מסוג זה עלולים לקרות בתוך שעות ספורות וכן הגלים שכבר גלשת עליהם, במהלך הערב עלולים להיות שונים בצורה משמעותית מהגלים לדוגמא שחברכם גלש שעות ספורות קודם לכן. בעקבות זאת, במאמר הבא נציג מספר פרמטרים שכן באמצעותם ניתן להבין כיצד ומתי הכי נכון ואידיאלי לגלוש על מנת לחוות חווית גלישה איכותית ויוצאת דופן.

קרדיט תמונה FREEPIK

גובהם של הגלים

למעשה, בתחזית הגלים אשר ניתן לראות באמצעות מצלמות, בין אם זה מצלמות בחופים שונים כגון, מצלמות בחוף גורדון וכדומה, ישנם שני נתונים חשובים ועיקריים עבור הגולש והם, גובהו של הגל ופרק הזמן בין גלים. למעשה, השילוב של שני נתונים אלו עלול לנבא עבורכם בצורה טובה מה יהיה גובהם של הגלים אשר יגיעו לחופי הגלישה. נוסף על כך, יש לציין כי מבחינתו של הגולש יש להתייחס בצורה מעמיקה לנתון שהינו פרק הזמן בין הגלים, לכן, ככל שפרק הזמן בין גלים הינו גדל בעקבות זאת גם גובהו של הגל יגדל.

גאות ושפל

ניתן לציין כי גאות ושפל הינם משפיעים באופן ישיר על המהירות, איכות, גובה ואף על עצם קיומי של הגל. קיימים חופים אשר יושפעו לטובה מהשפל וכן קיימים חופים אשר הינם יושפעו לטובה מגאות. למעשה, גאות ושפל אכן משפיעים על עומקם של המים ולכן, הינם ישפיעו על חשיפתו של הגל עבור תחתית הים. לכן, בעת בה גל נתקל בתחתית הים הינו נשבר. לדוגמא, בחוף מסוים הגאות היא תעלה את מפלס המים ובעקבות זאת הגל ישבר מאוד קרוב לקו החוף. עקב סיבה זו מומלץ לבצע מעקב אחר דיווחי גאות ושפל באמצעות מצלמות גלים, לדוגמה מצלמות בחוף גורדון וכן תחזיות גלים שונות.

סוג החוף

יש לומר כי רוב הסיכויים שחוף הגלישה שלכם הינו "ביץ' ברייק" למעשה, בסוג חוף זה, הגלים הינם בדרך כלל נשברים בקרבתו של החוף, כ- 100 מטר מקו החוף, וכן תחתית הים היא חולית. ניתן לומר כי תנאי ים כגון, גאות ושפל, זרמים, רוחות ואף פעילות אדם הינם משנים את תחתית הים החולית ובעקבות זאת מבצעים השפעה על הצורה, הדרך וכן המיקום שבו הגל ישבר. אפילו שהגלים "בביץ' ברייק" הינם נשברים יחסית קרוב לחוף הים, הינם יכולים להיות אתגריים באופן מיוחד בעקבות העובדה שצורת ומיקום שבירתו של הגל אינם צפויים, למעשה, דבר זה מקשה לרוב על הגולש עצמו להגיע אל קו הגולשים.  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה