כניסה לעולם ההייטק - לימודי תעודה או תואר?



עולם ההייטק ממשיך להתפתח כל הזמן. הוא מזמן אתגרים למי שתחום הטכנולוגיה, המחשבים והסייבר קוסם להם ומרתק אותם. אין תשובה חד משמעית לשאלה שבכותרת, הואיל ולכל אחד מהמסלולים יתרונות. שילוב של השניים הוא מכפיל כוח המעניק לבוגריהם יתרון תחרותי חשוב ומהותי. עם זאת, מי שבוחרים במסלול זה צריכים לדעת כי נדרשים אורך רוח, השקעה רבה של זמן ומאמצים, וחשוב להידרש גם לעלות הכספית

pixabay

לימודים במסלול אקדמי

הכשרה היסודית והמעמיקה, המקנה ללומדים כלים לחשיבה מתודולוגית וסיסטמתית. בוגרי המסלול רוכשים תעודת הסמכה לעיסוק במקצועות נדרשים ונחשקים בחברות היי-טק. בעלי תואר ייהנו מתוספת שכר כשיועסקו בגופים ממשלתיים וציבוריים ואף בסקטור העסקי, שבו תואר אקדמי עשוי להיות תנאי הכרחי להעסקה ולקידום. עם זאת, מדובר במסלול ארוך, מאתגר אך מאומץ ותובעני. עלות הלימודים אינה נמוכה אף שבמבחן עלות-תועלת, אין כל ספק כי ניתן להחזיר את עלות הלימודים בתוך זמן לא ארוך לאחר סיומם עם כניסה לשוק העבודה במשכורת התחלתית גבוהה בהחלט.

לימודי תעודה

מסלול לימוד ייעודי, ממוקד ותכליתי. מסיימי קורס סייבר יכולים לרכוש מקצוע לאחר חודשי לימוד אחדים בלבד. יחד עם זאת יש לומר כי יש כאלה שבחרו במסלול לימודי תעודה קצרים אם מסיבות אובייקטיביות ואם בגלל סיבות אחרות ובשלב מסוים מגלים כי יש מעליהם תקרת זכוכית, אשר אינה מאפשרת להם להתקדם בהעדר תואר אקדמי.

מסלול תעודה, מטבעו, הוא צר וקצר יותר, בעוד במהלך השנים, תוך כדי עבודה, נוכחים רבים כי הידע שרכשו אינו מספיק להם. הצרכים והדרישות של עולם ההייטק, יחד עם הרצון והצורך של רבים להתאים עצמם אליהם גרמו ליצירת חלופות המאפשרות תכניות אקדמיות במסלולי ערב, כך שהסטודנטים יכולים לשלב לימודים ועבודה.

לפני שאתם בוחרים באחת מהאפשרויות חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום ועם חברים שיכולים להעיד ולהמליץ מניסיונם- לכאן או לכאן. שילוב של לימודים ועבודה מערים קושי ברור אבל הוא מועיל ומתגמל; הוא מאפשר לרכוש ידע עדכני מעמיק ומקיף ועם זאת לצבור ניסיון מעשי בעבודה ובכך לממן את הלימודים.

עולם ההייטק הוא, כפי שיעידו רבים מהעוסקים בו, עולם קשה ותובעני אבל הוא מספק ומעמיד אתגרים חדשות לבקרים. הוא עולם ומלואו, המתפתח, מתעשר ומתעצם כל העת, ולכן מי שניחנים ביכולת ובסקרנות ללמוד, להתחדש, להתעדכן ולחשוב היטב הן בתוך הקופסה והן מחוץ לה עשויים להפתיע אפילו את עצמם ולהיווכח כי עולם ההייטק בכלל והסייבר בפרט כמוהו כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

מי שמוכן להתאמץ קצת יותר יכול בהחלט לשלב את שניהם. כך גם תוכלו ללמוד בדרך המקיפה ביותר ולהישאר מעודכנים וגם לצבור ניסיון מעשי תוך כדי.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה